هاشمی: فشنگ فراهم نشود، باید اردوی خارجی برویم، لیگ دیر آغاز شد ولی از هیچی بهتر است

به گزارش مجله پیکورو، سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: با فدراسیون صحبت کردم که اگر فشنگ به اندازه کافی فراهم نباشد، باید اردوی خارج از کشور داشته باشیم.

هاشمی: فشنگ فراهم نشود، باید اردوی خارجی برویم، لیگ دیر آغاز شد ولی از هیچی بهتر است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، الهام هاشمی در خصوص سطح لیگ و مسابقات آزاد تیراندازی و اینکه آیا این مسابقات خواسته کادر فنی را برآورده می کند، گفت: متاسفانه لیگ تفنگ و تپانچه خیلی دیر شروع شد و مجبور شدند آن را به صورت فشرده برگزار کنند و لیگ تفنگ آقایان هنوز شروع نشده تمام شد اما از هیچی بهتر بود. برگزاری مسابقات آزاد و لیگ یکی از خواسته های اصلی من برای ادامه همکاری با فدراسیون بود.

وی در ادامه افزود: تا کنون یک مرحله از مسابقات آزاد هم برگزار شده و دیدیم که مسئله ای پیش نیامد. سالن تیراندازی آزادی بزرگ است و افراد می توانند دور از هم و بدون هیچ تماسی مسابقه دهند. به نظر من این مسابقات زودتر هم می توانست برگزار گردد.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان در خصوص آمادگی تیراندازان گفت: رکورد بچه ها در مسابقات و لیگ تا الان بسیار عالی بوده و رکوردهایی در دور مقدماتی داشتند که در سطح جهان بود. در فینال گاهاً تیراندازانی خارج از اردوی تیم ملی خوب نتیجه گرفتند اما متاسفانه برخی ها بدون توجه به رکوردهای عالی ملی پوشان در دور مقدماتی فقط نتیجه فینال را در نظر گرفتند. برخی ها این سوال را داشتند که کسانی که خارج از اردو تیر می زنند شانس دارند که راهی المپیک شوند؟ لطفا توجه داشته باشید که ما در فصل بدنسازی هستیم و بچه های ما هم در بادی و هم در سه شرایط تمرین می کنند و در نتیجه تمرین بادی آنها به مقدار کافی نیست. ما طبق برنامه پیش می رویم و فعلا تمرکزی روی فینال نداریم. ریتم فینال متفاوت است.

وی تاکید کرد: علت اینکه خواستم مسابقات لیگ و آزاد برگزار گردد این بود که بیشتر باشگاه های کشور تعطیل شده بودند و تقریبا انگیزه ای برای تمرین وجود نداشت. من از ابتدا خواستم اعلام گردد که این مسابقات برای انتخابی های بازی های آسیایی 2022 مدنظر قرار بگیرد. در مسابقات آنلاین آسیایی اخیر نیز همه کسانی که در مسابقات آزاد و لیگ امسال رکورد 624 و بیشتر زده بودند را دعوت کردم که به صورت آزاد در آن شرکت کنند تا بدانند که دیده می شوند و هر کسی حتی یکبار هم رکورد خوب زده بود،دعوت شد. از این به بعد هم این رویه ادامه دارد و این برای ایجاد انگیزه است تا تمرینات خود را ادامه دهند و بدانند این مسابقات در انتخابی بازی های آسیایی 2022 نقش دارد. هر چند متاسفانه بعلت مشکل دستگاه های امتیازدهی در زمان مسابقات آنلاین آسیایی وقفه 15 دقیقه ای در فرایند مسابقات تفنگ پیش آمد که باعث افت نسبی همه شرکت کنندگان ایران شد.

هاشمی شرح داد: برای المپیک، ما در بخش زنان سه سهمیه و برای مردان یک سهمیه داریم و فردی که انتخاب می گردد قطعا باید در سه شرایط و بادی بهترین باشد. تیراندازانی که در مسابقات آزاد و لیگ حضور دارند بیشترا بادی زن هستند. ممکن است تیراندازان خوبی در تفنگ بادی داشته باشیم اما چون سه شرایط را هنوز شروع نکرده اند نمی توانیم برای المپیک از حضور آنها استفاده کنیم ولی برای بازی های آسیایی قطعا در نظر گرفته می شوند.

وی درخصوص فشنگ در بخش خفیف گفت: تعداد نسبتا خوبی که در کشور بوده و همچنین در اختیاربرخی از باشگاه ها بوده، خریداری شده ولی همچنان با صرفه جویی تمرین می کنیم و بچه ها 50 تا 60 فشنگ در روز دارند البته نسبت به قبل که 20 یا 30 فشنگ بود، بهتر شده است اما این مدل تمرین نه تنها مناسب المپیک نیست، بلکه برای آمادگی مسابقات آسیایی هم کافی نیست. بچه های ما باید حداقل روزی 200 تا 250 فشنگ داشته باشند. ما الان اصلا از رکورد بچه ها در سه شرایط خبر نداریم. مسابقات آنلاین همانطور که در بادی برگزار می گردد، در سه شرایط هم هست و از ایران هم دعوت می گردد اما ما می گوییم فشنگ نداریم و نمی توانیم شرکت کنیم . در واقع ما بدلیل نداشتن فشنگ کافی هم مسابقات آنلاین را از دست می دهیم و هم اینکه از رکورد بچه ها اطلاع نداریم . تیراندازان باید فرم کامل بزنند و بدون آن برای مسابقات قاره ای هم نمی توان آماده شد چه برسد به المپیک.

سرمربی تیم تفنگ گفت: با فدراسیون صحبت کردم که اگر فشنگ به اندازه کافی فراهم نباشد، باید اردوی خارج از کشور داشته باشیم. متاسفانه روزها می گذرد و هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است.

وی در خصوص حضور در مسابقات جهانی هند تاکید کرد: مسابقات هند اواخر اسفند تا اوایل فروردین است. تا الان خبری مبنی بر لغو مسابقات هند اعلام نشده ولی باید دید آیا شرایط به گونه ای است که بچه ها بتوانند با سلامت کامل بفرایند. عزم ما حضور است اما اگر مسابقه صددرصد برگزار گردد ولی ما ببینیم خطری برای تیراندازان وجود دارد، ممکن است شرکت نکنیم. حتی ممکن است در صورت اعزام فقط بچه هایی که شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ را دارند، اعزام شوند و افراد دارای سهمیه در آن شرکت نکنند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی وجود دارد، یادآوری کرد: با توجه به اینکه قانون می گوید کسانی می توانند از طریق رنکینگ سهمیه بگیرند که بعد از انتها مسابقات مدنظر بالاترین رنکینگ را داشته و کشورشان نیز در آن ماده سهمیه نداشته باشد ما چون در سه شرایط خانم ها و آقایان سهمیه داریم حتی اگر بالاترین رنکینگ را هم داشته باشیم، سهمیه به ما تعلق نمی گیرد.

سرمربی تیم تفنگ شرح داد: تنها رشتۀ تفنگی که در آن سهمیه نداریم تفنگ بادی مردان است. حسین باقری در حال حاضر در رده بیست و چهارم جهان است و تنها دو نفر قبل از او هستند که می توانند سهمیه رنکینگ بگیرند یک نفر از آلمان و یک نفر از بلاروس. با توجه به اینکه دو سهمیه تفنگ بادی اروپا هنوز توزیع نشده اگر این دو نفر یا افرادی از کشورشان در مسابقات اروپایی سهمیه بگیرند، سهمیه رنکینگ به نفرات بعدی می رسد. ضمناً این دو نفر در سه شرایط هم می توانند سهمیه بگیرند که در این صورت هم سهمیه رنکینگ به نفرات بعدی می رسد. این اتفاقات نیز لزوما به این معنا نیست که سهمیه رنکینگ به حسین باقری می رسد چرا که باقری هم باید رنکینگ خود را ارتقا دهد تا نفرات دیگری در رنکینگ از او بالاتر قرار نگیرند.

وی در انتها گفت: رکوردهای باقری در این اواخر بسیار خوب بود ولی با توجه به اینکه دچار سرماخوردگی شده بود و مشکوک به کرونا بود از دو هفته قبل از مسابقات قهرمانی آسیایی در اردو حاضر نشد و رکورد خیلی خوبی را ثبت نکرد اما خوشبختانه تست وی منفی بود و مطمئن هستم خیلی زود به رکورد خود باز می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1460

به "هاشمی: فشنگ فراهم نشود، باید اردوی خارجی برویم، لیگ دیر آغاز شد ولی از هیچی بهتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: فشنگ فراهم نشود، باید اردوی خارجی برویم، لیگ دیر آغاز شد ولی از هیچی بهتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید