نامه های پرتب و تاب بورخس در خانه هنرمندان رونمایی شد

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی از کتاب نامه های پرتب و تاب بورخس دیروز آدینه 19دی با حضور ساعد مشکی، نجمه شبیری، امیرعلی نجومیان و ... در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار گردید.

نامه های پرتب و تاب بورخس در خانه هنرمندان رونمایی شد

جهت دریافت خدمات ویلا سازی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در ابتدای این مراسم ساعد مشکی با اشاره به چگونگی انتشار این کتاب گفت: ماجرای انتشار این کتاب به 4 سال پیش باز می گردد، ترجمه این کتاب در سال 90 به خاتمه رسید و سپس فرآیند چاپ آن 4 سال به طول انجامید، امیدوارم انتشار این کتاب مورد توجه علاقه مندان به این حوزه از ادبیات قرار بگیرد.

در ادامه امیرعلی نجومیان درباره این کتاب گفت: این کتاب زیبا قطعاً ارزش چندبار خواندن را دارد، نامه های یک نویسنده، وجه مهمی از یک نویسنده را به تصویر می کشد، در واقع وجه مهمی از شخصیت او که در آثارش دیده نمی گردد، ما با نویسنده ای روبرو هستیم که با (من) ثابت مشکل دارد، بورخس در طول زندگی خود با مسئله هویت ثابت مشکل دارد، و می کوشد در آثار خود آن را بشکند و زیر سوال ببرد، چیزی به نام هویت یکدست وجود ندارد، در واقع می توانم بگویم آثار بورخس مکالمه بین من های مختلف شخصیت اوست.

وی در ادامه به نامه های بورخس اشاره نمود و گفت: این نامه بورخس را در سال های اولیه نویسندگی خود نشان می دهد، به واسطه این نامه ها می توانیم با بورخس آشنا شویم، با بورخسی که به تازکی در راستا نویسندگی خود حرکت می نماید.

نامه های پُر تب و تاب بورخس، نامه های منتشر نشده نویسنده نامدار آرژانتینی خورخه لوئیس بورخس است که حدود 10 سال پس از مرگ وی، همسرش آن ها را کشف و منتشر کرد. بورخس این نامه ها را در جوانی طی سال های 1919 تا 1923 به دو تن از نزدیکترین دوستان آن دوره اش؛ خاکوبوسورِدا و موریس آبرامویچ نوشته است.

در کتاب حاضر 71 نامه گرد آمده که 46 نامه خطاب به سورِدا و 25 نامه دیگرخطاب به آبرامویچ است. نامه های خطاب به سورِدا نزد دخترش، پیلار، نگهداری می شده که همسر بورخس، ماریا کوداما، در سال 1996 آن ها را کشف می نماید. او نامه های همسرش به آبرامویچ را نیز به وسیله مؤسسه ادواردو.اف.کستانتینی به دست می آورد و این گنجینه گران بها را برای اولین بار در سال 1999 به چاپ می رساند.

نجمه شبیری ضمن ترجمه نامه ها و مقدمه مفصل آن، برای تمامی نام ها و مکان هایی که در نامه های بورخس و پاورقی ها و منابع از آن ها یادشده، توضیحات مفصل و کاملی ارائه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 894

به "نامه های پرتب و تاب بورخس در خانه هنرمندان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه های پرتب و تاب بورخس در خانه هنرمندان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید