100 عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا پیروزی بایدن را به چالش می کشند

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، آدام کینزینجر نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی در مجلس آمریکا، می گوید در جلسه 6 ژانویه (17 دی) کنگره، دست کم 100 تَن از هم حزبی هایش نتیجه آرای الکترال را به چالش خواهند کشید.

100 عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا پیروزی بایدن را به چالش می کشند

وی که از معدود اعضای جمهوریخواه کنگره است که از ادعاهای انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا ناراضی است؛ در این باره اضافه کرد: امیدوارم که پیش بینی ام اشتباه باشد.

با این حال، وی مدعی شد اقدامات جمهوریخواهان بیشتر با هدف حفظ آبرو انجام می گردد و نه به امید تغییر نتیجه، چراکه گمان می نمایند عدم مخالفت با تصمیم کالج الکترال مبنی بر پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات 2020، شانس محافظه کاران را در رقابت های آینده کاهش خواهد داد.

پیشتر نیز دادستان جمهوریخواه ایالت تگزاس در کوششی نافرجام، از دیوان عالی آمریکا خواسته بود نتیجه آرا در ایالات کلیدی ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونا را ابطال کند.

سه روز پیش نیز، شماری از جمهوریخواهان از جمله لوئیس گومرت نماینده ایالت تگزاس در کنگره آمریکا، در کوشش برای تغییر نتیجه انتخابات 2020 به نفع دونالد ترامپ، از مایک پنس معاون وی شکایت کردند.

این شکایت که به دادگاه فدرال ایالت تگزاس ارائه شده، در رابطه با جلسه روز ششم ژانویه (17 دی ماه) کنگره آمریکا است که طی آن پنس به عنوان رئیس سنا، مسئولیت تائید تصمیم مجمع گزینندگان (کالج الکترال) درباره برنده نهایی انتخابات را برعهده خواهد گرفت.

طبق قانون، نقشی که پنس در این جلسه عهده دار خواهد بود جنبه تشریفاتی دارد حال آنکه جمهوریخواهان در دادخواست خود خواهان تغییر آن به نقشی واقعی شده اند.

روز گذشته نیز، جاش هالی سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری گفت که در جلسه 6 ژانویه، به پیروزی بایدن اعتراض خواهد نمود.

ترامپ هم ضمن پافشاری بر ادعای تقلب، از طرفدارانش خواسته تا در روز 6 ژانویه به خیابان ها بیایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1401

به "100 عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا پیروزی بایدن را به چالش می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا پیروزی بایدن را به چالش می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید