تور آلمان: ملاقات امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در مونیخ

به گزارش مجله پیکورو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در مونیخ ملاقات و گفت وگو کرد.

تور آلمان: ملاقات امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در مونیخ

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر حضور دارد، بعدازظهر امروز (آدینه) 29 بهمن ماه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات و مصاحبه کرد.

امیرعبداللهیان چندی پیش تلفنی با گوترش گفت وگو نموده بود. وزیر خارجه ایران و گوترش هشتم بهمن ماه نیز تلفنی گفت وگو نموده بودند. امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با گوترش فرایند مذاکرات را مثبت خواند و با اشاره به اراده جدی ایران برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه ترین زمان ممکن، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و ملموس و قابل راستی آزمایی طرف غربی و آمریکا تأکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو با اشاره به شرایط یمن و تشدید حملات به منطقه ها غیرنظامی، بر رویکرد مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از راهکار سیاسی برای خاتمه بخشیدن به جنگ در یمن تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

وزیر خارجه بعلاوه پیش از این با رئیس جمهور اسلوونی ملاقات و گفت وگو نموده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی در مونیخ با بیان اینکه هنوز با بعضی مسائل حل نشده در وین روبرو هستیم، گفت: طرف های غربی هستند که می توانند معین نمایند که این مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید یا در چند هفته آینده. (جزییات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2029

به "تور آلمان: ملاقات امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: ملاقات امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید