واکسن روسی ویروس کرونا دو هفته دیگر توزیع می گردد

به گزارش مجله پیکورو، وزیر بهداشت روسیه گفت، نخستین بسته های واکسن ویروس کرونا ظرف دو هفته آینده توزیع می گردد و پزشکان نخستین افرادی هستند که به صورت داوطلبانه واکسینه خواهند شد.

واکسن روسی ویروس کرونا دو هفته دیگر توزیع می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت فدراسیون روسیه بیان کرد که اولین بسته های واکسن فراوری شده در این کشور علیه ویروس کرونا، ظرف دو هفته آینده توزیع می شوند . به گفته وی، پزشکان اولین کسانی خواهند بود که به صورت داوطلبانه واکسینه می شوند.

موراشکو امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در هر صورت، واکسیناسیون داوطلبانه خواهد بود. و آن دسته از پزشکانی که از قبل مصونیت پیدا نموده اند - چنین افرادی 20 درصد کارکنان مراکز پزشکی بوده و در سازمان های مختلف دیگر نیز تعدادی وجود دارند و ما بر این عقیده هستیم که برای این افراد واکسیناسیون مورد احتیاج نیست. بنابراین، این مسئله مستقیماً به انتخاب خود پزشکان بستگی خواهد داشت.

وزیر بهداشت روسیه همچنین یادآور شد که شهروندانی که واکسن ویروس کرونا را تزریق می نمایند ، می توانند شرایط سلامت خود را در یک برنامه موبایلی که مخصوص این کار طراحی شده، ثبت نمایند.

علاوه بر این، یک سیستم اطلاعاتی بوجود آمده است که در آن واکنش مردم به واکسن ثبت خواهد شد.

موراشکو اضافه نمود: وزارت بهداشت توصیه می نماید که 80 الی 85 درصد از کارکنان مراکز پزشکی در کشور علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

وزیر بهداشت روسیه در بخش دیگری از سخنانش بعضی نقدها از واکسن روسی علیه ویروس کرونا توسط کارشناسان خارجی را بی اساس و به مبارزه رقابتی مربوط دانست.

وی گفت: بعضی همتایان خارجی ما، که ظاهراً احساس رقابت خاصی داشته و مزیت های رقابتی داروی روسیه را درک می نمایند و به همین دلیل در تلاشند تا نظراتی در این رابطه بیان نمایند که به نظر ما، کاملاً بی پایه و اساس است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته از ثبت نخستین واکسن دنیا علیه ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد. وزارت بهداشت روسیه نیز در بیانیه ای، ضمن شرح درباره واکسن فراوری شده توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا، موثر بودن و ایمنی این دارو را مورد اطمینان قرار داده است. این واکسن، مشابه نخستین ماهواره مصنوعی که در سال 1957 به فضا فرستاد شده، اسپوتنیک-5 نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1140

به "واکسن روسی ویروس کرونا دو هفته دیگر توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن روسی ویروس کرونا دو هفته دیگر توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید