مرکل: انگلیس مجبور است روابط مالی ضعیف تر با اروپا را بپذیرد

به گزارش مجله پیکورو، صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه یوروپا درباره اقتصاد اروپا و برگزیت مسائلی را اعلام کرد.

مرکل: انگلیس مجبور است روابط مالی ضعیف تر با اروپا را بپذیرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که آلمان و شرکای اتحادیه اروپا کوشش می نمایند توافقنامه ای برای روابط آینده بین بروکسل و لندن پس از خروج انگلیس از این اتحادیه ترسیم نمایند، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، لحن خود را در این زمینه تشدید کرد.

مرکل در مصاحبه با روزنامه یوروپا گفت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می خواهد بتواند دامنه این روابط را تعریف کند، اما پس از آن وی مجبور خواهد شد پیامد های مالی را بپذیرد که کمتر با همسایگانش مرتبط خواهد بود.

پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن و بروکسل در حال آنالیز برقراری پیوند های جدید تجاری پس از انقضای دوره انتقالی پس از خروج در انتها سال جاری هستند. در همین حال، آلمان از اول ژوئیه به مدت شش ماه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به دست خواهد گرفت.

مرکل که مدام کوشش نموده است تا برای رسیدن به نتیجه ای یاری کند که مانع از یک برگزیت سخت گردد، گفت: ما باید از این عقیده دور شویم که این ما هستیم که آنچه را که انگلیس می خواهد، تعریف می کنیم. انگلیس آنچه را می خواهد، خود تعریف می نماید و ما به عنوان 27 کشور اتحادیه اروپا، پاسخ مناسب می دهیم.

وی اضافه کرد: اگر انگلیس خواهان مقرراتی قابل مقایسه با قوانین اروپا در خصوص محیط زیست، بازار کار یا هنجار های اجتماعی نیست، روابط ما قوت خود را از دست می دهد.

اتحادیه اروپا باید علاوه بر این، راهی برای پیشبرد مذاکرات سخت در خصوص صندوق احیای پس از کرونا به ارزش 750 میلیارد یورو (800 میلیارد دلار) برای کشور هایی پیدا کند که متحمل بیشترین آسیب بر اثر این بیماری شده اند.

از نظر مرکل، این صندوق نمی تواند تمام مسائل اروپا را رفع کند، اما با توجه به ضربات مهلکی که شیوع ویروس کرونا به مشاغل و اقتصاد وارد نموده است، اتحادیه اروپا باید در مواجهه با این همه گیری سریعاً عمل کند.

وی هشدار داد که نتیجه می تواند اثر سیاسی انفجاری داشته باشد که دموکراسی را تهدید کند.

مرکل در انتها تاکید نمود: برای اینکه اروپا زنده بماند، اقتصاد آن نیز باید زنده بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1070

به "مرکل: انگلیس مجبور است روابط مالی ضعیف تر با اروپا را بپذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: انگلیس مجبور است روابط مالی ضعیف تر با اروپا را بپذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید