مدیرکل گیلان: کوشش برای جذب گردشگران خارجی به استان افزایش می یابد

به گزارش مجله پیکورو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کوشش های این اداره کل برای جذب گردشگران خارجی اطلاع داد و گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در این استان وجود دار، به دنبال افزایش جذب گردشگران خارجی هستیم.

مدیرکل گیلان: کوشش برای جذب گردشگران خارجی به استان افزایش می یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، شهرود امیر انتخابی 26 بهمن ماه 98 در انتها سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، در گفت وگو با خبرنگار ستاد خبری این نمایشگاه گفت: در 9 ماه ابتدای سال جاری 50 میلیون نفر از گردشگران داخلی اقامت شب و در سال گذشته هم بیش از 70 میلیون نفر وارد گیلان شده و اقامت داشته اند.

او دلیل این مسئله را شناختن این استان به عنوان یک منطقه ساحلی و کوهستانی خوش آب وهوا در داخل ایران دانست و افزود: مزیتی که ما داریم مزیت مناسب گردشگر داخلی است و برای جذب گردشگران خارجی نیز کوشش می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مطرح کرد: در استان 1173 اثر ثبت شده ملی داریم یعنی به لحاظ تراکم بناها و محوطه های تاریخی چهارمین استان در سراسر کشور هستیم اما این مناطق هیچ وقت در گردشگری گیلان دیده نشده است. ما در این استان غاری داریم که بیش از 230 هزار سال قدمت تاریخی دارد و جزو اولین سکونتگاه های بشری در ایران و دنیا محسوب می گردد.

او با اشاره به ثبت اخیر روستای قاسم آباد را به عنوان روستای دنیای چادرشب بافی و ثبت دنیای جنگل های هیرکانی که بخش هایی از آن در گیلان است، افزود: داریم سعی می کنیم ماسوله را نیز به ثبت دنیای برسانیم که این موارد به ما خیلی یاری می نماید تا بتوانیم گردشگر خارجی را هم جذب کنیم.

امیر انتخابی اظهار کرد: در حال حاضر ما با جمهوری آذربایجان هم مرز هستیم. به تازگی برنامه ریزی هایی انجام داده ایم که بتوانیم آن ها را در قالب گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی وارد استان نموده و ازآنجا به استان های دیگر همچون خراسان رضوی نیز معرفی کنیم.

او همچنین مطرح کرد: در این استان دفاتر خدمات گردشگری موظف شده اند که حداقل 20 درصد از ظرفیتشان را به گردشگر ورودی اختصاص دهند تا فرایند کار آن ها تنها به این صورت نباشد که تورهای خروجی به آذربایجان و گرجستان و... داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 710

به "مدیرکل گیلان: کوشش برای جذب گردشگران خارجی به استان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل گیلان: کوشش برای جذب گردشگران خارجی به استان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید