تور یونان: واکنش بلینکن به توقیف نفتکش های یونانی

به گزارش مجله پیکورو، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به توقیف دو نفتکش یونانی به وسیله جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

تور یونان: واکنش بلینکن به توقیف نفتکش های یونانی

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش فارس، طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن و همتای یونایی در تماسی تلفنی با محکوم کردن این اقدام اعلام کردند ایران باید فوراً دو نفتکش و خدمه آن را آزاد کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این تماس تلفنی مدعی شد: ایجاد مزاحمت های مداوم ایران برای کشتی ها، تهدیدی برای امنیت دریانوردی و اقتصاد جهانی است.

روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه امسال وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از احضار کاردار یونان (در غیاب سفیر این کشور) به این وزارتخانه در پی توقیف محموله نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب های یونان و اعتراض شدید به وی اطلاع داد.

روز آدینه نیز کاردار سوئیس (در غیاب سفیر این کشور) به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد. از سوی دیگر آدینه شب ششم خرداد ماه نیز اخباری منتشر شد از این که ایران اقدام به توقیف دو کشتی یونانی در پاسخ به اقدام دولت یونان نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2033

به "تور یونان: واکنش بلینکن به توقیف نفتکش های یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: واکنش بلینکن به توقیف نفتکش های یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید