اعتراف نخست وزیر ارمنستان به خرید جنگنده از روسیه

به گزارش مجله پیکورو، نخست وزیر ارمنستان خرید جنگنده های سوخو Su-30 بدون موشک از روسیه را تایید کرد.

اعتراف نخست وزیر ارمنستان به خرید جنگنده از روسیه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان تأیید کرد که ایروان جنگنده های روسی Su-30SM بدون موشک را ماه مه سال 2020 ، ماه ها قبل از درگیری قره باغ خریداری نموده است.

هاکوپیان، رئیس ستاد پیشین ارتش ارمنستان در ماه نوامبر گفت که جنگنده ها برای آنها نیستند ، زیرا روسیه فروش موشک Su-30SM به سایر کشورها را ممنوع نموده است.

مقامات ارمنستان تا همین اواخر در خصوص این موضوع سکوت کردند. پاشینیان اما در جلسه ای با ساکنان منطقه آراگاتسوتن این کشور گفت: بله، ما این جنگنده را خریداری کردیم ، آن را در ماه مه (2020) تحویل گرفتیم، چرا کشور 26 ساله ارمنستان نباید جنگنده داشته باشد؟ .

در انتها سپتامبر سال 2020 ، جنگ در قره باغ کوهستانی میان دولت ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سر گرفته شد ، که به درگیری طولانی مدت و تلفات غیرنظامیان منجر شد. طرفین چندین بار برای امضای آتش بس کوشش کردند ، اما تنها توافق سه جانبه که از یک شب تا 10 نوامبر 2020 حاصل شد ، موفقیت آمیز بود. با وساطت مسکو ، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که آتش را کاملاً متوقف نموده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله نمایند. ایروان همچنین مناطق کلبجر ، لاچین و آغدام را به باکو منتقل کرد. نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر شدند .

درگیری ها در قره باغ کوهستانی در فوریه 1988 شروع شد ، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدایی از جمهوری سوسیالیستی شوروی آذربایجان را داد. طی یک درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل قره باغ و مناطق مجاور آن را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در خصوص حل مسالمت آمیز درگیری با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به رهبری روسیه ، ایالات متحده و فرانسه ادامه داشت.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1498

به "اعتراف نخست وزیر ارمنستان به خرید جنگنده از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف نخست وزیر ارمنستان به خرید جنگنده از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید