موزه هنرهای زیبای بوستون نسخه NFT آثار هنری منتخب مجموعه خود را به فروش می رساند

به گزارش مجله پیکورو، ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، موزه هنرهای زیبای بوستون نسخه NFT آثار هنری منتخب مجموعه خود را به فروش می رساند.

موزه هنرهای زیبای بوستون نسخه NFT آثار هنری منتخب مجموعه خود را به فروش می رساند

مجموعه ای از آثار هنری شامل نقاشی های پاستل هنرمندان امپرسیونیسم چون کلود مونه و ادگار دِگا که بین سالهای 1860 تا 1910 خلق شده اند، در قالب NFT (دارایی های دیجیتال غیرقابل معاوضه) از سوی موزه هنرهای بوستون به فروش گذاشته می شوند.

این اقدام با همکاری کمپانی LaCollection صورت گرفته که در زمینه ارائه نسخه های دیجیتالی باکیفیتی از آثار هنری فیزیکی فعالیت می نماید.

از آثار برجسته مجموعه NFT حراج شده به وسیله موزه بوستون میتوان به آثاری چون منظره وسیع (1862) و بعلاوه اثر منظره دریا در غروب خورشید (1862) از آثار کلود مونه اشاره نمود که یکی از نخستین نقاشی های پاستل این هنرمند است که در اولین نمایشگاه آثار امپرسیونیسم پاریس در سال 1874 به نمایش گذاشته شده بود.

بعلاوه هفت نقاشی پاستل از ژان فرانسوا میله از جمله قاصدک ها (1867-1868)، مزرعه در مهتاب (1868)، رقصندگان در حال استراحت (1881-1885) و رقصندگان رُز (حدود 1900) نیز در قالب دارایی دیجیتال (NFT) در این حراجی عرضه می شوند.

در مجموع، 24 اثر هنری NFT با قیمت اولیه 314 دلار به حراج گذاشته خواهد شد. سپس هر مالک در قرعه کشی شرکت داده می گردد تا برنده نسخه NFT یکی از دو نقاشی ادگار دِگا گردد.

پول حاصل از فروش نسخه NFT این آثار هنری، صرف حفظ و نگهداری نسخه فیزیکی دو نقاشی از ادگار دِگا هنرمند مطرح فرانسوی در مجموعه موزه می گردد که شامل نقاشی های ادموندو و ترز موربیلی (1865) و پدر در حال گوش دادن به لورنزو پاگان ها در حال نواختن گیتار (1869) می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2079

به "موزه هنرهای زیبای بوستون نسخه NFT آثار هنری منتخب مجموعه خود را به فروش می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنرهای زیبای بوستون نسخه NFT آثار هنری منتخب مجموعه خود را به فروش می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید