اینستاگرام قابلیت نمایش زمان بندی لایوهای آینده را به زودی عرضه می نماید

به گزارش مجله پیکورو، این شرکت روز چهارشنبه اعلام نمود که تیم اینستاگرام در حال کار روی قابلیت تازهی است که برنامه لایوهای آینده کاربر را نمایش می دهد. آدام موسری، مدیر اینستاگرام این ویژگی تازه را با ویدئویی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، شرح داد و اعلام نمود که کاربران اکنون می توانند از بنر خاصی در فید پروفایل خود استفاده نمایند تا به دیگران اطلاع دهند که در تاریخ تعیین قرار است لایوی را برگزار نمایند. بعلاوه فالوورها می توانند با انتخاب این بنر در آن مشترک شوند تا پیش از شروع لایو به آن ها یادآوری گردد.

اینستاگرام قابلیت نمایش زمان بندی لایوهای آینده را به زودی عرضه می نماید

کاربران می توانند به تعداد دلخواه بنرهای لایو های برنامه ریزی شده را در فید پروفایل اینستاگرام خود قرار دهند. اگر بیش از یک لایو برای قرار دادن روی پروفایل وجود داشته باشد، این بنر ها به صورت لیستی به فالوورها نشان داده می شوند. موسری در ویدیو خود شرح می دهد که در گذشته، کاربران به وسیله پست یا استورها به فالوورهای خود درباره لایوهای آینده اطلاع رسانی می کردند. اکنون اینستاگرام برای اطلاع رسانی به دیگران درباره لایوهای آینده خود، راهی اختصاصی ارائه نموده است. از نکات قابل توجه این ویژگی این است که این بنرها نه تنها برای فالوورها، بلکه برای تمام افرادی که از پروفایل کاربران بازدید می نمایند، قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین کاربران از این طریق می توانند افراد بیشتری را به صفحه خود بکشانند.

قابلیت لایو اینستاگرام به یکی از بخش های مهم این پلتفرم محبوب تبدیل شده و به خصوص سازندگان محتوا اینستاگرام از این ابزار برای تعامل مستقیم با فالوورهای خود استفاده می نماید. اینستاگرام این قابلیت را بعلاوه برای رقابت با سایر اپ ها نظیر کلاب هاوس، فیسبوک و تیک تاک منتشر نموده است. این اپ پرطرفدار پیش از این نیز چندین قابلیت کوچک را به بخش لایو خود اضافه نموده که به عنوان مثال می توان به قابلیت قطع کردن صدا و امکان حضور حداکثر 4 نفر در لایو اشاره نمود. اگرچه قابلیت اطلاع رسانی لایو ها به وسیله قرار دادن بنر جزو تغییرات بزرگ به حساب نمی آید، اما همین تغییر به ظاهر کوچک می تواند به سازندگان محتوا یاری کند تا بیشتر دیده شوند و به کاربران بیشتری در این پلتفرم دسترسی پیدا نمایند.

در همان ویدیو، موسری بعلاوه اشاره نمود که کاربران اکنون می توانند هر محتوای ویدیویی را در این اپلیکیشن ریمیکس نمایند. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که در کنار ویدیوهای دیگران، ویدیوی خود را هم قرار دهند که چنین مشخصه ای برای تعامل یا واکنش به محتواهای مختلف استفاده می گردد. در هفته های گذشته این شرکت از قابلیت های نو و کاربردی بسیاری در پلتفرم خود خبر داده که بد نیست به بعضی از آن ها اشاره ای کوتاه داشته باشیم.

اخیراً این شبکه اجتماعی پرمخاطب اعلام نموده که در حال آزمایش امکان نمایش استوری های به صورت عمودی با گروه کوچکی از کاربران است. مشاور رسانه های اجتماعی مت ناوارا در شرحات این قابلیت آورده که بعضی کاربران مستقر در ترکیه به روزرسانی نوی از اینستاگرام دریافت نموده اند که قابلیت نمایش استوری ها به شکل عمودی برای آن ها اضافه شده است. این مشاور رسانه های اجتماعی در ادامه شرح داده که در این حالت از نمایش استوری ها، کاربران می توانند با ضربه زدن به سمت چپ و راست استوری های یک کاربر را مشاهده نمایند. اما برای تماشا استوری های کاربران بعدی باید صفحه را از پایین به بالا بکشند.

این اپلیکیشن متعلق به متا در نوترین اقدامات خود از آزمایش قابلیتی خبر داده که تولیدنمایندگان محتوا می توانند با آن برای ارائه بعضی از فیلم ها، استوری ها و لایو های انحصاری از کاربران خود حق اشتراک دریافت نمایند. قابلیت حق اشتراک تولیدنمایندگان محتوا در اپ اینستاگرام به سازندگان اجازه می دهد استوری ها و لایو های شخصی تری را به فالوورهای خود ارائه دهند. این دسته از محتوای تولیدنمایندگان که در قالب استوری یا لایو ارائه می گردد با رنگ بنفش به سایر کاربران نشان داده می گردد تا آن ها را تشخیص دهند.

بعلاوه تولیدنمایندگان قادر خواهند بود تا پاسخ به نظرات و دایرکت خود را اولویت بندی نمایند. باید خاطر نشان کنیم که تولیدنمایندگان محتوا قادر خواهند بود تا نرخ اشتراک خود را معین نمایند و جالب اینجاست که اینستاگرام هیچ درصدی از آن را برای خود برنمی دارد. به همین دلیل اشلی یوکی یکی از مدیران محصول این شبکه اجتماعی شرح می دهد که آن ها حداقل تا سال 2023 از عایدی سازندگان سودی را دریافت نخواهد کرد.

منبع: Techcrunch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1984

به "اینستاگرام قابلیت نمایش زمان بندی لایوهای آینده را به زودی عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام قابلیت نمایش زمان بندی لایوهای آینده را به زودی عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید