10 سوغاتی سنتی که می توانید در سفر به بالی تهیه کنید

به گزارش مجله پیکورو، بالی یکی از مقصدهای گردشگری محبوب جهان است. این جزیره دیدنی، سوغاتی های فراوانی دارد که هر کدام نشانی از فرهنگ و هنر این منطقه است.

10 سوغاتی سنتی که می توانید در سفر به بالی تهیه کنید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

عوامل مختلفی دست به دست هم داده اند و بالی را به یک مقصد گردشگری فراموش نشدنی تبدیل نموده اند. خریدن سوغات، به خصوص سوغاتی های سنتی، روشی عالی برای این است که بخشی از فرهنگ مقصد سفر خود را به خانه ببرید و گوشه ای از تجارب خاص و شگفت انگیزی که در سفر داشته اید، با دوستان و عزیزان خود به اشتراک بگذارید.

اگر به بالی سفر کنید حتما به بازارهای آن سر خواهید زد. در بازارهای سنتی و در فروشگاه ها و مراکز خرید بالی، سوغاتی های سنتی زیادی پیدا می گردد که هر کدام نشانه ای از فرهنگ اهالی این منطقه هستند. این سوغاتی های سنتی را تقریبا می توانید همه جا به راحتی پیدا کنید.

سفر به بالی بدون شک یکی از به یادماندنی ترین سفرهای زندگی شما خواهد بود. این جزیره علاوه بر سوغاتی های متنوع، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که شبیه آن را کمتر جایی می توانید پیدا کنید. برای اینکه سفر به این جزیره دیدنی را تجربه کنید، با یاری خبرنگاران بهترین تور بالی را جست و جو و از آژانس های همکار خبرنگاران خریداری کنید.

تور ارزان بالی

در ادامه چند مورد از سوغاتی های سنتی بالی را معرفی می کنیم که همگی نشانه هایی از فرهنگ و هنر این منطقه را دارند و بهترین هدیه برای دوستان و عزیزانی هستند که مایل هستید در خاطرات سفرتان شریک باشند.

پارچه های باتیک

باتیک بخش مهمی از فرهنگ اهالی اندونزی است و قرن ها قدمت دارد. پارچه های باتیک با روشی خاص تهیه می شوند و دارای طرح های خاصی هستند که معمولا شامل نقطه، خطوط یا اشکال مختلف است. فرهنگ های مختلف در منطقه، باتیک های متفاوتی دارند و در بالی هم این سبک طراحی پارچه، رواج دارد.

لباس های سنتی این منطقه هم با نخ تهیه می شوند و آن را با رنگ های طبیعی، رنگ آمیزی می نمایند. معمولا این لباس ها را در مراسم سنتی یا مذهبی می پوشند. در واقع این لباس ها چیزی فراتر از تکه پارچه های رنگارنگ سنتی هستند.

گردشگران می توانند پارچه های باتیک را در قالب دامن، پیراهن و انواع و اقسام لباس ها خریداری نمایند. فروشگاه های باتیک تقریبا همه جا به چشم می خورند و به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید.

زیورآلات نقره

زیورآلات نقره در بالی مثل سایر نقاط جهان هواداران فراوانی دارند؛ به خصوص اگر با سنگ های زیبا و قیمتی، سنگ های طبیعی و حتی مرجان ها ترکیب شوند. زیورآلات نقره در بالی توسط هنرمندان باتجربه محلی ساخته می شوند هنرمندانی که نسل به نسل در کار تهیه زیورآلات نقره بوده اند.

حتی در بسیاری از دهکده های کوچک این منطقه، همه مردم به این کار اشتغال دارند. زیورآلات نقره دست ساز را می توانید همه جا پیدا کنید؛ از فروشگاه ها و مراکز خرید و گالری های سوغات و صنایع دستی این هدیه جذاب را برای عزیزان خود بخرید.

محصولات ارگانیک زیبایی

اعضای خانواده های سلطنتی و شاهزاده های بالی همواره به شکل طبیعی ظاهری زیبا و جذاب داشته اند، حتی قبل از اینکه محصولات زیبایی و درمانی مدرن فراوری شوند. بسیاری از برندهای داخلی در بالی، از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی برای فراوری محصولات خود استفاده می نمایند.

بسیاری از برندهای محلی، راز و رمز زیبایی با مواد طبیعی را کشف نموده اند و آن را در محصولات و پیکج های زیبایی خود گنجانده اند. این محصولات می توانند سوغاتی های ارزشمندی برای دوستداران طبیعت و محصولات ارگانیک باشند.

از رایج ترین مواد اولیه تهیه این محصولات می توان به علف لیمو و گل های محلی اشاره نمود. محصولات زیبایی این برندها عبارت اند از اسکراب ها، صابون ها و روغن ها. این محصولات را می توانید در فروشگاه ها و مغازه های محلی و حتی در سوپرمارکت ها پیدا کنید.

دوپا

دوپا چوبی است که وقتی روی آتش قرار بگیرد، عطر خوبی منتشر می نماید. برای اهالی بالی، دوپا یک سوغاتی نیست؛ بلکه بخش مهمی از مراسم روزانه مذهبی است. تقریبا در همه مراسم مذهبی و در نذرها، دوپا را روشن می نمایند. این چوب عطر خوشی در فضا منتشر می نماید.

فروشگاه های سنتی دوپا می فروشند و آن را در بسته بندی هایی که برای سوغات مناسب است، عرضه می نمایند. البته در بسته های مخصوص هدیه، چیزهای دیگری هم پیدا می گردد؛ مثلا گل های معطر. تقریبا در همه بازارها و فروشگاه ها می توانید دوپا پیدا کنید. این سوغاتی بسیار ارزان و حمل و نقل آن هم بسیار راحت است.

قهوه کوپی لواک ( Kopi Luwak )

سرزمین بالی به داشتن سواحل شنی زیبا می بالد. خاک آتش فشانی این منطقه باعث شده که این جزیره برای رشد قهوه با بهترین کیفیت، مناسب و ایده آل باشد؛ قهوه ای که دارای کافئینی قوی و البته طبیعی است. انواع دانه های قهوه در بالی وجود دارد که گردشگران می توانند به عنوان سوغات تهیه نمایند؛ ولی قهوه کوپی لواک یکی از خاص ترین و غیرمعمول ترین قهوه هایی است که می توانید از بالی بخرید.

تهیه این قهوه فرایندی طولانی دارد. کوپی لواک نوعی قهوه است که از دانه های قهوه موجود در مدفوع حیوانی از خانواده زبادان به نام زباد تهیه می گردد. این حیوان پس از خوردن دانه های قهوه، هسته آن را دفع می نماید که از آن برای تهیه این نوع قهوه استفاده می گردد. این قهوه گران ترین قهوه جهان است.

این فرایند طعمی خاص در قهوه ایجاد می نماید که طی هیچ فراید دیگری به طور مصنوعی قابل ایجاد نیست. حتما داستان تهیه این قهوه را برای دوستان خود که این سوغاتی را دریافت می نمایند، تعریف کنید. گردشگران می تواند در بالی این قهوه را امتحان نمایند و مقداری از آن را به خانه ببرند.

سارونگ بالی

سارونگ های بالی سوغاتی خوبی هستند برای اینکه آن را برای عزیزان خود به خانه ببرید یا اینکه یک روز متفاوت را با لباس محلی در جزیره بگذرانید. گردشگران می توانند سارونگ بالی را در سواحل استفاده نمایند یا اینکه موقع بازدید از معبد، پاهای خود را با آن بپوشانند.

سارونگ های بالی با پارچه های سبک تهیه می شوند و حمل آن ها آسان است. سارونگ ها با طرح های متنوع و سنتی تزیین می شوند و البته انواع مدرن آن فراوری می گردد. به همین دلیل یک سوغاتی عالی برای همه با سلیقه های متنوع است. تقریبا همه جا در همه خیابان های خرید بالی می توانید این سوغاتی رنگارنگ را بخرید.

منبت کاری

به دلیل نزدیکی به طبیعت، اهالی بالی سبک زندگی هنرمندانه و وابسته به طبیعت را در آغوش کشیده اند. نتیجه این کار، برای گردشگران، وجود سوغاتی های جذاب و زیبا با متریال های طبیعی است. منبت کاری روی چوب یکی از آثار هنری جذاب و پرطرفدار در بالی است. ماده اولیه این هنر در بالی فراوان است و این هنر طی نسل ها به اوج خود رسیده است.

آثار منبت کاری چوبی در اندازه های مختلف و با کیفیت های متنوع در بازارهای بالی عرضه می شوند؛ از سوغاتی های کوچک و ارزان گرفته تا آثار هنری پرکار و گران. اگر اهل فرهنگ هستید، می توانید ماسک های چوبی سنتی یا تندیس های چوبی عروس های بالی را به عنوان سوغات بخرید.

لباس ساحلی یا لباس تابستانی

بالی در قلب استوا واقع شده است و به همین دلیل یک بهشت استوایی است، جایی که هر روز آن تابستان است. در تمام طول سال در بالی، لباس های ساحلی و لباس های تابستانی برای فروش عرضه می شوند. این لباس ها و طرح و رنگ آن ها، سبک زندگی و فرهنگ منطقه را به خوبی نشان می دهند.

طراحان محلی، لبس هایی عالی با طرح های استوایی فراوری می نمایند که می توانند هدیه ای عالی از سفر به بالی باشند.

گاملان، موسیقی سنتی بالی

بیشتر توریست هایی که از بالی دیدن می نمایند معمولا صدای موسیقی سنتی گاملان را در طول سفر می شنوند. این موسیقی بخش مهمی از فرهنگ بومی است که گرچه این روزها مثل سابق رونق ندارد؛ ولی هنوز هم اجرا می گردد. این موسیقی برای توریست ها هم اهمیت زیادی دارد. می توانید یک قطعه از این موسیقی را با خرید توپ گاملان به خانه ببرید. این ساز صدایی شبیه به این موسیقی فراوری می نماید و ظاهری جذاب دارد.

اشیای سرامیکی

در بالی سرامیک های زیبا و جذابی فراوری می گردد. این محصولات با ترکیب طرح های سنتی و مدرن تهیه می شوند که سلیقه اکثر افراد را تامین می نمایند. بسیاری از فروشگاه ها سرامیک های دست ساز دارند. از ظروف غذاخوری گرفته تا گلدان و وسایل تزیینی منزل در فروشگاه های سوغات بالی عرضه می گردد. برای عزیزان تان می توانید یک هدیه خاص بخرید و آن سرامیک های دست ساز خودتان است.

در بعضی کارگاه های بالی، دوره های آموزشی برای گردشگران برگزار می گردد که در آن فرایند ساخت سرامیک را یاد می گیرید. یا اینکه می توانید از محصولات موجود، هدیه ای برای عزیزان خود بخرید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 436

به "10 سوغاتی سنتی که می توانید در سفر به بالی تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سوغاتی سنتی که می توانید در سفر به بالی تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید