ازدحام فروشندگان جدید در بازار گاز آسیا

به گزارش مجله پیکورو، تقاضای سیری ناپذیر آسیا برای گاز طبیعی مایع، عرضه از نقاط دور از انتظار را جذب نموده است.

ازدحام فروشندگان جدید در بازار گاز آسیا

با قیمت تور مالزی نوروز 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، چین، ژاپن و کره جنوبی پول بیشتری برای گاز طبیعی مایع (ال ان جی) پرداخت می نمایند. جذابیت بازار آسیا به حدی قوی بوده که شرکت استات اویل نروژ که معمولا عمده ال ان جی خود را به اروپا صادر می نماید، محموله کم سابقه ای را به این منطقه صادر نموده است.

آسیا عمده ال ان جی خود را از استرالیا از جمله پروژه عظیم گورگان در شمال غرب این کشور تامین می نماید. مالزی، پاپوا گینه نو و اندونزی نیز صادرنمایندگان بزرگی هستند.

نفتکش آرکتیک آئورورا استات اویل که قرار است هفته جاری به کره جنوبی برسد، نشان می دهد چگونه این بازار ال ان جی، جهانی می گردد و محموله های بیشتری از مسافت های دور از آتلانتیک تا منطقه اقیانوسیه را می پیمانند به خصوص که چین نیز به جای مصرف زغال سنگ به طور روزافزونی به مصرف ال ان جی روی آورده است.

برای استات اویل این شانس وجود دارد که سود بیشتری از مجموع فراوری گاز خود که تقریبا به ظرفیت کامل رسیده است، کسب کند.

به گفته پدر بیورلند، مدیر گاز طبیعی استات اویل، آنچه در آسیا دیده می گردد قیمت های قوی است، اما اگر ظرفیت صادرات نداشته باشیم، این موضوع کمکی نخواهد کرد.

این فراورینماینده در گذشته محموله هایی را به مالزی، چین، هند و ژاپن ارسال نموده اما عمدتا به بازارهای اروپا و آمریکا صادرات دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، استات اویل علاوه بر فراوری کارخانه خود که به حدود 40 محموله در سال می رسد، در بازار ال ان جی خرید و فروش می نماید. این شرکت در دو سال گذشته حدود 9 محموله معامله نموده و میخواهد محموله های بیشتری را خرید و فروش کند.

نروژ دومین صادرنماینده بزرگ گاز طبیعی اروپا پس از روسیه است و سال گذشته به دلیل سیل جدید عرضه بالا به این منطقه خود را برای کاهش قیمت آماده نموده است، اما اکنون به دلیل افزایش تقاضا در آسیا، چنین احتمالی کاهش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 693

به "ازدحام فروشندگان جدید در بازار گاز آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدحام فروشندگان جدید در بازار گاز آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید