فشارها بر جانسون برای توقف حمایت از عربستان در جنگ یمن

به گزارش مجله پیکورو، روزنامه ایندیپندنت از فشارها بر بوریس جانسون برای توقف حمایت از جنگ عربستان در یمن پرده برداشت.

فشارها بر جانسون برای توقف حمایت از عربستان در جنگ یمن

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به نقل از عربی 21، جان استون، نویسنده این گزارش در ایندیپندنت توضیح داد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی خود درمورد سیاست خارجه گفت که جنگ در یمن منجر به یک فاجعه انسانی و استراتژیک شده است و باید انتها یابد. وی دستور توقف قراردادهای مربوط به فروش سلاح به عربستان را نیز داد.

این روزنامه نوشت که انگلیس به همراه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حامی قوی عربستان بود؛ عربستانی که از شش سال قبل اقدام به حملات هوایی به یمن می نماید.

انگلیس حمایت فنی را برای حملات به یمن ارائه داد و نیروهایی را برای حفاظت از تاسیسات نفتی عربستان مستقر کرد و حتی بعد از اینکه دادگاهی در انگلیس دستور به توقف فروش سلاح به عربستان را بنا به دلایل انسانی داد، اما انگلیس فروش سلاح به این کشور را از سر گرفت.

لیزا ناندی، وزیر دولت در سایه انگلیس در بیانیه ای خواستار توقف حمایت انگلیس از عملیات عربستان در یمن شد، چراکه این اقدام باعث می گردد که انگیس در عرصه بین الملل در انزوا بماند.

وی اضافه کرد، تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای توقف حمایت آمریکا از عملیات ها در یمن نشانگر تحول در افکار عمومی دنیای است و باعث می گردد که انگلیس از گام های همپیمانان عقب بماند.

وی ادامه داد: وزیران در حال حاضر باید دست به تحرکی بزنند که انتظار برای آن طولانی شده است و قراردادهای تسلیحاتی با عربستان را متوقف نمایند و به نقش انگلیس در این نزاع که منجر به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا شده است، انتها دهند.

دیوید میلیبند، وزیر خارجه پیشین انگلیس و مدیر کمیته نجات بین المللی در مصاحبه با بی بی سی گفت: به صراحت، انگلیس نقش مهمی در توقف این جنگ دارد، اما انگلیس در حمایت از موضع بایدن جهت رها کردن ائتلاف تحت امر عربستان تا به الان شتابی نشان نداده است.

وی از آمریکا و انگلیس خواست تا در درج نام انصارالله به عنوان یک گروه تروریستی تجدیدنظر نموده و یاری های بسیاری را به یمن بفرستند و دست به تحرکات سیاسی و دیپلماتیک بزنند.

ساره وولدرون، از کمپین علیه تجارت سلاح نیز گفت: دولت آمریکا عظیمترین تاجر سلاح در دنیا است و این تصمیم جدید اقدامی مهم در راستای انتها دادن به این جنگ هولناک خواهد بود. نیروهایی که تحت راهنمایی عربستان هستند، جان هزاران غیرنظامی را گرفته و مدارس، بیمارستان ها و منازل را بمباران کردند، هرچقدر که شرایط خطرناک باشد، اما آنها بر حمایت سیاسی مطلق و پشتیبانی نظامی از جانب دولت انگلیس حساب باز نموده اند، باید این حمایت متوقف گردد، همچنین قراردادهای تسلیحاتی که باعث ضرر بسیاری شده اند.

فیلیپ ناصیف، از سازمان عفو بین الملل نیز گفت: باید هر گونه معاملات سلاح با عربستان و امارات متوقف گردد تا از ارتکاب جنایت های بیشتر در یمن جلوگیری گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1471

به "فشارها بر جانسون برای توقف حمایت از عربستان در جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارها بر جانسون برای توقف حمایت از عربستان در جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید