ورزش و مدیتیشن موجب تقویت حافظه سالمندان نمی گردد

به گزارش مجله پیکورو، ورزش و فکر آگاهی (نوعی مدیتیشن) به علت فواید سلامتی شان شناخته شده اند، اما یک مطالعه نو نشان داد که برای تقویت حافظه یا مهارت های فکری در سالمندان سالم موثر نیستند.

ورزش و مدیتیشن موجب تقویت حافظه سالمندان نمی گردد

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان خاطرنشان کردند که این فعالیت ها در صورتی که برای مدت طولانی یا در بزرگسالان مبتلا به اختلالات فکری انجام گردد، برای حافظه مفید نخواهد بود.

دکتر اریک لنز، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، گفت: ما بدون تردید می دانیم که ورزش برای بزرگسالان مسن مناسب است چراکه می تواند خطر ابتلاء به مسائل قلبی را کاهش دهد، استخوان ها را تقویت کند، خلق و خو را بهبود بخشد و اثرات مفید دیگری هم داشته باشد. بعضی هم معتقدند که ممکن است موجب بهبود عملکرد شناختی گردد.

لنز در ادامه می افزاید: آموزش فکر آگاهی مفید است، زیرا باعث کاهش استرس می گردد و استرس می تواند برای مغز بد باشد؛ بنابراین ما فرض کردیم که اگر افراد مسن به طور مرتب ورزش نمایند، تمارین فکر آگاهی انجام دهند یا هر دو را انجام دهند، ممکن است فواید شناختی برایشان وجود داشته باشد، اما ما به این یافته نرسیدیم.

محققان این موضوع را در 585 بزرگسال 65 تا 84 ساله تا 18 ماه مورد مطالعه قرار دادند. هیچ کس به زوال عقل مبتلا نشده بود، هرچند که همه نگران مسائل جزئی حافظه بودند.

محققان قصد دارند به مطالعه این گروه ادامه دهند تا ببینند آیا ورزش و فکر آگاهی ممکن است به جلوگیری از زوال فکری در آینده یاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2160

به "ورزش و مدیتیشن موجب تقویت حافظه سالمندان نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش و مدیتیشن موجب تقویت حافظه سالمندان نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید