هشدار درباره کوشش اروپایی ها برای ایجاد جو رویارویی بین روسیه و آمریکا

به گزارش مجله پیکورو، رئیس دومای روسیه از سیاستمداران اروپایی انتقاد کرد که در آستانه برگزاری نشست سران پوتین-بایدن، قصد دارند دستورکار رویارویی را به رئیس جمهوری آمریکا تحمیل نموده و جو منفی را در آستانه این نشست بوجود آورند.

هشدار درباره کوشش اروپایی ها برای ایجاد جو رویارویی بین روسیه و آمریکا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه ابراز عقیده کرد که مجلس اروپا و شخص دیوید ساسولی رئیس آن در پیش نویس بیانیه مشترک تهیه شده و اظهارات ضدروسی خود، در واقع قصد دارند یک جو رویارویی را در آستانه نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا (که قرار است در تاریخ 16 ژوئن، 26 خرداد ماه، در ژنو برگزار گردد) بوجود آورند.

این مقام بلندپایه مجلسی در کانال تلگرام خود با اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا به آمریکا برای انتشار بیانیه مشترکی در نشست سران 15 ژوئن، دقیقاً قبل از برگزاری ملاقات پوتین و بایدن، که در آن درخواست اعمال تحریم های شدیدالحن علیه روسیه و چین طرح شده، نوشت: مقامات مجلس اروپا کوشش می نمایند تا خود را بعنوان یک وزنه سیاسی مطرح کرده و به امتیاز خاصی دست یابند و برای این منظور از بهانه مناسب نخستین ملاقات حضوری رهبران روسیه و آمریکا استفاده می نمایند. آنها قصد دارند یک دستورکار رویارویی را به بایدن در آستانه ملاقاتش با پوتین تحمیل کرده و به او اعمال فشار کرده و بدین ترتیب جو منفی را در آستانه این نشست ایجاد نمایند.

والودین چنین موضع گیری را غیرمسئولانه و کوشش برای از بین بردن امکان دست یابی به هر نوع توافقات احتمالی بین روسیه و آمریکا ارزیابی کرده و یادآور شد، این در حالی است که مقامات بروکسل اهمیت سرو سامان گرفتن روابط مسکو و واشنگتن برای قاره اروپا را فراموش کرده اند.

رئیس دومای روسیه بعلاوه به سیاستمداران اروپایی پیشنهاد کرد که بجای پرداختن به گمانه زنیهای بی اساس، به بعضی سئوالات جدی پاسخ دهند، ازجمله؛ آیا می توان به خاطر حفظ حاکمیت، یک حزب مجلسی را حذف کرد یا رسانه های گروهی مخالف را بست یا حقوق و زبان مادری بخش قابل توجهی از مردم کشور را نادیده گرفت، به طرف شهروندان خود شلیک کرد، آنها را به گروگان گرفته یا یاری های اجتماعی آنها را قطع نمود و جلوی ارسال گاز، برق و آب آشامیدنی برای آنها را گرفت؟ پاسخ منطقی به این سئوالات مسلماً منفی است. و این اتفاقی است که آشکارا در اوکراین رخ می دهد و اروپایی ها چشمان خود را به روی آن بسته اند و معتقدند که مقامات کی یف به سمت دموکراسی حرکت می نمایند!

لازم به یادآوری است که آژانس خبری بلومبرگ به نقل از منابع خبری خود فاش کرد که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آمریکا پیشنهاد کرده اند که بیانیه مشترکی درباره اتخاذ مواضع یکسان در قبال روسیه منتشر کرده و در عین حال مشترکاً با اقدامات مسکو که به عقیده آنها خصمانه است، مقابله نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1711

به "هشدار درباره کوشش اروپایی ها برای ایجاد جو رویارویی بین روسیه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره کوشش اروپایی ها برای ایجاد جو رویارویی بین روسیه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید