ورود آمریکا به موضوع مناقشه قره باغ

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: واشنگتن با دقت، اوضاع در مرز میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیروهای نظامی اش را از این منطقه مرزی خارج کند.

ورود آمریکا به موضوع مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی داخل باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی در ادامه گفت: ما با دقت اوضاع در امتداد مرز مشخص شده میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر داریم. تحرکات نظامی در مناطق مورد مناقشه غیرمسئولانه بوده و اقدامات تحریک آمیز غیرضروری محسوب می شوند.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما گزارشاتی را از خروج تعدادی از نیروهای نظامی آذربایجان از مرز دریافت نموده ایم و در صورت صحت داشتن و تایید شدن از آن استقبال می کنیم. ما انتظار داریم آذربایجان همه نیروهایش را از این مناطق خارج کند. ما همچنین از هر دو طرف خواسته ایم تا به وسیله تبادل نظر و مذاکره به موضوعات مربوط به مرزبندی بپردازند.

در همین رابطه روز گذشته نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان خاطرنشان کرد، نامه ای خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشته و خواهان یاری روسیه از جمله یاری های نظامی درخصوص رسیدگی به اوضاع وخیم در منطقه سیونیک در مرز با آذربایجان شده است.

پاشینیان همچنین گفته بود، فرانسه آماده است در چارچوب حکم سازمان ملل یاری های نظامی برای کوشش های بین المللی به منظور حل مسائل در منطقه سیونیک فراهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1604

به "ورود آمریکا به موضوع مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود آمریکا به موضوع مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید