خرج گردشگر ها در 37 کشور

به گزارش مجله پیکورو، بحران بازار گردشگری در سال 2020 به دلیل همه گیری کرونا گردشگران را با افزایش قیمت حتی تا بیش از 200 درصد در بعضی مقاصد جهانی روبرو نموده است. پایگاه خبری تراول دیلی نیوز براساس تحقیقات شرکت هو (Hoo) - پلت فرم تجاری دارایی های دیجیتال در جهان- میزان افزایش هزینه های سفر برای گردشگران در بعضی مقاصد جهانی را بیش از 200 درصد تخمین زده است که براین اساس استرالیا گران ترین مقصد سفر طی سال گذشته بوده است.

خرج گردشگر ها در 37 کشور

به گزارش دنیای اقتصاد؛ طبق تحقیقات شرکت هو، باتوجه به اجاره بهای اتاق هتل ها، متوسط هزینه دنیاگردان در بعضی از مقاصد دنیاگردی دنیای تا 218 درصد افزایش یافته است. شرکت هو برآورد های خود را براساس مجموع درآمد های دنیاگردی براساس پول خرج شده مسافران و با درنظر دریافت تمامی هزینه ها در هنگام ورود دنیاگردان در بازار دنیای توریسم محاسبه نموده و به آنالیز تغییر شرایط مقاصد در مقایسه سال 2020 با 2019 پرداخته است.

این تحقیقات نشان دهنده افزایش 59 درصدی میزان هزینه کرد دنیاگرد در 37 نقطه دنیاگردی دنیا از مبلغ 1115 دلار به 1830 دلار است.

گران ترین مقصد تعطیلات سپری شده در سال گذشته برای مسافرانی بوده که به استرالیا سفر نموده اند. باوجود کاهش ورود دنیاگردان بین المللی به 5/ 2 میلیون نفر در سال 2020 در مقایسه با ورود 5/ 9 میلیون دنیاگرد در سال 2019 این کشور درآمدی در حدود 2/ 27 میلیون دلار کسب نموده است که هزینه آن نزدیک به 11 هزار دلار برای هر دنیاگرد بوده است.

پس از آن آمریکا، کانادا و هند نیز با متوسط هزینه 3 تا 4 هزار دلار برای هر دنیاگرد به عنوان گران ترین مقاصد در گذران تعطیلات به شمار می فرایند. چین با افزایش 218 درصدی بیشترین میزان افزایش در هزینه های سفر در سال 2020 را داشته است که از 545 دلار در سال 2019 به مبلغ 1731 دلار در سال 2020 برای دنیاگرد رسیده است. در کانادا نیز علاوه بر اینکه یکی از گران ترین مقاصد به شمار می رود. میزان هزینه های سالانه تا 173 درصد افزایش یافت و به 3453 دلار هزینه برای هر دنیاگرد رسیده است.

هزینه سفر به بلژیک تا مرز 128 درصد افزایش یافته که متوسط هزینه ها برای دنیاگردان در سال 2020 حدود 2180 دلار تخمین زده شده است. همچنین کره و استرالیا نیز با 124 درصد افزایش در هزینه های سفر بیش از 100 درصد افزایش قیمت را تجربه نموده اند.

از دیگر کشور هایی که شاهد افزایش چشمگیر بیش از 60 درصدی بوده اند می توان به هند، سنگاپور، تایلند، پرتغال، ژاپن، عربستان، سوئیس، امارات و ویتنام اشاره نمود. اگرچه بسیاری از کشور ها شاهد افزایش چشمگیر هزینه ها بوده اند در مقابل بعضی کشور ها با کاهش هزینه های سفر همراه بوده است. روسیه با کاهش 49 درصدی بیشترین میزان کاهش قیمت ها را تجربه نموده است.

در سال 2019 به طور متوسط میزان هزینه کرد مسافران در سفر به روسیه حدود 451 دلار بوده است که این رقم در سال 2020 به 232 دلار رسیده است. کشور های لهستان، مکزیک، کرواسی، اندونزی، مالزی و یونان نیز در میزان هزینه های خود با کاهش قیمت ها روبرو شده اند و ایتالیا با افزایش یک درصدی در قیمت ها تغییر چندانی در هزینه های سفر آن ایجاد نشده است.

بحران کرونا منجر به محدودیت سفر های بین المللی شده که این امر منجر به کاهش چشمگیر سطح درآمد بازار دنیاگردی شده است. اما باوجود کاهش درآمد های کل سفر ها و دنیاگردی، میزان هزینه کرد هر مسافر در مقایسه با سال های گذشته به طور نامتناسبی افزایش یافته که این امر براساس دو عامل رخ داده است. در درجه اول، افزایش تقاضا در مناطقی که محدودیت های چندانی ندارد یا به کاهش محدودیت ها اقدام نموده، منجر به افزایش هزینه ها خواهد شد.

افرادی که قدرت ریسک سفر به خارج از کشور در دوران کرونا را دارند حاضر به پرداخت هزینه اقامت و سایر هزینه های سفر بیش از آنچه که در شرایط عادی بود، می شوند. همچنین با کاهش امکان سفر به دلیل محدودیت ها، دنیاگردان حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای گذران وقت خود در خارج از کشور می شوند یا به دلیل داشتن تنها یک تعطیلات در طول سال بودجه سفر خود را افزایش می دهند.

البته انتظار می رود در تابستان سال 2021 به دلیل امکان خروج مسافران از انگلیس و بعضی کشور ها بسیاری از مقاصد با کاهش قیمت نسبت به قبل از همه گیری روبرو شوند، زیرا از افزایش تقاضا برای سفر برخوردار خواهند شد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1529

به "خرج گردشگر ها در 37 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرج گردشگر ها در 37 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید