تور ایتالیا: ملاقات وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ایتالیا تکذیب شد

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، برنامه ریزی برای ملاقات میان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی او از سوی وزارت خارجه روسیه تکذیب شد.

تور ایتالیا: ملاقات وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ایتالیا تکذیب شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در همین ارتباط نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که لاوروف در برنامه خود برای نشست گروه 20 در رم با اعضای هیأت آمریکایی ملاقاتی نخواهد داشت و همکاران آمریکایی ما در برنامه ذکر نشده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال اضافه کرد که قرار است لاوروف روز یکشنبه با لوئیجی دی مایو وزیر خارجه ایتالیا ملاقات و در همایش های گروه 20 شرکت کند، اگرچه هیچ بحث اساسی در خصوص مسائل گازی روسیه و اروپا در ملاقاتهای روز شنبه لاوروف انجام نشده است.

روز شنبه، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، اجلاس سران گروه 20 را شروع کرد و از رهبران کشورها خواست تا در مواجهه با چالش های جهانی متحد شوند. در این نشست، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که بصورت مجازی شرکت نموده بود، گفت: دیدگاه روسیه نسبت به توسعه بهداشت و درمان و اقتصاد جهانی بیشتر شبیه سایر کشورهای گروه 20 است. وی توضیح داد: من به موضوعاتی که ایتالیا برای بحث امروز پیشنهاد داده است، اقتصاد جهانی و مراقبت های بهداشتی جهانی می پردازم و باید فوراً بگویم که این چیزی است که همه ما تا حد زیادی روی آن کار می کنیم.

پوتین گفت: بحران ناشی از همه گیری باعث شد بسیاری از دولت های گروه 20 برای یاری به بهبود اقتصاد جهانی کسری بودجه بیشتری را متحمل شوند. وی اضافه کرد: جهش های مداوم ویروس کرونا نیازمند مکانیزمی است که به واکسن ها اجازه دهد تا به سرعت با تغییرات ویروسی سازگار شوند.

رئیس جمهور روسیه بعلاوه اعلام نمود که بسیاری از کشورها هنوز برای دستیابی به واکسن های موجود در کوشش هستند. پوتین گفت: به اعتقاد من، این اتفاق به علت رقابت ناعادلانه، حمایت گرایی و این واقعیت است که بعضی از کشورها، از جمله در داخل گروه 20، آماده به رسمیت شناختن واکسن ها و گواهی های واکسن نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1843

به "تور ایتالیا: ملاقات وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ایتالیا تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: ملاقات وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ایتالیا تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید