واکنش وزارت کشور به طرح مجلس برای تقسیم سیستان&zwnjوبلوچستان: غیرکارشناسی و چالش برانگیز است

به گزارش مجله پیکورو، تهران (پانا) - مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با غیرکارشناسی و چالش برانگیز توصیف کردن طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، گفت دولت برنامه ای برای تقسیم این استان و ایجاد استان های جدید ندارد.

واکنش وزارت کشور به طرح مجلس برای تقسیم سیستان&zwnjوبلوچستان: غیرکارشناسی و چالش برانگیز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، زهرا احمدی با غیرکارشناسی و چالش برانگیز توصیف کردن طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، افزود: این طرح بدون توجه به شرایط و پیچیدگی های خاص این استان در ابعاد اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی مطرح شده؛ بنابراین پرداختن به آن بدون توجه به این ابعاد، قطعاً اجماع عمومی را به همراه نخواهد داشت و چه بسا موجب پسرفت توسعه ای منطقه شود.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور بر ضرورت پیگیری مطالعات کارشناسی مرتبط با تقسیم استان ها از مجرای اصلی تخصصی تاکید و اظهار کرد: حجم و گستردگی این نوع مباحث تخصصی به ویژه در این استان، نیازمند مطالعات گسترده و چندوجهی است. به عنوان مثال، ضرورت دارد استفاده از ظرفیت دریا و مرزهای زمینی و دریایی در توسعه عدالت محور مورد توجه قرار گیرد.

احمدی تأکید کرد: در حال حاضر دولت برنامه ای برای تقسیم این استان و ایجاد استان های جدید ندارد.

محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی 28 آبان امسال از اعلام وصول طرح نحوه اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شوراهای عالی کشور و طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به 4 استان خبر داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1351

به "واکنش وزارت کشور به طرح مجلس برای تقسیم سیستان&zwnjوبلوچستان: غیرکارشناسی و چالش برانگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت کشور به طرح مجلس برای تقسیم سیستان&zwnjوبلوچستان: غیرکارشناسی و چالش برانگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید