9 نکته درباره فلوکستین

به گزارش مجله پیکورو، فلوکستین نوعی داروی ضدافسردگی است که برای تسکین علایم افسردگی و اختلالات وسواسی تجویز می گردد. فلوکستین یک داروی مهارکننده بازجذب سروتونین است .فلوکستین روزی یک نوبت مصرف می گردد. این دارو را می توان صبح ها تا پیش از ظهر مصرف کرد. مهم است که هرروز در ساعت معینی خورده گردد. اگر یک نوبت را فراموش کردید، در

9 نکته درباره فلوکستین

9 نکته درباره فلوکستین

فلوکستین نوعی داروی ضدافسردگی است که برای تسکین علایم افسردگی و اختلالات وسواسی تجویز می گردد. فلوکستین یک داروی مهارکننده بازجذب سروتونین است .

فلوکستین روزی یک نوبت مصرف می گردد. این دارو را می توان صبح ها تا پیش از ظهر مصرف کرد. مهم است که هرروز در ساعت معینی خورده گردد. اگر یک نوبت را فراموش کردید، در صورتی که ظرف یک ساعت آن را به یاد آوردید، بلافاصله آن را مصرف کنید. در غیر این صورت نوبت فراموش شده را رها نموده ، به برنامه دارویی معمول تان بازگردید. اندازه دارو را دوبرابر نکنید.

در صورت بروز هریک از علایم نادر ولی جدی زیر مصرف فلوکستین را قطع نموده ، با پزشک تان تماس بگیرید: تب و لرز، درد مفاصل یا عضلات ، بثورات جلدی یا کهیر، مشکل در تنفس، تشنج ، علایم افت قندخون (اضطراب ، گیجی ، خواب آلودگی ، عرق سرد، ضربان قلب سریع ، نداشتن تعادل ، لرزش بدن ، ضعف یا خستگی غیرعادی ، سردرد).

در صورت وجود هریک از موارد زیر پیش از مصرف فلوکستین ، پزشک تان را آگاه سازید. حساسیت به فلوکستین یا دیگر مهارکننده های بازجذب سروتین، بارداری یا شیردهی، مصرف داروهای دیگر، سابقه یا ابتلا به صرع ، بیماری قند، بیماری کلیوی یا کبدی . اگر دچار بیماری قند هستید، ممکن است لازم گردد اندازه انسولین یا داروهای خوراکی پایین آورنده قندخون که مصرف می کنید، تغییر داده گردد.

به طور منظم به پزشک تان مراجعه کنید تا بهبودتان را زیرنظر داشته باشد. ممکن است چهار هفته طول بکشد تا از اثر دارو ظاهر گردد و به حداکثر برسد؛ ممکن است بخواهید طی این مدت پزشک تان را دیدار کنید.

تا تعیین شدن پاسخ بدن تان به این دارو، از رانندگی یا کار با وسایل خطرناک احتیاط کنید. این دارو در بعضی افراد موجب خواب آلودگی و کاهش سطح هوشیاری می گردد.

برای تسکین خشکی دهان از آدامس یا آب نبات های بدون قند استفاده کنید یا چند جرعه آب بنوشید. اگر این مشکل بیش از دو هفته ادامه پیداکرد، با پزشک تان مشورت کنید.

از حالت خوابیده به نشسته یا ایستاده ، و نشسته به ایستاده به آرامی تغییر شرایط دهید، در غیر این صورت ممکن است دچار سرگیجه و سیاهی رفتن چشم شوید.

یک برگ شناسایی پزشکی که نشان دهد فلوکستین مصرف می کنید، همراه داشته باشید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1780

به "9 نکته درباره فلوکستین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته درباره فلوکستین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید