نظر سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از سفر به چین خبرنگاران

به گزارش مجله پیکورو، هیات بازرسان سازمان جهانی بهداشت که برای تحقیق در باره فرضیه شیوع ویروس کرونا از چین به این کشور سفر نموده است، بیان کرد که نمی تواند تایید کند که منشا پیدایش و سرایت جهانی این ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان بوده است.

نظر سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از سفر به چین خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با هدف ایجاد فضای منفی علیه چین، این فرضیه ادعایی را مطرح نموده بود که آزمایشگاهی در شهر ووهان چین منشا این ویروس بوده است.

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه گزارش داد: کارشناسان سازمان دنیای بهداشت نظریه جنجال برانگیزی را که بیان می کرد کووید-19 از یک ازمایشگاه در شهر ووهان چین منشا گرفته است، تایید نکردند.

این کارشناسان اعلام کردند شواهدی دال بر اینکه ویروس عامل بیماری کووید 19 قبل از دسامبر سال 2019 در شهر ووهان وجود داشته است، در دسترس نیست.

پیتر بن امبارک کارشناس سازمان دنیای بهداشت همچنین گفت که شناسایی این موضوع که ویروس کرونا از حیوان به انسان سرایت نموده است، در دست مطالعه است. وی در عین حال گفت که نبود خفاش ها در شهر ووهان چین احتمال انتقال ویروس کرونا از این حیوان را تقریبا نفی می نماید.

مقام های سازمان دنیای بهداشت می گویند تحقیقات ووهان تغییر چشمگیری در مسئله شیوع این ویروس ایجاد ننموده است.

همچنین رسانه های چینی گزارش دادند لیانگ وانیان رهبر گروه چینی تیم مشترک سازمان دنیای بهداشت و چین که به مدت سه هفته به منظور یافتن منشا ویروس کرونا در ووهان تحقیق نموده اند گفت: آنالیز های دقیق و کارشناسی نشان می دهد نظریه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه بسیار بعید است.

لیانگ وانیان روز سه شنبه در یک نشست خبری در پکن اضافه کرد: کشف توالی ویروس کرونا نشان می دهد که این ویروس از انتقال مشترک انسان و دام ایجاد شده است، اما هنوز میزبان اصلی این ویروس تعیین نشده است.

وی با یاداوری اینکه شواهد تا به امروز حاکی از آن بود که ویروس کرونا از حیوان به انسان رسیده است توضیح داد: هنوز مطمئن نیستیم که این ویروس دقیقاً از کدام حیوان یا از کجا اتفاق افتاده است میزبان ها ممکن است خفاش یا پانگولین بوده باشند، اما نمونه های ویروس های یافت شده در این حیوانات با آنچه در ویروس کرونا وجود دارد یکسان نبود.

گاردین نیز در گزارشی در همین زمینه به نقل از سخنگوی کمیسیون بهداشت چین نوشت: چین و سازمان دنیای بهداشت تحقیقات نظام و مند و جامعی را درباره منشا کووید-19 انجام داده اند.

این تیم 14 ژانویه وارد ووهان شد و پس از دو هفته قرنطینه از اماکنی که اولین نشانه های ابتلا بروز کرد شامل بازار غذا های دریایی و موسسه ویروس شناسی ووهان که مشغول تحقیقات درباره ویروس کرونا است، بازدید کردند.

با این حال یکی از اعضای این تیم گفته است شاید به سال ها برای درک کامل از منشا این ویروس احتیاج باشد.

واشنگتن مدعی است چین باید در به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نمونه ها و دسترسی به بیماران، کادر پزشکی و کارکنان ازمایشگاه ها بازتر عمل کند، اما پکن واشنگتن را به سیاسی کردن یک ماموریت علمی متهم نموده است.

کرونا دردنیا تا به امروز باعث ابتلای بیش از 107 میلیون نفر در دنیا شده است که از این تعداد دو میلیون و 337 هزار و 977 نفر جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1493

به "نظر سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از سفر به چین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از سفر به چین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید