با فیلم ترسناک پسر دیوید کراننبرگ به هالووین نزدیک می شویم (باکس آفیس هفته)

به گزارش مجله پیکورو، اکران فیلم های جیمز باند و تل ماسه دو تا از مهم ترین فیلم های سال جاری به تعویق افتاد و به سال 2021 موکول شد در نتیجه امکانش وجود دارد که تا انتها سال مهم ترین فیلم همین انگاشته کریستوفر نولان باشد که در حال حاضر از ابتدای اکرانش تا الان صدرنشین باکس آفیس است. این هفته یک اثر قدیمی دیگر یعنی شعبده بازی توانسته راهش را در اولین هفته اکرانش به جدول فروش باز کند و در مقام دوم قرار بگیرد.

با فیلم ترسناک پسر دیوید کراننبرگ به هالووین نزدیک می شویم (باکس آفیس هفته)

آخر هفته گذشته در پنجمین هفته اکرانش فیلم انگاشته 2٬7 میلیون دلار فروخت. فیلم کریستوفر نولان که مهم ترین فیلم اکران سال جاری است طبق معمول همان بازی های زمانی را دارد که کارگردان به آن ها علاقه مند است. فیلم جدید کریستوفر نولان یک تریلر جاسوسی علمی-تخیلی است. انگاشته یک فیلم پرپیچ و خم است که مفهوم زمان را به چالش می کشد. چهره هایی چون جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون و الیزابت دبیکی در آن بازی می نمایند که از این بین بازی دبیکی و پتینسون به شدت توجه منتقدان را به خود جلب نموده است.

نگاه منتقدان به فیلم بیشترا مثبت بوده اما فیلم را چندان هم تحسین برانگیز و اعجاب آور توصیف ننموده اند. آن ها معتقدند اثر نولان یک تجربه بصری شگفت انگیز است که در سطح روایت و فیلم نامه مسائلی دارد. فیلمی که بیش از حد پیچیده است و نمی تواند یک جریان منسجم را در ذهن مخاطبش ایجاد کند. این البته ایرادی است که به بعضی از فیلم های قبلی نولان هم گرفته بودند.

فیلم انگاشته به روش 70 میلی متری و آیمکس توسط مدیر فیلم برداری عظیم هویت ون هویتما ساخته شده است. فیلم داستان یک مأمور بی نام سیا را روایت می نماید که در کیف با لباس مبدل مشغول انجام عملیاتی است و توسط نیروهای روس دزدیده و شکنجه می گردد. ویکتور که رئیس اوست بعدتر شرح می دهد که هدف اصلی این عملیات برای یک ساختار مخفی به نام انگاشته است. در واقع دو جاسوس بین المللی باید برای جلوگیری از جنگ دنیای سوم درگیر توطئه هایی می شوند. یکی از فناوری هایی که با آن برخورد می نمایند امکان وارونگی زمان را به بشر می دهد.

امتیاز منتقدان به فیلم در سایت متاکریتیک 69 از 100 است. منتقد ورایتی درباره فیلم نوشته است: فیلمی است عظیم، به شکل بی رحمانه ای زیبا و فوق العاده لذت بخش که برای مخاطبانِ مدت ها محروم مانده از چنین محصولی نوعی خاصیت رهایی بخش دارد. انگاشته بیشتر از آنکه اثری پیچیده و عمیق باشد به عنوان یک فیلم عظیم و وسیع باید در نظر گرفته گردد. فیلم از نظر فرمی هم از آن میزان که حدس می زنید خطی تر است. دقت ناب نولان در زیبایی شناسی اکشن اثر آن قدر جذاب است که پارادوکس ها و رشته های انحرافی درون فیلم نامه را جبران کند یا شاید به سادگی تأکید دارد که اصلا جزئیات داستان آن قدرها هم مهم نیستند.

فیلم انگاشته دو هفته زودتر از سینماهای آمریکا در انگلستان و سایر سینماهای اروپا اکران شد و شروع پیروزیت آمیزی هم در آن کشورها داشت. هر چند انگاشته عظیمترین افتتاحیه سال جاری را رقم زده اما این فیلم هم تحت تأثیر کرونا فروش اش از بقیه فیلم های نولان کمتر بوده است. انگاشته در حقیقت قربانی سیاستگذاری سینماداران آمریکا شده که می خواستند با جلو انداختن فیلم کریستوفر نولان ترس مخاطبان از سینما بریزد که این اتفاق نیفتاد. به دلیل فروش پایین آن در آمریکا بقیه استودیوها تصمیم دریافتد که فیلم های مهم خودشان را سال جاری اکران ننمایند و اکران بسیاری از فیلم های مهم به سال 2021 موکول شد.

رتبه دوم جدوی در اختیار فیلم شعبده بازی (Hocus Pocus) است که چیزی شبیه اجی مجی لاترجی خودمان معنا می دهد. این کمدی فانتزی محصول 1993 است و این هفته اکران دوباره اش را شروع نموده و 1.9 میلیون دلار هم فروخته است. به نظر می رسد سیاست بازپخش فیلم های قدیمی خوب جواب می دهد و توانسته بعضی از مسائل مالی سینماداران را حل نماید.

کنی اورتگا فیلم را ساخته و سارا جسیکا پارکر مشهورترین بازیگر آن است. داستان فیلم در اکتبر 1963 در ماساچوست اتفاق می افتد. امیلی خواهر کوچک تاکری به سمت کلبه سه جادوگر می رود. خواهران ساندرسون که جادوگر هستند طلسمی می خوانند و جوانی امیلی را از او می گیرند تا جوانی خودشان برگردد. تاکری می خواهد با جادوگران مقابله کند اما آن ها او را به شکل گربه سیاهی درمی آورند. مردم برای دستگیری جادوگرها می آیند اما آن ها وردی می خوانند که هر شب هالووین دوباره به مردم ظاهر شوند.

صدها سال از این داستان می گذرد و پسر و دختری نوجوان پا به کلبه می گذارند تا ببینند جادوگران واقعی هستند و این قصه صحت دارد یا نه.

فیلم مهمی نیست اما به خصوص نزدیک هالووین اثر مناسبتی سرگرم نماینده ای برای تماشاست و احتمالا به همین دلیل هم دوباره اکرانش نموده اند. بیشتر منتقدان آن را فیلم میانمایه و متوسطی می دانند که متأسفانه از استعداد بازیگرانش درست استفاده نمی نماید اما به عنوان یک اثر خانوادگی سرگرم نماینده بد نیست. جن سیسکل گفته بود این یک فیلم جادوگری وحشتناک است که تنها لحظه قابل تحملش آوازی است که در آن خوانده می گردد.

رتبه سوم جدول در اختیار فیلم جهش یافته های جدید جاش بون است. تنها فیلم ابرقهرمانی که سال جاری اکران شده و فروش آن نماینده محبوبیت فیلم های ابرقهرمانی است. این البته یک فیلم ابرقهرمانی نوجوانانه است و داستان پنج نوجوان را روایت می نماید که هر کدام با استعدادهای ویژه ای به دنیا آمده اند اما خودشان نمی دانستند که جهش یافته هستند. دکتر یک بیمارستان این موضوع را به آن ها می گوید و آن ها را با هم آشنا می نماید. پنج نوجوان فرار می نمایند تا با قدرت هایشان و گذشته های تاریکشان کنار بیایند.

فیلمی که منتقدان را راضی ننموده و به آن امتیاز 43 از 100 را داده اند. آن ها معتقدند فیلم بون تا نیمه بد نیست اما متأسفانه نیمه دومش کاملا از دست می رود. فیلم می توانست پایلوت یک سریال باشد. اما به عنوان یک فیلم مجزا نمی تواند پیروز گردد.

رتبه چهارم جدول در اختیار فیلم نامتعادل ساخته درک بورته با بازی راسل کروست. این فیلمساز آلمانی قصه مردی را ساخته که به لحاظ روانی تعادل ندارد و بعد از یک جنایت خشونت بار قسر در می رود. از قضا پشت چراغ قرمزی زنی که پشت اوست و عجله دارد بوق می زند و همین مرد را عصبانی می نماید. آن قدر که دست از تعقیب و ارعاب زن برنمی دارد.

نامتعادل هم با دریافت امتیاز 40 از 100 از منتقدان فیلم ضعیفی ارزیابی می گردد که فقط بازی راسل کرو در آن تا حدی باعث جلب توجه تماشاگران می گردد. فیلمی که دوز بالای خشونتش هم آزاردهنده است.

فیلم اکشن ضد ایرانی کافر را سیروس نورسته ساخته که ایرانی الاصل ولی متولد آمریکاست و با ساخت یک فیلم ضدایرانی دیگر به نام سنگسار کردن ثریا میم به شهرت رسیده بود.

کافر فیلمی درباره یک مرد آمریکایی است که جیم کاویزل نقشش را بازی می نماید و بعد از اینکه دوستی او را به قاهره دعوت می نماید، ناپدید می گردد. همسر او به سمت قاهره می رود تا اخبار جدیدی از او کسب کند و می خواهد همسرش را با خودش برگرداند. این وسط پای نیروهای نظامی ایرانی هم وسط کشیده می گردد.

منتقدان معتقدند نورسته پیروز می گردد سکانس های اکشن فیلم را خوب و نفس گیر از کار دربیاورد اما شخصیت هایش باورپذیر نیستند.

رتبه پنجم جدول باز هم بازپخش فیلمی است که سال جاری 40 سالگی اش را جشن می گیرد. جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می زند ساخته اروین کرشنر دومین فیلمی است که از سری فیلم های جنگ ستارگان ساخته شد اما به لحاظ داستانی اپیزود پنجم محسوب می گردد. یکی از بهترین فیلم های جنگ ستارگان از نظر منتقدان است که به آن امتیاز 82 از 100 را داده اند. در میان 250 فیلم برتر imdb هم رتبه پانزدهم را دارد.

فیلم داستان شورشیان در سیاره یخ زده هاث است. امپراطوری نیروهای خود را برای نابود کردن آن ها به سیاره هاث می فرستد. لوک اسکای واکر طبق پیشنهاد اوبی وان کنوبی، شبح نیرو برای تعلیم فنون نیرو و راه و رسم جدای ها نزد استاد یودا رفته و از طرفی پرنسس لیا و هان سولو همراه با سایر نیروهای شورشی ها درگیر مبارزه با دارث ویدر هستند و به ناچار به شهر ابری پناه می برند. لوک در میانه های دوره آموزش استاد یودا را ترک می نماید تا به دوستانش یاری کند اما در بین راه با حقیقت تکان دهنده ای روبه رو می گردد که پدرش همان دارث ویدر است.

فیلم هفتم جدول گالری قلب های شکسته کمدی رمانتیکی درباره زنی جوان است که بعد از تمام شدن رابطه اش تصمیم می گیرد یک نمایشگاه به راه بیاندازد تا همه بعد از تمام شدن رابطه های عاطفی شان بیایند و خرت و پرت های رابطه های قبلی شان را در آن به نمایش بگذارند. در واقع زن این طوری خودش را شفا می دهد.

فیلم را ناتالی کرینسکی ساخته و بازیگر ستاره ای ندارد. امتیاز متاکریتیک آن 57 از 100 است. به گفته منتقدان با وجود اینکه انتخاب بازیگران آن چندان خوب نیست و شبیه پایلوت یک سریال سیتکام شده اما فیلم هیچ وقت ناخوشایند به نظر نمی رسد و فقط در لحظات کمی کشدار می گردد. فیلم به خصوص مخاطبان نوجوانش را خوب درک می نماید و درباره قلب های شکسته و چگونگی احیا شدن دوباره شرح می دهد. اما بیش از اندازه تصویر قشنگی دارد که باورپذیر باشد.

رتبه هشتم جدول در اختیار فیلم ترسناک متصرف است. این تریلر ترسناک علمی-تخیلی داستان مأموری است که برای یک سازمان مخفی کار می نماید. آن ها از تکنولوژی کاشت مغز برای زندگی کردن در بدن دیگران بهره می برند. درنهایت این کارشان تا حدی جلو می رود که برای مشتریانی که پول خوبی می دهند دست به آدمکشی می زنند.

برندون کراننبرگ کارگردان کانادایی و پسر دیوید کراننبرگ فیلمساز مشهور است و متصرف دومین فیلم بلند اوست که در کارنامه اش تعدادی فیلم کوتاه به چشم می خورد. شان بین و جنیفر جیسون لی جزء بازیگران فیلم هستند که برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. منتقدان فیلم را دوست داشتند و از آن استقبال کردند. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 72 از 100 است. آن ها معتقدند نگاه کراننبرگ جوان برانگیزاننده است و او از پتانسیل های داستان متصرف برای رسیدن به مکانیسمی برای آفرینش یک جور فرم هیجان انگیز آزاردهنده استفاده می نماید.

منتقد اسلش فیلم نوشته: این فیلم آن قدر منحصر به فرد و آن قدر خشن است که می تواند خیلی ها را شگفت زده و بقیه را از خودش متنفر کند.

فیلم میان بُر در دومین هفته اکرانش با فروش آخر هفته 200 هزار دلاری صندلی نهم جدول را به خودش اختصاص داد. این فیلم ماجراجویانه فانتزی ترسناک را آلسیو لیگوری کارگردانی نموده و بازیگران آن جوانان ناشناخته هستند. امتیاز متاکریتیک فیلم 26 از 100 است و معین است که با فیلم به شدت ضعیفی سر و کار داریم.

فیلم داستان مخلوق اسرارآمیزی است که پنج نوجوان را می ترساند بعد از اینکه اتوبوس شان در یک جاده مخروبه به سمت دنیای وحشی می رود.

منتقدان به طعنه می گویند که خوشبختانه گردش این نوجوانان بیرون شهر کوتاه بوده اما حتی اگر از این هم کوتاهتر می شد اتفاقی نمی افتاد. فیلمی که در هیچ ژانری قرار نمی گیرد و فراوری و ساختار آماتوری هم دارد. اصلا قیافه هیولای فیلم ارزان قیمت است و ترسناک هم نیست.

در نهایت آخرین فیلم جدول باز یک اثر تازه وارد است. فیلم خودت را نجات بده کمدی علمی-تخیلی است که الکس هیوستون فیشر و الئنور ویلسون آن را ساخته اند و فیلم قابل قبولی هم از کار درآمده و امتیازش هم در سایت متاکریتیک 69 از 100 است.

یک زوج جوان در بروکلین برای ارتباط دوباره با یکدیگر و اینکه تماس شان با دنیا بیرون قطع گردد کلبه ای در بالای جنگل می گیرند. آن ها خوشحالند و از آنچه اطرافشان می گذرد بی خبرند. اما در شرایطی که سیاره زمین مورد حمله قرار می گیرد با دستگاه هایشان تنها می مانند.

فیلم توانسته 100 هزار دلار بفروشد. منتقدان می گویند که فیلم بودجه کافی برای شوخ طبعی جاه طلبانه و پایانش نداشته اما با چیزهای کوچک کارش را درست انجام می دهد و این از هر چیزی مهم تر است. فیلم مبهم تمام می گردد و نه امیدواری می دهد و نه کسی را ناامید می نماید. به نظر می رسد می خواهد در بی تفاوتی اش اغراق کند و این دقیقا همان چیزی است که فیلم برایش از ابتدا نقش کشیده و درست به نظر می رسد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
انگاشته

Tenet

52.745.1
شعبده بازی

Hocus Pocus

11.91.9
جهش یافته های جدید

The New Mutants

6121
نامتعادل

Unhinged

80.818.4
کافر

Infidel

30.53.4
جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می زند

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

130.32.3
گالری قلب های شکسته

The Broken Hearts Gallery

40.33.7
متصرف

Possessor

10.30.3
میان بر

Shortcut

20.70.2
خودت را نجات بده

Save Yourselves!

10.10.1

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1229

به "با فیلم ترسناک پسر دیوید کراننبرگ به هالووین نزدیک می شویم (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فیلم ترسناک پسر دیوید کراننبرگ به هالووین نزدیک می شویم (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید