شرح انگلیس درباره رای ممتنع به قطعنامه ضدایرانی آمریکا

به گزارش مجله پیکورو، سفیر انگلیس در سازمان ملل در بیانیه ای گفت که این کشور به قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت به این دلیل رای ممتنع داده که تعیین بود حمایت لازم را ندارد.

شرح انگلیس درباره رای ممتنع به قطعنامه ضدایرانی آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا، دفتر سفیر انگلیس در سازمان ملل بامداد شنبه در بیانیه ای ضمن اظهار این مطلب، مدعی شد: ما بارها نگرانی خود را درباره رفتار بی ثبات کننده ایران در منطقه از جمله انتقال سلاح به یمن، لبنان، سوریه و عراق که نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است، ابراز نموده ایم.

این بیانیه همچنین بدون اشاره به بی عملی کشورهای اروپا در ارتباط با برجام و عمل به تعهداتشان در این رابطه، اضافه نمود: به همین دلیل ما نیز مانند شماری دیگر از اعضای شورای امنیت که درباره انقضای برنامه ریزی شده تحریم تسلیحاتی علیه ایران ابراز نگرانی نموده اند، نگرانی خود را اعلام می کنیم.

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: وزیران خارجه سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) تصریح نموده اند که انقضای این محدودیت ها تاثیرات عمده ای بر امنیت و ثبات منطقه ای خواهد گذاشت.

انگلیس همچنین آمادگی خود را برای همکاری با اعضای شورای امنیت و مشارکت کنندگان برجام برای تضمین حمایت این شورای از چنین اقدامی خاطرنشان کرد و در عین حال تاکید نمود که با اراده به برجام پایبند است.

با این وجود، لندن توضیح داد که به همراه آلمان و فرانسه اگرچه به پیشبرد مذاکرات در چارچوب مکانیسم حل اختلاف متعهد است، اما از استفاده از مکانیسم ماشه به دلیل آنکه با کوشش ها برای حفظ برجام مغایر است، حمایت نمی کند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1144

به "شرح انگلیس درباره رای ممتنع به قطعنامه ضدایرانی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح انگلیس درباره رای ممتنع به قطعنامه ضدایرانی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید