ظریف با وزیر خارجه قرقیزستان ملاقات کرد خبرنگاران

به گزارش مجله پیکورو، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با همتای قرقیزستانی در بیشکک، ناامنی و بی ثباتی در افغانستان و گسترش افراط گرایی و تروریسم را تهدید های مشترک در منطقه خواند.

ظریف با وزیر خارجه قرقیزستان ملاقات کرد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به چهار کشور آسیای مرکزی در بیشکک پایتخت قرقیزستان به سر می برد، صبح امروز (سه شنبه) با روسلان کازاکبایف وزیر امور خارجه این کشور ملاقات و مصاحبه کرد.

ظریف در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از حضور در قرقیزستان از مهمان نوازی دولت و مردم این کشور قدردانی کرد و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را به دولت و مردم قرقیزستان تبریک گفت.

وی اضافه کرد: بسیار خوشحالم که امروز در بیشکک هستم و این فرصت برای من ایجاد شده که در شروع دولت جدید با شما مصاحبه نموده و بر اهمیت روابط قرقیزستان با ایران تأکید کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه روابط عمیق و تاریخی فرهنگی و تمدنی بین مردم ما و مردم این منطقه به صورت کلی وجود دارد، از سفر منطقه ای به چهار کشور آسیای میانه و همچنین سفری که به تاجیکستان داشت، ابراز خرسندی کرد.

ظریف با بیان اینکه ما منافع مشترک و تهدید های مشترکی داریم، تهدید های مشترک را ناامنی و بی ثباتی در افغانستان و گسترش افراط گرایی و تروریسم بیان کرد و اضافه کرد: منافع مشترک ما امکان بهره برداری از شرایط منطقه برای گسترش توسعه مالی و دسترسی شما به آب های بین المللی و ترانزیت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این سفری به ازبکستان داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ملاقات و مصاحبه کرد. وی قرار است در ادامه این سفر به قزاقستان و ترکمنستان سفر کند. وزیر امور خارجه در هفته ای که گذشت نیز سفری دوجانبه به تاجیکستان داشت و در نهمین کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول درباره افغانستان شرکت و ضمن ایراد سخنرانی در این کنفرانس با بعضی مقامات شرکت کننده از جمله اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات و مصاحبه کرد.

ظریف در سه شنبه هفته آینده نیز میزبان سرگئی لاوروف همتای روس خود در تهران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1557

به "ظریف با وزیر خارجه قرقیزستان ملاقات کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با وزیر خارجه قرقیزستان ملاقات کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید