ظریف: جنگ مالی ترامپ علت تمامی تنش ها در منطقه است

به گزارش مجله پیکورو، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر با اشاره به سفر امروز وزیر خارجه آلمان به تهران نوشت که گفت وگو میان کشورهای منطقه ضروری بوده اما جنگ مالی رئیس جمهور آمریکا علت تمامی تنش ها است.

ظریف: جنگ مالی ترامپ علت تمامی تنش ها در منطقه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیغامی در توئیتر به دیدار امروز خود با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اشاره نمود.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: گفت وگوهای صریحی با هایکو ماس انجام شد. از اذعان آلمان به این موضوع که اقدامات عملی برای اطمینان یافتن از بهره مندی مالی ایران برای حفظ برجام لازم است، استقبال می کنیم. ما موافق هستیم که گفت وگو میان کشورهای منطقه لازم است اما جنگ مالی دونالد ترامپ دلیل تمامی تنش ها است.

وزیر خارجه ایران بعدازظهر امروز (دوشنبه) دیدار دو ساعته با همتای آلمانی خود داشت.

ظریف در کنفرانس خبری مشترکی که پس از این دیدار داشت، گفت: ما هدف مشترکی با اروپا و آلمان داریم و آن حفظ برجام، جلوگیری از تنش و درگیری در منطقه و بهره مندی مردم ایران از مزایای برجام است.

ظریف توضیح داد: آمریکا اعلام جنگ مالی علیه ایران نموده و این جنگ بسیار برای منطقه و دنیا و نظم بین المللی خطرناک است. اقداماتی که آمریکا پس از خروج از برجام انجام داده از نظر ما هدف دریافت مردم ایران است که قرار بود بیشترین منفعت را از اجرای برجام ببرند. (جزئیات بیشتر)

هایکو ماس نیز در این کنفرانس خبری گفت: آلمان همچنان از برجام حمایت می نماید و معتقدیم رسیدن به این توافق کار درستی بوده است و ما این را به رسمیت می شناسیم که ایران خواستار بهر ه مندی از حقوق خود در چارچوب برجام است. خروج آمریکا از برجام باعث شد منافع مالی پیش بینی شده برای ایران محقق نشود، ما و دیگر کشورهای اروپایی کوشش می کنیم امکان تجارت را فراهم کنیم و به وسیله اینستکس تبادلات امکانپذیر باشد و شرکت های اروپایی بتوانند در ایران فعالیت نمایند و ایران بتواند از منافع مالی پیش بینی شده در برجام استفاده کند و ما کوشش می کنیم تعهدات مان را اجرایی کنیم. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 235

به "ظریف: جنگ مالی ترامپ علت تمامی تنش ها در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: جنگ مالی ترامپ علت تمامی تنش ها در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید