جمهوری خواهان در اندیشه تصویب لایحه ای برای بلوکه کردن دارایی های ایران

به گزارش مجله پیکورو، کمیته مطالعات جمهوری خواهان به نام بزرگترین نماینده این حزب در کنگره آمریکا در تلاش است تا با تصویب یک لایحه ضدایرانی در برنامه دفاع ملی 2022 مانع رفع هر گونه تحریم علیه ایران شود.

جمهوری خواهان در اندیشه تصویب لایحه ای برای بلوکه کردن دارایی های ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن فری بیکن، کمیته مطالعات جمهوری خواهان به نام بزرگترین کننده این حزب در کنگره آمریکا در تلاش است تا با تصویب یک لایحه ضدایرانی در برنامه دفاع ملی 2022 مانع رفع هر گونه تحریم علیه ایران شود. مقامات آمریکایی می گویند انتظار می رود این لایحه این هفته در مجلس کنندگان تصویب شود.

جمهوری خواهان آمریکا می خواهند از این طریق به دولت بایدن فشار وارد کنند تا ایران را بر سر میز مذاکره بازگرداند و نسخه 2015 توافق هسته ای با کشورمان را طبق خواسته های واشنگتن به روز رسانی کنند. در صورت تصویب نهایی، این لایحه می تواند یکی از مخربترین اقدامات آمریکا در جهت فشار به ایران باشد.

یکی دیگر از موارد این لایحه این است که دولت بایدن را مجبور می کند تا گزارشی از اقدامات ایران در منطقه به کنگره ارائه دهد؛ اقدامی که در صورت تصویب تا به حال از سوی قانونگذاران آمریکا بی سابقه بوده است. در این لایحه همچنین مواردی برای کنترل روابط ایران با چین هم در نظر گرفته شده است. برخی جمهوری خواهان آمریکا به شدت از افزایش همکاری های دوجانبه میان ایران و چین نگرانند.

دولت بر طبق این لایحه موظف است کنگره آمریکا را به صورت منظم در جریان روابط پکن - تهران به ویژه در زمینه نظامی از جمله خرید و فروش تسلیحات، سفر مقامات نظامی و حمایت های مالی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1791

به "جمهوری خواهان در اندیشه تصویب لایحه ای برای بلوکه کردن دارایی های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری خواهان در اندیشه تصویب لایحه ای برای بلوکه کردن دارایی های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید