پایگاه اروپایی: هنوز هیچ مبادله ای از خلال اینستکس با ایران انجام نشده است

به گزارش مجله پیکورو، منابع خبری به یک پایگاه فعال در انتشار اخبار مربوط به سیاست های اتحادیه اروپا گفته اند هنوز هیچ مبادله ای از خلال ساز و کار اینستکس با ایران انجام نشده است.

پایگاه اروپایی: هنوز هیچ مبادله ای از خلال اینستکس با ایران انجام نشده است

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک پایگاه خبری که به صورت تخصصی اخبار و تحلیل های مربوط به سیاست های اتحادیه اروپا را پوشش می دهد در تحلیلی نوشته ساز و کار موسوم به اینستکس در حمایت از تجارت مشروع میان ایران و اتحادیه اروپا ناکام مانده است.

پایگاه Euractive در این تحلیل به تصمیم دیروز فرانسه، بریتانیا و آلمان برای فعال کردن مکانیسم موسوم به ساز و کار حل و فصل اختلاف در برجام اشاره نموده و یادآوری نموده بروکسل این ساز و کار را ژانویه سال 2019 به عنوان ابزاری خاص جهت یاری به شرکت های اروپایی برای تجارت با ایران راه اندازی نموده است.

این رسانه ادامه اقدام ایران در کاستن از تعهداتش ذیل برجام را نیز مورد آنالیز قرار داده و نوشته ایران آخرین گام خودش را روز 4 ژانویه برداشته و اعلام نموده به محدودیت های برجام در زمینه غنی سازی اورانیوم پایبند نخواهد بود.

Euractive با وجود این، درباره گام های برجامی ایران نوشته است: با وجود این، ایران همیشه تأکید نموده که این گام ها به محض عمل کردن اروپا به تعهداتش و برداشتن گام های عملی در جهت حفاظت از تجارت دوجانبه ایران و اروپا در برابر تحریم های آمریکا قابل بازگشت هستند.

در ادامه این تحلیل، به ناکامی اروپا در اجرای تعهداتش اشاره شده است: طبق اعلام اتاق مشترک تجارت ایران و آلمان از ژانویه تا خاتمه اکتبر 2019، حجم تجارت بین اتحادیه اروپا و ایران مجموعه به 4.3 میلیارد یورو رسیده که کاهش 75 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

این رسانه خاطرنشان نموده کوشش های اروپا برای ضمانت تجارت با تهران اثرات ناچیزی داشته و تردیدها درباره کارآمدی ساز و کار اینستکس در ایجاد بهبود برای اقتصاد ایران را افزایش داده است.

Euroactive در ادامه نوشته چندین منبع در گفت وگو با این رسانهف حتی گفته اند با آنکه اینستکس عملیاتی شده و کارکنان آن معین شده اند هنوز هیچ مبادله ای از خلال این مکانیسم انجام نشده است. این منابع گفته اند با وجود این، این امیدواری وجود دارد که این معاملات به زودی انجام شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 674

به "پایگاه اروپایی: هنوز هیچ مبادله ای از خلال اینستکس با ایران انجام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه اروپایی: هنوز هیچ مبادله ای از خلال اینستکس با ایران انجام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید