واتساپ به قابلیت فقط یک نگاه برای ارسال عکس و فیلم مجهز می گردد

به گزارش مجله پیکورو، اینطور که به نظر می رسد، واتساپ قرار است به زودی به قابلیت فقط یک نگاه برای تصاویر و ویدیو مجهز گردد.

واتساپ به قابلیت فقط یک نگاه برای ارسال عکس و فیلم مجهز می گردد

واتساپ یکی از پرکاربرترین پیام رسان های جهان به شمار میرود که طی یکی دو سال اخیر قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است. اگرچه این پیام رسان در تبدیل شدن به برترین، فاصله زیادی با اپلیکیشن های مطرح در این زمینه دارد اما خب به خاطر شیوع ویروس کرونا و تشکیل بسیاری از کلاس ها یا جلسه های اداری به صورت آنلاین، فیسبوک مجبور شد قابلیت های خوبی را به آن اضافه کند. یکی از این قابلیت های خوب، فقط یک نگاه یا همان View Once است که شباهت بسیار زیادی به قابلیتی اینچنینی در اینستاگرام دارد.

نحوه عملکرد این قابلیت به این صورت است که کاربر عکس یا فیلمی را برای مخاطب خود ارسال می نماید و سپس طرف مقابل با دانلود و مشاهده یک باره آن، دیگر فرصت نخواهد داشت که فایل مورد نظر را برای بار دوم مشاهده کند. دقیقا مثل قابلیتی که در اینستاگرام وجود دارد؛ یعنی بعد از اینکه تصویری را باز و مشاهده کردید، بعد از بیرون آمدن دیگر نمی توانید آن را مشاهده کنید.

قابلیت فقط یک نگاه واتساپ در واقع از اواخر ماه ژوئن امسال میلادی در دست آنالیز بود و بالاخره شرکت تصمیم گرفت آن را رسما برای پیام رسان خود عرضه کند. این قابلیت بیشتر برای زمانی مناسب است که بخواهید تصویر یک چیز خصوصی را برای کاربری به اشتراک بگذارید و نمی خواهید در دستگاه شخص مقابل این تصویر باقی بماند. در نتیجه بعد از تماشای یک باره آن، تصویر به صورت اتوماتیک حذف خواهد شد . دیگر به نمایش در نمی آید.

همانطور که اشاره شد، این قابلیت شباهت بسیار زیادی به نمونه موجود در اینستاگرام دارد. گفتنی است تصاویر یا ویدیو در این حالت حتی درون گالری هم ذخیره نمی شوند ولی خیلی هم با خیال راحت نمی توانید از آن برای ارسال تصاویر یا ویدیوهای خصوصی خود بهره ببرید.

طبق گفته های وب سایت Engadget، به نظر می رسد هنوز کاربران این امکان را خواهند داشت تا از تصاویری که به شکل فقط یک نگاه برای دیگران ارسال می شوند اسکرین شات یا فیلم بگیرند. از طرفی واتساپ برای شخص فرستنده هم این پیام را ارسال نمی نماید که از تصویر یا فیلمی که برای شخص مورد نظر فرستاد اسکرین شات یا فیلم ثبت و ضبط شده باشد.

اما خب نکته جالبی که وجود دارد این است که واتساپ به خاطر قابلیت end-to-end encryption یا همان رمزگزاری سراسری، خودش قادر به تماشای این تصاویر یا ویدیو نیست. بنابراین از این بابت کاربران باید آسوده خاطر باشند. البته اگر شخصی محتوای به نمایش درآمده را گزارش کند، واتساپ قادر خواهد بود آن را مشاهده کند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1735

به "واتساپ به قابلیت فقط یک نگاه برای ارسال عکس و فیلم مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ به قابلیت فقط یک نگاه برای ارسال عکس و فیلم مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید