ایران می تواند پرونده بدهی کره را به دیوان بین المللی ارجاع دهد

به گزارش مجله پیکورو، ایلنا نوشت: استاد روابط بین الملل تاکید نمود که کره جنوبی مجبور است در روابط خود آمریکا را انتخاب کند اما ایران هم می تواند پرونده بدهی کره را به دیوان بین المللی ارجاع دهد.

ایران می تواند پرونده بدهی کره را به دیوان بین المللی ارجاع دهد

کرک دورسِی، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل و تاریخ دانشگاه نیوهمپشایر است. وی در حوزه سیاست خارجی سال ها تدریس، مطالعه و آنالیز نموده است.وی در گفتگویی نظرات خود را پیرامون تنش ها میان ایران و آمریکا بیان نموده است.

کره جنوبی به ایالات متحده متکی است؛ کره جنوبی مجبور است در روابط خود آمریکا را انتخاب کند

کرک دورسِی در ابتدا در مورد روابط ایران و کره جنوبی و پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: در مورد کره جنوبی، این کشور در موقعیت دشواری قرار گرفته است. کره جنوبی به دلیل روابط نظامی نزدیک با آمریکا در آسیا، برای روابط خود در خاورمیانه به ایالات متحده متکی است. علاوه بر این ، سران کره جنوبی از ادامه روابط صمیمانه بعضی کشورهای خاورمیانه با کره شمالی ناامید شده اند. برای همین هم اگر کره جنوبی در میان انتخاب یکی از دو گزینه پیروی از ایالات متحده یا یاری به ایران یا هر کشور دیگری قرار بگیرد، مجبور است، آمریکا را انتخاب کند. کره جنوبی هم به دلیل نگرانی های خود در مورد اتحاد با ایالات متحده به پیروی از این کشور ادامه می دهد.

ایران می تواند پفراینده بدهی کره را به دیوان بین المللی ارجاع دهد؛ فرایند کنونی به روابط ایران و کره لطمه می زند

وی در ادامه تاکید نمود: اگر ایران تهدید کند که پفراینده بدهی کره به این کشور را در دیوان بین المللی دادگستری پیگیری کند، ممکن است در این پفراینده پیروز گردد. اما تنها پس از طی مراحل طولانی و بسیار زمان بر این اتفاق می افتد. فرایند کنونی ممکن است سال ها به روابط ایران و کره لطمه بزند.

احتمال زیادی وجود دارد که ترامپ در ژانویه دفتر کار خود را ترک کند؛ چین و روسیه باید در زمینه دارویی یاری بیشتری به ایران ارسال نمایند

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: کشورهایی مانند کره بین آمریکا و ایران تحت فشار قرار خواهند گرفت. وزیر امور خارجه آمریکا، پمپئو متعهد به فشار بر ایران است و ایالات متحده هنوز هم تا حدی نفوذ در کشورهای دیگر و شرکت ها را دارد. در همان زمان، آن دسته از کشورها داده های مربوط به انتخابات ایالات متحده را خوانده و می بینند که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که رئیس جمهور ترامپ در ژانویه دفتر کار خود را ترک کند.

وی اضافه کرد: در عین حال کشورهایی مانند چین و روسیه در واقع به تحریم های آمریکا اهمیتی نمی دهند، بنابراین در صورت تمایل می توانند داروهای مورد احتیاج را برای ایران تأمین نمایند و ایران را به سمت خود بکشند. کاملاً واضح است که چرا دولت ترامپ می خواهد به ایران آسیب برساند، بنابراین ایرانیان باید بپرسند که چرا چین و روسیه نمی خواهند در این شرایط بیشتر به آنها یاری نمایند.

کرک دورسی در ادامه اظهار داشت: در ایالات متحده، ما گزارش هایی در مورد سایر کشورها در مورد عدم ارسال دارو به ایران نمی بینیم، بنابراین من مطمئن نیستم که چگونه در مورد آن قسمت اظهارنظر کنم. به طور سنتی، تحریم ها استثناهایی در مورد داروها و واکسن ها دارند، بنابراین من تعجب می کنم اما مشکل این است که ایران پول خرید این اقلام را نمی تواند منتقل کند.

ایران تا انتخابات صبر کند؛ ترامپ می خواهد تصویری از سخت گیری خود در مورد ایران ارائه دهد/ بعضی می خواهند ترامپ را تحریک نمایند

وی در مورد احتمال جنگ گفت: فکر نمی کنم جنگی در بگیرد. مگر اینکه بعضی دونالد ترامپ را تحریک نمایند. با توجه به احتمال باخت او در انتخابات در ماه نوامبر، اگر او فکر کند از ضعف او بهره برداری می گردد، ممکن است تصمیم احمقانه ای بگیرد. مسلما او نمی خواهد سربازان آمریکایی را به ایران بفرستد، اما همچنان می خواهد تصویری از سخت گیری خود در مورد ایران ارائه دهد. اگر بایدن در انتخابات پیروز گردد، مطمئناً ایالات متحده را به برجام یا چیزی نزدیک به آن بازمی گرداند. عاقلانه است که ایران تا انتخابات آمریکا صبر و شکیبایی نشان دهد که البته کمتر از یک ماه دیگر مانده است.

ایران عامل اختلاف آمریکا و متحدانش است؛ در صورت انتخاب مجدد ترامپ، اروپا از تحریم های علیه ایران سرپیچی می نماید

این استاد دانشگاه گفت: اگر ترامپ مجدداً پیروز گردد، اروپایی ها باید در مورد نحوه برخورد با ایران خوب فکر نمایند اما احتمالاً مجبور هستند که رویه خود را در مورد بسیاری از مسائل شروع نمایند. ایران عامل اختلاف بین ایالات متحده و متحدانش است. من گمان می کنم که آنها در مورد ایران به سمت آمریکا حرکت نخواهند کرد، بلکه سیاست خود را انجام می دهند و تا آنجا که ممکن است از تحریم های آمریکا سرپیچی می نمایند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1231

به "ایران می تواند پرونده بدهی کره را به دیوان بین المللی ارجاع دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران می تواند پرونده بدهی کره را به دیوان بین المللی ارجاع دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید