مراقب فرزندانمان در فضای مجازی باشیم

به گزارش مجله پیکورو، پلیس فتا در اطلاعیه هایی نسبت به مخاطرات فضای مجازی و بازی های رایانه ای برای بچه ها توصیه هایی مطرح نمود و هشدار داد.

مراقب فرزندانمان در فضای مجازی باشیم

به گزارش خبرنگاران، پلیس فتا نکات قابل توجهی را برای والدین جهت حفظ بچه ها از مخاطرات فضای مجازی تشریح کرده است.

بنابر گزارش سایت فتا، فرزندان به هیچ وجه پیامدهای پرخطر و تصاویر بزه را در فضای مجازی درک نمینمایند، بنابراین والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت بچه ها در برابر آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. به ویژه اینکه در روزهای کرونایی فرزندان آنها از طریق فضای مجازی تحصیل می نمایند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به بچه ها و همراهی آنها در این محیط، از آسیب های این حوزه پیشگیری نمایند. استفاده از موتورهای جستجوی بومی، می تواند از دسترسی اتفاقی بچه ها به محتوای غیراخلاقی و مطالب هرزه نگاری جلوگیری کند که البته موتورهای جستجو متعددی در کشور راه اندازی شده است که والدین می توانند از آنها برای دسترسی بچه ها به اینترنت استفاده نمایند.

آسیب های بازی های رایانه ای برای بچه ها

همچنین پلیس فتا با انتشار اطلاعیه ای نکات مهم دررابطه با استفاده بچه ها از بازی های ویدیویی را گوشزد کرده است.

سهل انگاری والدین نسبت به فرزندان و عدم آگاهی آن ها در خصوص بازی های آنلاین و رایانه ای، از مهم ترین علل بروز مسائل برای بچه ها و نوجوانان است که در مواردی باعث افزایش رفتارهای پرخاشگرانه، انزوای اجتماعی، دوری از خانواده و اجتماع، گوشه گیری و عدم فعالیت جسمانی در بچه ها و نوجوانان می شود. ازاین رو والدین باید بر زمان بازی های آنلاین و رایانه ای بچه ها نظارت داشته باشند؛ به طوری که برای بازی آن ها زمان تعیین نمایند و به رده بندی سنی در بازی های رایانه ای دقت نمایند و یا با جایگزین کردن بازی های دیگر که فعالیت های بدنی لازم را دارند و یا مطالعه کتب موردعلاقه، برنامه های ورزشی، تخصصی یا هنری از خطرات احتمالی پیشگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1768

به "مراقب فرزندانمان در فضای مجازی باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب فرزندانمان در فضای مجازی باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید