کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت اول)

به گزارش مجله پیکورو، آسمان خراش ها سازه هایی هستند که به عنوان نمادی از رشد اقتصادی شهرها شناخته می شوند. شهرهایی مانند نیویورک، توکیو، هنگ کنگ یا دبی از جمله این شهرها هستند که به دلیل رشد اقتصادی آسمان خراش های بلند و زیادی دارند.

کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت اول)

آسمان خراش ها از جمله سازه هایی هستند که نمادی از پیشرفت ملت ها به حساب می آیند و بسیاری از شهرها با آسمان خراش هایشان شناخته می شوند. برج امپایر استیت نیویورک، برج الخلیفه دبی و برج های پتروناس مالزی از شناخته شده ترین برج های جهان هستند. در این مقاله قصد داریم 25 شهر از جهان را معرفی کنیم که بیشترین برج ها را در خود جای داده اند و باعث ایجاد احساس غرور و افتخار در آن ها شده است.

25. بمبئی، هند

هر چند بمبئی مرکز هند نیست، اما به عنوان مرکز مالی و شاهراه تجاری هند شناخته شده است. بمبئی بیشترین تعداد آسمان خراش را در هند دارد و بلندترین آن ها امپریال 2 است که 256 ارتفاع دارد. تعداد کل آسمان خراش های بمبئی 64 عدد است و برج اُرکید اِنکالو (Orchid Encalve)، برج های آوجو (Ahuja Towers) و لودا آلتامونت (Lodha Altamount) از جمله آن ها هستند.

24. سن فرانسیسکو، کالیفرنیا

معروفیت سن فرانسیسکو به دلیل اینکه مرکز مالی است و فعالیت های زیادی در آن انجام می شود، بسیار مشهور است. این منطقه 68 آئمان خراش دارد و آسمان خراش ترنس هرم آن (Transamerica Pyramid) از سال 1972 بلندترین آسمان خراش سن فرانسیسکو به شمار می رود و 260 متر ارتفاع دارد.

23. ملبورن، استرالیا

ملبورن پر جمعیت ترین شهر استرالیا است و انتظار می رود که بسیاری از شرکت های مالی معروف فروشگاهی در این شهر افتتاح کنند. در نتیجه تعداد زیادی آسمان خراش در ملبورن وجود دارد که برج اورکا (Eureka Tower) که جدیدا راه اندازی شده، بلندترین آن ها است. این برج 297 متر ارتفاع دارد و برای اینکه بازدیدکنندگان آن بتوانند منظره زیبایی از شهر تماشا کنند، در پشت بام آن یک رستوران با دید 180 درجه نسبت به شهر بنا کرده اند.

22. شهر پاناما، پاناما

شهر پاناما مرکز پاناما است و جمعیتی حدود 900 هزار نفر دارد، بنابراین دور از انتظار نیست که 73 آسمان خراش در این شهر وجود داشته باشد. آسمان خراش امپوریس (Emporis Skyscraper) در بین 10 آسمان خراش بزرگ جهان جایگاه هفتم را دارد. از دیگر آسمان خراش های پاناما می توان به کلوب اقیانوسی دونالد ترامپ (Donald Trumps Ocean Club) و هتل و برج بین المللی اشاره کرد که 293 متر ارتفاع دارند.

21. پکن، چین

پکن مرکز چین است و میزبان آسمان خراش هایی است که نشان دهنده رشد مالی چین در جهانی تجارت است. این شهر 74 ساختمان دارد که به عنوان آسمان خراش شناخته می شوند. ساختمان تجارت جهانی 3 (China World Trade Center 3)، ساختمان دفتر پلازای شانس (Fortune Plaza Office Bulding) و برج پارک (Park Tower) بلندترین این ساختمان ها هستند که به ترتیب 330، 260 و 250 متر ارتفاع دارند.

20. مکزیکو سیتی، مکزیک

سرمایه گذاران بزرگ و کمپانی های بزرگ به مرور در حال حرکت به سمت مکزیکو سیتی هستند و بنابراین تعداد آسمان خراش ها در این شهر رو به افزایش است. توره لاتین آمریکا (Torre Latinoamericana) که مشهورترین بنای مکزیکو سیتی است 182 متر ارتفاع دارد. از بالای این برج می توان منظره زیبایی از شهر را دید. تعداد کل آسمان خراش های مکزیکو سیتی 78 است که البته به سرعت در حال افزایش است.

19. هیوستون، تگزاس

هیوستون چهارمین شهر بزرگ آمریکا است و بیشتر از 6 میلیون نفر جمعیت دارد و تعجبی ندارد که 78 آسمان خراش در این شهر وجود دارد. اولین آسمان خراش این شهر برج ویلیام (Williams Tower) است که در سال 1983 تکمیل شد و 275 متر ارتفاع دارد.

18. کوالالامپور، مالزی

مرکز مالزی شهری است که به دلیل اقتصاد سالمی که دارد به عنوان یکی از برجسته ترین شهرهای جنوب شرق آسیا شناخته می شود. کوالالامپور هم 78 آسمان خراش دارد. برج های دوقلوی پِتروناس (Petronas Towers) که بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند در این شهر قرار دارند و 425 متر ارتفاع دارند. اقتصاد سالم این شهر باعث پیشرفت مالی و تجاری آن شده است.

17. میامی، فلوریدا

فلوریدا به دلیل هتل های لوکس و ساحل های زیبایش معروفیت دارد، اما در واقع ویژگی اصلی فلوریدا چیز دیگری است. این شهر یکی از مشهورترین مراکز تجارت، سرگرمی، فرهنگ و فیلمسازی است و به همین دلیل هم است که مرکز این شهر شامل 382 ساختمان است و 79 ساختمان آن آسمان خراش های بزرگی است. بلندترین این آسمان خراش ها برج پانوراما (Panorama Tower) است که 252 متر ارتفاع دارد.

16. شِنژِن، چین

شنژن در شمال جزیره هنگ کنگ واقع شده است و به عنوان اولین منطقه ویژه مالی چین شناخته می شود. این شهر مرکز تجارت و، اقتصاد، تولید و صنعت در چین است. با اینکه این شهر دارای 80 آسمان خراش بزرگ است، اما تنها به عنوان یک شهر کوچک معرفی می شود و این واقعیت که این میزان رفاه در زندگی توانسته در زندگی مردم سرزمینی به این کوچکی ایجاد شود، بسیار تعجب آور است.

15. بوسان، کره جنوبی

بوسان پس از سئول بزرگترین شهر کره جنوبی و بسیار شلوغ است. فعالیت و اهمیت بوسان زمان بیشتر مشخص می شود که به اسکله های آن بیشتر توجه کنید. تجارت از طریق اسکله ها باعث شده این شهر پنجمین فعال ترین شهر جهان در زمینه تجارت از طرق دریا باشد. حتی نقل و انتقال از طریق کارگو هم در این شهر بسیار رواج دارد. این ویژگی ها باعث شده بوسان محل مناسبی برای فعالیت های لجستیک، مالی، بانکی و تجاری باشد. بوسان 88 آسمان خراش دارد که در شب منظره زیبایی برای شهر ایجاد می کند.

14. مسکو، روسیه

مسکو مرکز روسیه است و بنابر گزارش ها دارای بیشترین تعداد میلیاردر است. این شهر به دلیل سرمایه گذارهای بزرگی که دارد به یک مگاسیتی تبدیل شده و مرکز تجارت ها و صنایع بزرگی است. بنابر این ها وجود 98 آسمان خراش در این شهر قابل درک است.

13. سیدنی، استرالیا

سیدنی آسمانی بسیار رنگارنگ و مجذوب کننده دارد که به دلیل بندر مشهور آن و 101 آسمان خراش این شهر است. بیشتر این آسمان خراش ها متعلق به شرکت های مالی و بانکی است. ساختمان هایی مانند citigroup center، شفلی تاور (Chifley Tower)، بانک آلمانی (Deutsche Bank Place)، برج جهانی (World Tower) و مرکز MLC از جمله این آسمان خراش ها هستند که ارتفاع هایی به ترتیب از 228 تا 243 متر دارند.

منبع: کجارو / list25.com
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1988

به "کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در دنیا دارند؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید