خبر بد برای سهامداران فولادی

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران، آمار فراوری فولادی ها نشان می دهد که از ابتدای امسال تا سرانجام شهریورماه، تمام فرآورده های فولادی اعم از شمش، مقاطع تخت و طویل، محصولات و آهن اسفنجی با افت اندازه فراوری نسبت به نیمه نخست سال گذشته روبه رو شده اند؛ این در حالی است که مقایسه بهار 1400 با سه ماه دوم امسال هم بیانگر کاهش قابل توجه فراوری در این مدت است.

خبر بد برای سهامداران فولادی

بر اساس آماری که به وسیله انجمن فراوریکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا نهاده شد، فراوری شمش فولاد (فولاد میانی) در نیمه نخست امسال 14 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این درحالی است شمش فولاد که در سه ماه دوم امسال نسبت به سه ماه اول امسال، کاهش 40 درصدی فراوری را تجربه نموده است.

این شرایط در فراوری مقاطع طویل فولادی، مقاطع تخت فولادی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی هم به همین صورت است و علاوه براینکه در 6ماه ابتدایی امسال فراوری فولادی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده، این کاهش فراوری در تابستان امسال نسبت به بهار بسیار بیشتر بوده؛ موضوعی که دلیل آن قطعی برق شرکت های فولادی عنوان شده است.

طبق آمار، طی 6ماهه امسال 12 میلیون و 994 هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) فراوری شده که نسبت به 15 میلیون و 27 هزار تن فراوری شده در مدت مشابه سال 1399، کاهش 14 درصدی را نشان می دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1828

به "خبر بد برای سهامداران فولادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد برای سهامداران فولادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید