ایران در تولید مقالات زیستی به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است

به گزارش مجله پیکورو، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: رتبه ایران از نظر تولید مقالات علمی در دنیا شانزدهم است که این رتبه در حوزه مقالات زیستی به مقام سیزدهم رسیده است.

ایران در تولید مقالات زیستی به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، ترسیم ایرانی مطلوب و پیشرفته هدف تالیف و تعریف سند چشم انداز 1404 ایران است. ایرانی پیشرفته و مقتدر در همه صنایع و حوزه های علمی. یکی از صنایعی که در این سند به آن اشاره شده است توسعه صنعت رو به رشد زیست فناوری در همه ابعاد کاربردی آن است.

بر اساس این سند مقرر شده است که ایران تا انتها این برنامه با کسب 3 درصد از سهم بازار دنیای، بخشی از این بازار پرسود را به نام خود سند زند و توانمندی های کشور را با برند های ایرانی به رخ دنیا بکشد. این زیست بوم که طیف وسیعی از علوم را دربر می گیرد، می تواند سهم قابل توجهی از جهش تولید و اقتصاد کشور را رقم زند.

در این میان متولیان زیادی برای توسعه این زیست بوم معین شده اند، بازیگرانی که در کنار هم تلاش می کنند تا اهداف این سند را محقق کنند. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از این بازیگران است که در خط مقدم این تلاش ها ایستاده و با حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری این صنعت کاربردی در کشور برای تحقق این سند گام بر می دارد.

از جمله این تلاش ها می توان به ثبت اسم و نام ایران در بین 5 کشور اول آسیا در زیست فناوری اشاره کرد. رتبه ای که در شرایط سخت تحریم های اقتصادی به سختی به دست آمده و به این آسانی هم از دست نخواهد رفت.

ما تلاش می کنیم رتبه ایران در حوزه زیست فناوری را در آسیا ارتقا دهیم. تلاشی که تا همین امروز هم ما را از اهداف سند چشم انداز جلوتر انداخته است.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب، گفت: اگر رتبه ایران در حوزه زیست فناوری را با سند چشم انداز مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که حوزه زیست فناوری از سند چشم انداز خیلی جلوتر است و در منطقه رقیبی نداریم.

وی ادامه داد: رتبه ایران از نظر تولید مقالات علمی در دنیا شانزدهم است که این رتبه در حوزه مقالات زیستی به مقام سیزدهم رسیده است. یعنی 4 رتبه بالاتر از دیگر حوزه های علمی.

این افتخار جز با تلاش و همت متخصصان و نخبگان ایرانی به دست نیامده است. اتفاقی که ایران را در میان کشور های بزرگ و قوی زیستی در دنیا قرار داده است. در این شرایط سخت دنیای دارو های تولیدی ایرانی به دیگر کشور ها صادر می شود و نام ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان دارو در دنیا مطرح است.

قانعی در انتها گفت: ما در تلاش هستیم تا زیست فناوری را به قله های دنیای برسانیم و توانمندی ها و ظرفیت های جوانان کشور را به دنیا اثبات کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 989

به "ایران در تولید مقالات زیستی به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در تولید مقالات زیستی به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید