تور چین ارزان: پیغام چین به کاخ سفید همزمان با سفر هیأت آمریکایی به تایوان

به گزارش مجله پیکورو، ایسنا نوشت: پس از آنکه وزیر دفاع چین سفر هیات کنگره آمریکا با یک هواپیمای نظامی به تایوان را محکوم کرد، ارتش چین خاطرنشان کرد، یک گشت زنی آمادگی رزمی در جهت تنگه تایوان انجام داده است.

تور چین ارزان: پیغام چین به کاخ سفید همزمان با سفر هیأت آمریکایی به تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگوهای ارتش چین در بیانیه ای بیان کرد، هدف این گشت زنی صحبت ها و اقدامات اشتباه کشورهای مربوطه در خصوص موضوع تایوان و فعالیت نیروهای استقلال طلب در تایوان بود.

تنش ها بین چین و تایوان در ماه های گذشته شدت گرفته و تایوان بیش از یکسال است که ماموریت های نظامی چین شامل پرواز جنگنده های این کشور بر فراز حریم هوایی خود را محکوم نموده و از آنها شکایت می نماید.

وزارت دفاع تایوان بیان کرد که شش جنگنده ارتش چین شامل چهار جنگنده جی-169 و دو هواپیمای شناسایی روز سه شنبه وارد حریم دفاع هوایی جنوب غرب شدند.

چند خبرنامه تایوانی روز سه شنبه گزارش کردند که تنی چند از مقام های مجلس نمایندگان آمریکا و سنا که نامشان فاش نشده با یک هواپیمای نظامی این کشور، وارد تایپه شدند.

سو تسنگ چانگ، نخست وزیر تایوان امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این سفر گفت، روابط دو طرف بسیار مهم است و به این دیدارهای مشترک بین دوستان احترام می گذارد.

وی بدون ذکر جزئیات بیشتر گفت، دولت تایوان مدیریت مناسبی را بر اساس نیازهای دو طرف خواهد داشت.

موسسه آمریکایی در تایوان که سفارت دوفاکتوی آمریکا در این جزیره است نیز به جزئیات این سفر اشاره ای ننموده است.

وزارت دفاع چین نیز در بیانیه ای بیان کرد: اعضای کنگره آمریکا با یک هواپیمای نظامی وارد تایوان شدند و ما مخالف این مساله هستیم و به شدت آن را محکوم می کنیم.

یکی از سخنگوهای دفتر امور تایوان در چین نیز این سفر را محکوم کرد اما قریب الوقوع بودن جنگ را رد کرد.

ژو فنگلیان، سخنگوی این دفتر امروز گفت: ما به همه تاکید داریم تا شایعات را باور نکنند و به اشاعه آن دامن نزنند.

پنتاگون نیز گفت که سفر هیات کنگره با هواپیمای نظامی امری غیرعادی نیست.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز به ذکر جزئیات این سفر نپرداخت اما گفت که این دومین باری است که هیاتی از کنگره آمریک به تایوان در امسال میلادی سفر می نماید و این امری غیرمعمول نیست.

چین استفاده از زور را برای تحت کنترل درآوردن تایوان رد ننموده است.

در ژوئن امسال میلادی، وزارت دفاع چین سفر یک هفته ای سه سناتور آمریکایی به تایوان را با یک هواپیمای نظامی محکوم نموده و آن را تحریک سیاسی زننده ای توصیف کرد که غیرمسئولانه و خطرناک است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1868

به "تور چین ارزان: پیغام چین به کاخ سفید همزمان با سفر هیأت آمریکایی به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: پیغام چین به کاخ سفید همزمان با سفر هیأت آمریکایی به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید