چگونه خودمان دیوارهای خانه را رنگ کنیم؟ ، گام به گام برای نقاشی دیوارهای داخلی خانه

به گزارش مجله پیکورو، اگر شما هم رنگ دیوارهای خانه برایتان تکراری شده و در پی تنوع هستید یا رنگ دیوارها کدر و کثیف شده، مطلب زیر را برای اینکه بتوانید خودتان خانه را نقاشی کنید، بخوانید.

چگونه خودمان دیوارهای خانه را رنگ کنیم؟ ، گام به گام برای نقاشی دیوارهای داخلی خانه

خبرنگاران - گروه زندگی: نقاشی یک راه عالی برای دادن ظاهری تازه به اتاق تان است، اگر می خواهید خانه خود را بازسازی کنید یا تغییر دهید، به راحتی می توانید این کار را خودتان انجام دهید تا مقرون به صرفه تر هم برایتان تمام گردد، حتی اگر قبلاً اتاقی را رنگ نکرده باشید.

  • چگونه فضای آپارتمان مان را خواستنی کنیم | 17 روش برای داشتن خانه ای گرم و صمیمی
  • روش درست تمیز کردن مبل چرمی و مخملی؛ معجزه لیمو و سرکه سفید در نظافت مبل | لکه های سمج را با جوش شیرین پاک کنید

آماده سازی اتاق

لوازم مورد احتیاج

  • پیچ گوشتی
  • ورق پلاستیک
  • اسفنج
  • تری سدیم فسفات (TSP) یا صابون و آب
  • سنباده 220
  • پنکه (اختیاری)
  • توری برای پوشاندن پنجره های بدون توری

1.رنگ روغن مناسب بخرید

یک نوع رنگ مانند رنگ روغنی دیوار انتخاب کنید که برای استفاده داخلی خانه طراحی شده است. رنگ مناسب دیوارهای داخلی خانه طوری طراحی شده که سطح صافی دارد و به راحتی تمیز می گردد. اما رنگ های بیرونی ممکن است دارای مواد شیمیایی باشند تا در برابر قرار گرفتن در معرض عناصر مختلف زود آسیب نبینند، بنابراین استفاده از رنگ داخلی هنگام نقاشی در داخل خانه برترین کار است.

گزینه اصلی برای رنگ داخلی، رنگ های مبتنی بر آب و رنگ های روغنی هستند. رنگ مبتنی بر آب یک رنگ همه کاره است که تقریباً در هر مکانی می توانید از آن بهره ببرید. بعلاوه سریع خشک می گردد و دارای مواد شیمیایی کمی است. با این حال، اگر دیوار شما قبلا با رنگ روغن رنگ شده بود، ممکن است رنگ پایه آب نچسبد. رنگ روغنی روکشی غنی و براق دارد و بسیار بادوام است، بنابراین برای استفاده در اتاق هایی با رطوبت بالاتر مانند آشپزخانه یا حمام عالی است.

اگر یک نقاش تازه کار هستید، زمان خشک شدن طولانی تر می تواند به شما زمان بیشتری برای برطرف خطاها بدهد. رنگ لاتکس یکی دیگر از گزینه های مناسب است. با این حال، به اندازه رنگ های مبتنی بر آب یا روغن بادوام نیست.

2. اندازه رنگ مورد احتیاجتان را مشخص کنید.

برای هر 37 مترمربع 3.8 لیتر رنگ بخرید. وقتی در حال مشخص اندازه رنگ مورد احتیاج خود هستید، عرض و ارتفاع هر دیوار را اندازه بگیرید. سپس، این دو عدد را با هم ضرب کنید تا مساحت هر دیوار به دست آید. اگر مساحت آن کمتر از 37 مترمربع باشد، احتمالاً فقط به 3.8 لیتر رنگ احتیاج دارید. اگر بیشتر است، رنگ اضافی بخرید.

اگر از رنگ تیره استفاده می کنید یا اگر دیوارها تیره هستند و می خواهید آنها را به رنگ روشن تغییر دهید، معمولاً به رنگ بیشتری احتیاج دارید.

3. وسایل اتاق را خالی کنید.

مبلمان، قاب های روی دیوار و فرش را جمع کنید. قبل از آغاز رنگ آمیزی، اتاق را تا حد امکان از وسایل خالی کنید. همه چیز را از دیوارها بردارید، مبلمان را اگر می توانید به اتاق دیگری منتقل کنید، و فرش ها را لوله و در جای دیگری نگهداری کنید. اگر چیزی وجود دارد که باید در اتاق بماند، مانند یک مبلمان بزرگ و سنگین، آن را به مرکز اتاق انتقال دهید.

4. روی وسایل را با نایلون پلاستیکی بپوشانید.

هر چیزی را که در اتاق به جای مانده است با یک ورقه پلاستیکی بپوشانید، زیرا اگر خیلی هم مراقب باشید، باز ممکن است رنگ چکه کند یا پاشیده گردد، و پاک کردن رنگ از بعضی سطوح بدون آسیب رساندن به آنها ممکن است سخت یا حتی گاهی غیرممکن باشد. از پارچه و ملحفه برای پوشاندن کف و مبلمان استفاده نکنید، رنگ می تواند به وسیله پارچه خیس گردد و اگر فوراً متوجه لکه ها نشوید تمیز کردن آنها سخت تر خواهد بود.

5. دیوارها را بشویید.

دیوارها را با یک اسفنج و تری سدیم فسفات بشویید. تری سدیم فسفات پاک کننده ای است که گرد و غبار و چربی را از بین می برد. شما می توانید آن را در هر کجا که لوازم رنگ فروخته می گردد بخرید. هم به شکل مایع آن به فروش می رسد و هم می توانید جامد آن را با آب مخلوط کنید. در هر صورت، قبل از استفاده دستورالعمل های برچسب روی بسته بندی آن را به دقت بخوانید. هنگام کار با تری سدیم فسفات از دستکش بهره ببرید، زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند. اگر به تری سدیم فسفات دسترسی ندارید، به جای آن از آب و صابون بهره ببرید. قبل از رنگ آمیزی، هر گونه شکاف یا سوراخ در دیوارها را پر کنید.

6. درها و پنجره ها را برای تهویه اتاق باز کنید.

بوی رنگ می تواند خطرناک باشد، بنابراین مهم است که در یک منطقه با تهویه مناسب کار را آغاز کنید. پنجره ها و درهای اتاق را باز کنید و اگر پنکه دارید، آن را روشن کنید. متأسفانه، باز کردن پنجره ها و درها گاهی باعث می گردد گرد و غبار و حشرات وارد اتاق شوند و روی دیوار رنگ شده بچسبند. اگر می توانید، سعی کنید فقط پنجره هایی را توری دارند باز کنید، یا یک تکه توری روی پنجره بچسبانید. بخارهای ناشی از نقاشی به طور بالقوه می توانند باعث سرگیجه، تنگی نفس و حالت تهوع در شما شوند. بعلاوه ممکن است دچار سردرد شوید.

7. به آرامی سنباده بزنید.

اگر دیوارها از قبل براق یا صاف هستند، ممکن است رنگ سخت تر به پوشش موجود بچسبد. از یک کاغذ سنباده ریز مانند 220 بهره ببرید و به آرامی با حرکت دایره ای روی دیوارها بکشید. به اندازه ای سنباده بزنید تا سطح براق رنگ از بین برود، سپس دیوارها را با پارچه خشک پاک کنید تا گرد و غبار از بین برود.

آنقدر سمباده نزنید که دیوار زیر آن بریزد، زیرا ممکن است ظاهری ناهموار به رنگ آمیزی شما بدهد.

استفاده از پرایمر

لوازم مورد احتیاج

  • چوب رنگ
  • قلم موی زاویه دار 6.4 سانتی متری
  • غلتک رنگ
  • روکش غلتکی
  • سینی رنگ
  • صفحه رنگ فلزی
  • سنباده 220

1. روی دیوارهای رنگ نشده از پرایمر بهره ببرید.

همواره لازم نیست دیوار را قبل از رنگ آمیزی آستر کاری کنید. با این حال، اگر دیواری است که قبلاً هرگز رنگ آمیزی نشده است، یا اگر می خواهید رنگ بسیار تیره را به رنگ بسیار روشن تغییر دهید، بهتر است این کار را انجام دهید.

2. قوطی پرایمر را خوب تکان می دهید.

قوطی پرایمر را باز کنید و پرایمر را با چوب رنگ هم بزنید. رنگ و آستر می توانند ته نشین شوند یا حتی از هم جدا شوند. وقتی برای اولین بار قوطی پرایمر را باز کردید، آن را خوب هم بزنید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت مخلوط شده است.

3. از برس بهره ببرید.

دور لبه های دیوارها را با برس بمالید. یک برس رنگ 6.4 سانتیمتر را در پرایمر آغشته کنید و آن را به کنار قوطی بزنید تا اضافی رنگ آن پاک گردد. سپس، برس را با دقت در امتداد هر درگاه، تزئینات و گچبری ها، پنجره ها و سقف، با استفاده از نوک قلم مو حرکت دهید و رنگ کنید.

4. از غلتک رنگ بهره ببرید.

با استفاده از غلتک رنگ، آستر را روی دیوارها بغلتانید. برای استفاده از غلتک رنگ به یک سینی، قاب، روکش مناسب برای غلتک و گاهی یک پایه بلند احتیاج است. مقداری پرایمر را در سینی رنگ بریزید. یک روکش تمیز را روی غلتک خود قرار دهید، سپس روکش را در پرایمر داخل سینی فرو کنید. یک بار روکش را روی صفحه بغلتانید تا اضافی رنگ آن حذف گردد، سپس پرایمر را در امتداد دیوار بغلتانید. رنگ آمیزی با حرکات M یا W می تواند به شما یاری کند از ایجاد رگه در پرایمر جلوگیری کنید. می توانید غلتک ها، روکش ها، سینی های رنگ و صفحه را در رنگ فروشی محلی خود پیدا کنید.

5. اجازه دهید پرایمر خشک گردد و در صورت احتیاج لایه دوم را اضافه کنید.

ممکن است برای پوشش کامل به 2 لایه پرایمر احتیاج داشته باشید. اجازه دهید پرایمر خشک گردد، سپس به اتاق نگاه کنید. اگر به راحتی می توانید دیوار زیر آستر را ببینید، احتمالاً به پوشش دیگری احتیاج دارید.

6. قبل از رنگ آمیزی دیوارها، آستر را سنباده بزنید.

هنگامی که تمام لایه های آستر کاملا خشک شد، روی آن را با کاغذ سنباده 220 بریزید. طوری سنباده بزنید تا سطح کمی خشن ایجاد گردد. این به چسبندگی بهتر رنگ به دیوار یاری می نماید و پس از اتمام کار ظاهر صاف تری به آن می بخشد.

نقاشی دیوارها

لوازم مورد احتیاج

  • چوب رنگ
  • درب بازکن قوطی رنگ یا پیچ گوشتی سر صاف
  • سینی رنگ و صفحه رنگ فلزی
  • سطل و صفحه رنگ
  • پوشش پلاستیکی
  • غلتک رنگ
  • قلم موی زاویه دار 6.4 سانتی متری
  • روکش غلتکی با چرت 1.3-1.9 سانتی متر

1. قوطی رنگ را باز کنید و رنگ را هم بزنید.

رنگ ته نشین گردد و بیشتر رنگ در پایین قوطی جمع گردد. بنابراین قوطی را به محض باز کردن با یک چوب رنگ هم بزنید. حتی بهتر است ابتدا قوطی را به شدت تکان دهید، سپس آن را باز کنید. از یک در بازکن قوطی رنگ یا یک پیچ گوشتی سر صاف برای جدا کردن قسمت بالایی قوطی رنگ بهره ببرید.

2. برای لبه های دیوار از یک قلم موی 6.4 سانتی متری بهره ببرید.

برس رنگ را در قوطی فرو کنید و روی آن ضربه بزنید تا اضافی آن پاک گردد. سپس، قلم مو را با دقت روی لبه بکشید.

3. سینی رنگ را با رنگ پر کنید.

مقداری از رنگ قوطی را با احتیاط مستقیم داخل سینی بریزید. غلتک را در سینی فرو کنید و اضافی آن را جدا کنید. روکش غلتک را قرار دهید، سپس غلتک را تا انتهای سینی رنگ پایین بیاورید. پس از برداشتن مقداری رنگ، غلتک رنگ را روی صفحه رنگ فلزی بغلتانید تا رنگ اضافی پاک گردد. روکش های غلتکی با توجه به ضخامت آنها در مدل های مختلف فروخته می شوند. بهتر است از خرید روکش مقرون به صرفه قیمت یا یکبار مصرف خودداری کرد. زیرا مسلما کیفیت پایینی خواهد داشت و رنگ را به خوبی در خود نگه نمی دارد.

4. غلتک را نزدیک بالای دیوار به فاصله 15 سانتی متر از یک لبه قرار دهید.

هنگامی که روی غلتک رنگ زدید، غلتک را بلند کنید و آن را در نزدیکی جایی در امتداد سقف روی دیوار قرار دهید. حدود 15 سانتی متر از لبه آغاز کنید و به عقب برگردید. با استفاده از حرکات V یا M شکل، رنگ را روی دیوار بغلتانید.

صبر کنید تا رنگ کاملا خشک گردد، سپس لایه دوم را اضافه کنید. تقریبا همواره به حداقل 2 لایه رنگ احتیاج دارید تا ظاهری حرفه ای داشته باشید. اجازه دهید رنگ خشک گردد، سپس لایه رنگ دوم را آغاز کنید.

5. پس از خشک شدن دیوارها اتاق را تمیز کنید.

وقتی از ظاهر رنگ کاری خود راضی هستید، زمان تمیز کردن فرا رسیده است. برس های خود را بشویید و همه چیز را در اتاق قرار دهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2254

به "چگونه خودمان دیوارهای خانه را رنگ کنیم؟ ، گام به گام برای نقاشی دیوارهای داخلی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خودمان دیوارهای خانه را رنگ کنیم؟ ، گام به گام برای نقاشی دیوارهای داخلی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید