بهترین و پرفروش ترین ناشر کتاب ایران کدام است ؟

به گزارش مجله پیکورو، خواندن و چاپ کتاب در کشور ما از گذشته بسیار رواج داشته است. اغلب چاپ کتاب در گذشته در تیراژهای بالا بوسیله چاپ افست و امروزه بوسیله چاپ دیجیتال در تیراژ کم انجام می شود. اما هنوز انتشارات زیادی هستند که کتاب های نویسنده های بزرگ دنیا را در تیراژهای بالا چاپ می کنند. شاید قیمت بالای کتاب ها باعث شده بعضی ناشران به سمت چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ کم بروند. در این مطلب به سراغ ناشران بزرگی که هنوز اغلب کتاب های خود را در تیراژ زیاد و با بالاترین کیفیت چاپ می کنند و طرفداران خاص خود را دارند رفته ایم و قرار است 10 تا از بهترین ناشرات کتاب در ایران را به شما معرفی کنیم .

بهترین و پرفروش ترین ناشر کتاب ایران کدام است ؟

چرا امروزه شناخت ناشران برتر اهمیت زیادی پیدا کرده است؟

خواندن کتاب به افراد کمک می کند تا درک بهتری نسبت به اطراف خود داشته باشند و بتوانند در هر موقعیتی بهترین تصمیم را بگیرند. با این که در حال حاضر خیلی از مردم جهان و همچنین مردم کشور ما به سراغ کتاب های الکترونیکی می فرایند؛ اما تعداد افرادی که دوست دارند کتاب کاغذی را در دست بگیرند و با آرامش آن را ورق بزنند و صدای ورق زدن آن را نیز بشنوند، نیز کم نیست. برای همین است که در این بخش از سایت مجله چاپخونه قصد داریم که برای شما تعدادی انتشارات معروف و محبوب را مورد بررسی قرار دهیم؛ اما قبل از آن قرار است بهترین انتشارات ها را در برخی حوزه ها با هم بررسی کنیم.

نکته قابل توجه این است که قطعا ما بهترین مطلق نداریم و بسکمک از نوشته های زیر از نظرات مردم به دست آمده است که خب چون خواننده کتاب های تعداد زیادی انتشارات هستند، می توان روی حرف آن ها بیشتر از خیلی از افراد و نوشته ها و… اشاره کرد.

بهترین انتشارات ایران کدام است؟

اگر از نگاه تعدادی از نقد کننده های کتاب به این قضیه نگاه کنیم، بهترین انتشارات های ایران، نشر چشمه، نشر امیرکبیر، نشر ققنوس، نشر نگاه، نشر نیماژ و نشر سوره مهر هستند؛ اما به نظر من همین یک مورد کافی نیست و ما می توانیم از یک زاویه دیگر نیز بهترین انتشارات های ایران را بشناسیم.

ما می توانیم یک برهه زمانی را انتخاب کنیم و در آن پرفروش ترین کتاب ها را مورد بررسی قرار دهیم و نشر آن ها را به عنوان بهترین نشر انتخاب کنیم. جالب این جا است که یک فرد نیز این تحقیق را انجام داده و به این ترتیب می توان بهترین انتشارات های ایران را به این شکل نام برد: نشر ققنوس، نشر نگاه، نشر چشمه، نشر روزبهان، نشر تیسا.

این انتشارات ها به علت معروف بودن و محبوب بودن جز بهترین انتشارت های ایران انتخاب شدند؛ اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که خیلی از انتشارات ها هستند که اصلا معروف و شناخته شده نیستند، اما کتاب های بسیار خوبی چاپ کرده اند. پس نتیجه می گیریم که نمی توان گفت که یک کتاب از یک انتشارات محبوب، قطعا خوب است و یک کتاب دیگر از یک انتشارات ناشناخته قطعا بد است!

بهترین انتشارات برای کتاب کودک کدام است؟

کتاب های موجود برای بچه ها، قطعا نسبت به کتاب های مربوط به بزرگسالان محدودتر است. در نتیجه دسته بندی و شناسایی بهترین انتشارات ها کار ساده تری خواهد بود. انتشارات قدیانی جز محبوب ترین انتشارت های بچه ها است که گاها کتاب های مخصوص بچه ها این انتشارات، توجه ما بزرگ تر ها را نیز به خود جلب می کند.

این انتشارات از جنس کاغذ بسیار خوبی برای کتاب های خود استفاده می کند و همچنین به علت داشتن تصویرهای زیبا در بیشتر کتاب ها و همچنین کیفیت خوب رنگ تصویرها، بچه ها بسیار به کتاب های این نشر علاقه مند می شوند. همچنین انتشارت های خوب دیگری در زمینه کتاب بچه ها وجود دارند که عبارتند از: انتشارات پالیزان، انتشارات پیدایش، انتشارات توکا، انتشارات چرخ و فلک، انتشارات سروش، انتشارات فاطمی و…

بهترین انتشارات برای کتاب شعر کدام است؟

راستش را بخواهید پیدا کردن بهترین انتشارت برای کتاب های شعر، اصلا کار آسانی نیست. شاید باور نکنید، ولی اگر در این مورد در اینترنت سرچ کنید تنها با یک سری تبلیغ چاپ کتاب شعر شما و مطالبی بسیار قدیمی روبرو خواهید شد!!!!!

در این یک مورد نمی توان بهترین انتشارات را معین کرد؛ چرا که نه هیچ آمار و ارقامی وجود دارد و نه خود مردم تا به حال در مورد این موضوع صحبت کرده اند. نقطه ضعف دیگر این است که انتشارات هایی که در حوزه شعر کار می کنند حتی یک سایت خوب ندارند که معرف آن ها باشد و مردم را به مطالعه کتاب هایشان تشویق کند.

با این حال کتاب شاهنامه فردوسی نشر هرمس که در دوجلد چاپ شده است بسیار پرفروش است و می توانیم انتشارات هرمس را جز یکی از بهترین انتشارات های کتاب شعر معرفی کنیم. همچنین نشر نیماژ نیز در حوزه شعر، جز بهترین انتشارات های کشور است.

معروف ترین انتشارات کشور کدام است ؟

معروف ترین انتشارات های کشور، انتشاراتی است که حتی کسانی که تا به حال کتابی نخوانده اند نیز حداقل یک بار نام این انتشارت ها را شنیده اند. معروف ترین انتشارات های کشور شامل نشر چشمه، نشر ققنوس، نشر نگاه و نشر امیرکبیر هستند. قطع به یقین انتشارت های معروف دیگری در کشور نیز وجود دارند؛ اما قصد ما معرفی معروف ترین انتشارت ها بوده است و نه همه انتشارات های معروف!

پرفروش ترین انتشارات ایران کدام است؟

برای بررسی پرفروش ترین انتشارت ایران، باید انتشارات هایی را پیدا کنیم که پرفروش ترین کتاب ها را داشته باشند. در این مورد باید به سراغ آمار ها برویم. انتشارات چشمه، انتشارات ققنوس، انتشارات نگاه، نشر مرکز، نشر نیلوفر، شرکت نشر قطره، کتاب کوله پشتی، نشر نی، انتشارات نسل نواندیش و انتشارات افق بر طبق آمار به دست آمده به عنوان پرفروش ترین ناشران کتاب های عمومی هستند.

بهترین انتشارات برای کتاب های پیروزیت کدام است ؟

اغلب افرادی که بدنبال یادگیری هستند و کشف چیزهای جدید هستند، علاقه خاصی به خواندن کتاب دارند. کتاب های پیروزیت و مدیریت از جمله کتاب هایی است که امروزه خواندن آنها در کشور رواج بیشتری پیدا کرده است. از جمله نویسندگانی که در این حوزه پیروزیت فعالیت می کنند می توان به آنتونی رابینز، برایان تریسی، زیگ زیگلار، دارن هاردی و … اشاره کرد. از جمله معروفترین انتشاراتی که این کتاب ها ترجمه و چاپ می کنند میتوان به انتشارات نسل نو اندیش، انتشارات کوله پشتی و … اشاره کرد.

لیست انتشارات بزرگ ایران

حال در این بخش تعدادی از برترین و محبوب ترین انتشارات های کشور عزیزمان ایران را با هم به طور کوتاه و مفید بررسی خواهیم کرد. این انتشارات ها عبارتند از:

1) نشر چشمه

انتشارات چشمه کارش را از سال 1364 با چاپ تعداد اندکی کتاب شروع کرده است. این انتشارات هر روز پیشرفت کرده و در سال 1388 توانست بیشتر از 270 تا کتاب در حوزه های مختلفی چاپ کند. مردم نشر چشمه را ناشر ادبی می دانند؛ چرا که بسکمک از بزرگان ادبی مانند صادق هدایت و هوشنگ ابتهاج و احمد شاملو و … حداقل یک کتاب چاپ شده در این انتشارات دارند. در حال حاضر نشر چشمه در حوزه فلسفه، سیاست، اقتصاد، کودک و نوجوان، موسیقی، سینما، تئاتر، تاریخ و اسطوره و … فعالیت می کند و کتاب به چاپ می رساند.

2) نشر ققنوس

امیر حسین زادگان (موسس انتشارات ققنوس) کار خود را در سال 1350 با کتابفروشی امیر شروع کرد. در سال 1356 انتشارت ققنوس را تاسیس کرد. اولین کتاب منتشر شده در این انتشارات پوراندخت نام دارد. همچنین نکته جالب کار این جا است که امیرحسین زادگان در سال 1376 مرکز پخش ققنوس را نیز تاسیس کرد که کتاب ها را به بهترین نحو به دست تمام خریداران و خوانندگان برسد. مجموعه ققنوس باعث پیدایش دو انتشارات دیگر یکی به نام هیلا در حوزه آثار ادبی و دیگری به نام آفرینگان در حوزه آثار کودک و نوجوان، شد.

3) انتشارات نگاه

این انتشارات کار خود را در سال 1352 در حوزه ادبیات علوم انسانی شروع کرد. انتشارات نگاه تا به امروز کتاب های زیادی در حوزه های شعر، ترانه، داستان، رمان، نقد و نظریه، تاریخ، هنر، زندگینامه های بزرگان و مفاخر ادبی، معرفی شاعران و نویسندگان مطرح جهان از طریق ترجمه های ماندگار، فیلمنامه و نمایشنامه، فلسفه و روانشناسی و … به چاپ رسانده است. انتشارات نگاه، ناشر تخصصی آثار احمد شاملو و نیما یوشیج و بزرگ علوی و خیلی دیگر از بزرگان ادبی است.

4) انتشارات سنا

شما در انتشارات سنا می توانید کتاب های خود را چاپ کنید. می توانید از وام قرض الحسنه استفاده کنید و نیاز نیست که تمام پول را یک جا نقدی پرداخت کنید. چاپ سالم کتاب (بدون نقص و خرابی) توسط ناشر تضمین می شود. در کمترین زمان ممکن کتاب شما چاپ می شود و به شما تحویل داده خواهد شد. تایپ و صفحه آرایی کتاب شما توسط این انتشاران به رایگان انجام خواهد شد.

5) نشر امیرکبیر

انتشارات امیرکبیر جز بزرگ ترین و معروف ترین انتشارات های کل کشور است. در سال 1328 تاسیس شده است که در آن زمان بزرگ ترین واحد انتشاراتی خصوصی در ایران بود. در سال های 1380 و 1381 و 1384 و 1386، ناشر برتر و برگزیده نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شده است. از مهم ترین فعالیت های این انتشارات، فرهنگ فارسی شش جلدی معین و فرهنگ انگلیسی و فارسی آریان پور است که همگی قبلا از آن استفاده می کردیم.

6) انتشارات ثالث

انتشارات ثالث در سال 1375 کار خود را شروع کرده است. حوزه فعالیت انتشارات ثالث در حوزه علوم انسانی، تاریخ، ادبیات، فلسفه، علوم اجتماعی، روان شناسی و هنر می باشد. کتابفروشی ثالث در سال 1383 در کریمخان تهران تاسیس شد که دارای 800 متر مربع فضا در چندیدن طبقه است. این مجموعه قصد دارد که شعبه جدید خود را در فضای 1000متر مربع در مجموعه لوکس ایران مال افتتاح کند. برای نشر ثالث تولید یک کتاب باکیفیت بسیار مهم است و سپس بعد از آن عرضه و معرفی آن اهمیت پیدا می کند.

7) انتشارات سوره مهر

انتشارات سوره مهر از انتشارات های معروف و باکیفیت کشور است. بیشتر فعالیت این انتشارات در حوزه های ادبیات دفاع مقدس، ادبیات، ادبیات انقلاب اسلامی، هنر و پژوهش، اجتماعی است. انتشارات سوره مهر دارای یک بخش برای بچه ها و نوجوان است که آن را مهرک نامیده است.

8) نشر نیماژ

نشر نیماژ از جمله نشرهایی است که کار خود را با تازگی ها شروع کرده و در عین حال بسیار پیروز است. نشر نیماژ در سال 92 کار خود را شروع کرده است. حوزه کار آن در سال 92 به صورت تخصصی شعر بوده است. حوزه فعالیت نشر نیماژ در حال حاضر بزرگ تر شده و در حوزه های نمایشنامه و فیلم نامه و ادبیات داستانی نیز فعالیت می کند.

9. انتشارات متخصصان

10. انتشارات جنگل

11. انتشارات کوله پشتی

12. انتشارات قدیانی

13. انتشارات آتیسا

14. انتشارات مروارید

15. انتشارات روزبهان

16. انتشارات یساولی

17. انتشارات ترجمان

18. انتشارات فرهنگ جاوید

19. انتشارات مولی

20. آریاناقلم انتشارات

21. انتشارات آبان

22. انتشارات دهکده زبان

23. انتشارات نسل نو اندیش

24. انتشارات مازیار

25. انتشارات پرتقال

26. انتشارات خیلی سبز

27. انتشارات گاج

28. انتشارات خورزمی

29. انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها

30. انتشارات فرهنگ معاصر

31. انتشارات افراز

32. انتشارات برکه خورشید

32. انتشارات روایت فتح

33. انتشارات معین

34. انتشارات سروش

35. انتشارات هرمس

36. انتشارات افق

37. انتشارات بیدگل

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1329

به "بهترین و پرفروش ترین ناشر کتاب ایران کدام است ؟" امتیاز دهید

56 کاربر به "بهترین و پرفروش ترین ناشر کتاب ایران کدام است ؟" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و پرفروش ترین ناشر کتاب ایران کدام است ؟"

4 دیدگاه

امیرحسین خدائی 29 اردیبهشت 1401

با اختلاف نشر افق بهترینه

پاسخ به امیرحسین خدائی

سینا 30 تیر 1400

افتضاح ترین انتشاراتی ایران متخصصانه...فقط پول میگیره هیچ کاری ام نمیکنن

پاسخ به سینا

سارا 30 تیر 1400

انتشارات متخصصان کل کاری که براتون میکنه اینکه پولتونو میگیره و بعدم کارتونو میندازه توی بن بست و میگه کاریش نمیشه کرد...کلاهبردارن اینا

پاسخ به سارا

داریوش 2 اردیبهشت 1400

سلام...عذر خواهی میکنم که سوالی بی ربط به مقاله شما بود. میتونید ناشر یا نویسنده ای معرفی کنید که زندگینامه من رو به رشته تحریر در بیاره . حقیقتش قصه طول و درازی دارم از بدو تولد تا حالا که پنجاه سالمه . دوست دارم چاپ بشه . لطفا راهنمایی کنید.شاید یه روزی فیلم نامه یا سریالی هم ازش ساختند.لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ به داریوش
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید