واکسن ایرانی کرونا تا خاتمه بهار 1400 وارد بازار می گردد

به گزارش مجله پیکورو، خبرگزاری خبرنگاران- عضو کمیته ملی ستاد مقابله با کرونا گفت: کوشش کرونا برای باقی ماندن و دوام آوردن ادامه دارد.

واکسن ایرانی کرونا تا خاتمه بهار 1400 وارد بازار می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حمید عمادی اضافه نمود: کوشش کرونا برای باقی ماندن و دوام آوردن به نحوی است که این روز ها شاهد ابتلای جوانان و سنین پایین تر هستیم، این در حالی است که گروه هدف این ویروس پیش از این عمدتاً سنین بالا و افراد مسن بوده است.

او ادامه داد: قوی تر شدن ویروس کرونا و میل این ویروس به سمت پر خطر شدن؛ نگرانی ها را برای دو ماهه باقی مانده از زمستان بیشتر می نماید تا جایی که احتمال آغاز موج چهارم کرونا هم داده می گردد.

آقای عمادی از کاهش شدت و میزان ابتلا در مراجعان سرپایی اطلاع داد و اضافه نمود: این روز ها شاهد کاهش موارد سرپایی و بستری های کرونایی نسبت به قبل هستیم، اما باز هم احتمال بازگشت و آغاز موج چهارم کرونا داده می گردد.

دکتر بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در سوی دیگر استودیو، حجم واکسن مورد احتیاج کرونا را عمده نگرانی این روز های تمام کشور ها مطرح کرد و اضافه نمود: بهترین پیش بینی ها حاکی از امکان فراوری 4 تا 7 میلیارد دُز در سال میلادی پیش رو خبر می دهد، این در حالی است که برای هر نفر؛ 2 دُز احتیاج است، به این ترتیب تقریباً 50 درصد جمعیت دنیا فاقد واکسن خواهند بود.

او با بیان این که ایران هم مانند باقی کشور های دنیا به اندازه ای محدود می تواند واکسن وارد کند ادامه داد: با همت خوبی که در حوزه فراوریات دارویی شکل گرفته، شرکت های فراوریی اقدام به طراحی و فراوری واکسن کرونا نموده اند، به همین دلیل یکی از شرکت های فراوریی داخلی، هفته گذشته فاز یک بالینی واکسن را به خوبی پشت سر گذاشت.

آقای بیگلری با اشاره به کوشش های مشترک میان ایران و کوبا در راستای فراوری واکسن کرونا اضافه نمود: با توجه به همکاری های مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا در دو دهه گذشته و نتایج مثبت بدست آمده همچون واکسن هپاتیت B می توان به ادامه همکاری با این کشور در جهت طراحی و فراوری واکسن کرونا هم امیدوار بود.

او توضیح داد: واکسنی که مشترکاً با کوبا در حال تهیه است، تست حیوانی و فاز اول بالینی را به خوبی پشت سر گذاشته و در حال سپری کردن مرحله دوم فاز دوم می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای بیگلری نوید در راه بودن واکسن های دیگر و محصولات داخلی را داد و ابراز امیدواری کرد در آینده پس از تأمین بازار داخل، در فراوری و توزیع واکسن کرونا به صادرات هم دست یابیم.

فراوری انبوه واکسن ایرانی کرونا تا سرانجام بهار 1400

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن ایرانی کرونا در بهترین شرایط تا سرانجام بهار 1400 وارد بازار می گردد.

آقای علیرضا بیگلری در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری اضافه نمود: در بهترین شرایط در ماه های سرانجامی بهار سال آینده واکسن ایرانی کرونا به فراوری انبوه خواهد رسید، پس در موازات این مدت، با ساز و کار کوآکس با میزان 16/8 میلیون دُز باید واکسن خریداری کنیم، البته به همین دلیل با سایر شرکت های داروساز خارجی هم مذاکراتی اجرا شده است.

او همچنین از واردات تعداد محدودی واکسن کرونا در ماه جاری اطلاع داد و اضافه نمود: این محموله وارداتی برای گروه های اولویت داری همچون افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای و همین طور کادر درمانی خواهد بود، البته در همین بین کادر درمان اولویت بالاتری داراست.

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط تلفنی با این برنامه در مورد شائبه بازگشایی ها در بعضی مشاغل و فعالیت ها گفت: مجوز هیچ گونه بازگشایی صادر نشده بلکه طبق بخشنامه، با تغییر وضع قرمز به نارنجی و نارنجی به زرد، یکسری محدودیت ها به طور اتوماتیک لغو و لزوم اجرای آنها برداشته می گردد.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهای با وضع آبی، الزام رعایت پروتکل ها حذف و سایر فعالیت ها؛ لازم الاجراست.

قاسمی همچنین از طرح موضوع تمهیدات ایام سرانجامی سال و تعطیلات نوروز گفت و اضافه نمود: در جلسه کمیته آنالیز به این موضوع پرداخته خواهد شد و نتیجه به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد که در صورت تصویب ستاد و تأیید ریاست جمهوری، شنبه آینده برای اجرا ابلاغ می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1433

به "واکسن ایرانی کرونا تا خاتمه بهار 1400 وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ایرانی کرونا تا خاتمه بهار 1400 وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید