درخواست های ریاضتی حوزه یورو از یونان برای ارائه یاری اقتصادی بیشتر

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران: رهبران حوزه یورو از آتن خواستند تا این هفته برای بازگرداندن اعتماد اصلاحاتی کلیدی را به تصویب برساند تا سپس مذاکرات در مورد یک بسته یاری اقتصادی برای حفظ این کشور در حوزه یورو شروع گردد.

درخواست های ریاضتی حوزه یورو از یونان برای ارائه یاری اقتصادی بیشتر

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رهبران حوزه یورو در نشستی اضطراری با یونان در آستانه ورشکستگی که تا نیمه های شب ادامه داشت، درخواست کردند که آتن این هفته برای بازگرداندن اعتماد اصلاحاتی کلیدی را به تصویب برساند تا سپس مذاکرات در مورد یک بسته یاری اقتصادی برای حفظ این کشور در حوزه یورو آغاز شود.

در این نشست به آلکسیس سیپراس، نخست وزیر چپ گرای یونان گفته شد که برای متقاعد کردن 18 کشور حوزه یورو جهت آزادسازی فوری یاری های اقتصادی، جلوگیری از ورشکستگی یونان و آغاز مذاکرات برای اعطای سومین برنامه یاری اقتصادی که رقم آن 86 میلیارد یورو (95.5 میلیارد دلار) تخمین زده می شود، باید مقرراتی را به وسیله مجلس به تصویب برساند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزرای دارایی اروپایی، 6 اقدامی که باید به تصویب مجلس یونان برسد شامل اصلاحات در اقتصادیات ها و میزان مقرری ها است که باید تا چهارشنبه شب تصویب شود و کل بسته نیز قبل از آغاز گفت و گوها باید به تصویب مجلس برسد.

سیپراس در بدو ورود به بروکسل گفت، وی خواستار یک توافق شرافتمندانه دیگر برای متحد نگه داشتن اروپاست.

اما آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان که کشورش بزرگترین پرداخت کننده یاری های اقتصادی حوزه یوروست گفته، شرایط هنوز برای آغاز مذاکرات مهیا نیست. ظاهرا مرکل در تبعیت از مخالفت های داخل آلمان با اعطای یاری بیشتر به یونان با احتیاط برخورد می نماید.

مرکل به خبرنگاران گفت: مهمترین سرمایه از دست رفته و آن اعتماد است... این بدان معناست که ما مذاکرات دشواری را خواهیم داشت و به هیچ قیمتی توافقی در کار نخواهد بود.

اگر یونان به شرایط مشخص شده عمل کند، مجلس آلمان روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهد داد تا به مرکل و ولفگانگ شوبله، وزیر دارایی این کشور اجازه دهد مذاکراتی را برای اعطای یک وام دیگر به یونان آغاز کنند. در آن صورت وزرای دارایی گروه یورو می توانند روز آدینه مجددا دور هم جمع شوند تا به صورت رسمی مذاکرات را آغاز کنند.

در حالی که مذاکرات طولانی تا ساعات اولیه بامداد دوشنبه ادامه داشت، و گاهی این مذاکرات برای برگزاری نشست های دو جانبه بین سیپراس و رهبران فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا قطع می شد، بازارها در منطقه آسیا پاسیفیک شاهد کاهش ارزش یورو و افزایش سرمایه گذاری ها در اوراق قرضه بود. عدم دستیابی به توافق در بروکسل همچنین بر معاملات پیش از آغاز به کار بازار در آمریکا نیز تاثیر داشت.

مقامات اتحادیه اروپا گفتند، یکی از نکات مهم مورد اختلتاف، اصرار آلمان بر این موضوع بود که دارایی های دولتی یونان به ارزش 50 میلیارد یورو باید در یک صندوق در لوکزامبورگ سپرده گذاری شود تا فروخته شده و صرف پرداخت بدهی های این کشور شود. اتحادیه اروپا می گوید کارشناسان رقم دارایی های دولت یونان را تنها 7 میلیارد یورو برآورد نموده اند.

یک دیپلمات اروپایی گفت، مرکل این موضوع را خط قرمز آلمان دانسته و به رغم مخالفت آتن تاکید نموده که صندوق بین المللی پول در هرگونه اختصاص یاری اقتصادی سوم به یونان باید نقش داشته باشد.

سیپراس در عوض بر تعهد قوی تر طلبکاران برای بازسازی ساختار بدهی های یونان برای قابل تحمل کردن آنها در میان مدت تاکید دارد.

46

منبع: تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 926

به "درخواست های ریاضتی حوزه یورو از یونان برای ارائه یاری اقتصادی بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست های ریاضتی حوزه یورو از یونان برای ارائه یاری اقتصادی بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید