غذا، شیوه زندگی و سرطان

به گزارش مجله پیکورو، سلول های سرطانی در بدن همه وجود دارند و با تست های استاندارد هم معین نمی شوند مگر آن که آغاز به رشد نمایند و به میلیارد برسند. وقتی پزشک به بیماری می گوید سرطان او درمان شده و دیگر سلول سرطانی ندارد، این تنها به این معنی است که روش های تشخیصی در حدی نیست که بتواند سلول های سرطانی را تشخیص دهد چون تعداد آنها بسیار کم است و به تعدادی که قابل شناسایی شوند، نرسیده اند.

غذا، شیوه زندگی و سرطان

غذا، شیوه زندگی و سرطان

سلول های سرطانی در بدن همه وجود دارند و با تست های استاندارد هم تعیین نمی شوند مگر آن که آغاز به رشد نمایند و به میلیارد برسند. وقتی پزشک به بیماری می گوید سرطان او درمان شده و دیگر سلول سرطانی ندارد، این تنها به این معنی است که روش های تشخیصی در حدی نیست که بتواند سلول های سرطانی را تشخیص دهد چون تعداد آنها بسیار کم است و به تعدادی که قابل شناسایی شوند، نرسیده اند.

در طول عمر ما سلول های سرطانی بین 6 تا بیش از 10 بار در بدن به وجود می آیند. وقتی سیستم ایمنی قوی است، سلول های سرطانی که در بدن به وجود می آیند، از طریق این سیستم از بین می فرایند و به این ترتیب، از بروز سرطان جلوگیری می گردد. وقتی فردی مبتلا به سرطان می گردد، به این معنی است که آن فرد مسائل و کمبودهای تغذیه ای پیدا نموده است. این مسائل ممکن است ژنتیکی، محیطی و یا مربوط به غذا و شیوه زندگی او باشد.

برای غلبه بر کمبودهای تغذیه ای، تغییر رژیم غذایی و استفاده صحیح از غذا و رعایت تنوع و تعادل بسیار یاری نماینده است و سیستم ایمنی را تقویت می نماید. شیمی درمانی در حقیقت به سرعت رشد سلول های سرطانی را متوقف می نماید ولی متاسفانه در همان زمان، استفاده سلول های سالم را هم در معرض مخاطره قرار می دهد. رادیوتراپی ضمن از بین بردن سلول های سرطانی، سلول های سالم، نسوج و ارگان های بدن را در معرض خطر قرار می دهد. شیمی درمانی و رادیوتراپی محدود، به طور معمول میزان تومور را کوچک می نمایند، اگرچه در استفاده طولانی مدت این اثر را ندارند یا شدت اثرشان کم می گردد. وقتی بدن در معرض رادیوتراپی و شیمی درمانی زیاد قرار می گیرد، سیستم ایمنی بدن هم از این روش ها تاثیر می پذیرد و ضعیف می گردد و ممکن است فرد به سایر عفونت ها ویا مسائل جسمی دیگری مبتلا گردد. شیمی درمانی و رادیوتراپی ممکن است موجب مقاومت سلول های سرطانی هم بگردد و جراحی هم ممکن است خود موجب انتشار سلول های سرطانی گردد. روش موثر برای مبارزه با سرطان این است که سلول های سرطانی را از غذای مورد احتیاجشان که موجب تکثیر آنها می گردد، محروم کنیم.

سلول های سرطانی از چه مواد غذایی تغذیه می شوند؟

شکر: ماده غذایی سلول های سرطانی است. با قطع مصرف شکر، شما یکی از مهم ترین احتیاجهای تغذیه ای سلول های سرطانی را قطع می کنید. جانشین های شکر، آسپارتام و سایر شیرین نماینده ها هم در واقع مناسب نیستند. یک جانشین سالم تر می تواند عسل طبیعی و یا ملاس باشد اما فقط به اندازه خیلی کم.

نمک ها: اغلب مواد شیمیایی به همراه دارند مانند مواد ضد کلوخه شدن. بهتر است نمک تصفیه شده کمتری مصرف کنید.

شیر: موجب می گردد سلول های بدن موکوس فراوری نمایند. به خصوص در دستگاه گوارش، سلول های سرطانی از موکوس تغذیه می نمایند. جانشین های شیر مانند ماست و پنیر و شیر بدون قند سویا، جانشین بهتری هستند.

گوشت قرمز: محیط اسیدی مورد پسند سلول های سرطانی را فراهم می نماید. بهتر است از انواع ماهی ها و گاهی از گوشت مرغ بهره ببرید. گوشت ها اغلب حاوی به جای مانده آنتی بیوتیک و هورمون ها هستند، به خصوص در کشور هایی که نظارت و مراقبت از فراوری این محصولات ناکافی است. این مواد، به خصوص برای افراد مبتلا به سرطان خطرناک هستند.

غذاهایی که 80 درصد آنها از سبزی های تازه باشند و حاوی غلات کامل، انواع حبوبات، دانه ها، مغزها (بدون نمک) و میوه ها باشند، یاری می نمایند که محیط بدن قلیایی گردد. حدود 20 درصد غذا بهتر است نپخته باشد. سبزی های تازه و آب میوه طبیعی حاوی آنزیم های فعالی هستند که به سرعت جذب می شوند و بعد از 15 دقیقه به سلول های بدن می رسند و آنها را تغذیه و برای سالم ماندن تقویت می نمایند. برای دریافت آنزیم های فعال و تقویت سلول های بدن برای سلامت کامل، بهتر است سبزی های تازه، آب سبزی های تازه، جوانه های غلات و حبوبات مصرف کنید. مصرف این مواد، دو تا سه بار در روز توصیه می گردد. آنزیم های موجود در غذا ها در 40 درجه حرارت از بین می فرایند. به همین علت غذا های خام توصیه می گردد. از خوردن قهوه و سایر موادی که کافئین دارد مانند چای غلیظ و شکلات اجتناب کنید. چای سبز جانشین بهتری است و خاصیت ضدسرطانی دارد. آب برترین نوشابه است. آب تصفیه شده و فیلتر شده که از سلامت آن مطمئن هستید، برترین است. آب مقطر مصرف نکنید چون خاصیت اسیدی دارد. پروتئین موجود در گوشت در معده دیر هضم می گردد و برای هضم آن به آنزیم های هضم نماینده زیادی احتیاج است. اندازهگوشت هضم نشده ای که در روده ها باقی می ماند، ایجاد موادی سمی می نماید که برای بدن مضر است. سلول های سرطانی دیواره هایی از پروتئین دارند. با مصرف کمتر گوشت، آنزیم های بیشتری در بدن روی هضم این پروتئین ها فعال می شوند تا دیواره سلول های سرطانی را مورد تهاجم قرار داده و آنها را هضم نمایند تا بدن و سیستم ایمنی قادر باشد این سلول ها را از بین ببرد. بنابراین مصرف کمتر گوشت، بدن را برای مبارزه با سلول های سرطانی یاری می نماید. برخی از مکمل ها به خصوص آنها که دارای آنتی اکسیدان ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بدن را قادر می سازند تا بتواند سلول های سرطانی را از بین ببرد.

سرطان، بیماری است که تنها به جسم مربوط نیست و خلق و حالت های روحی و روانی انسان هم در به وجود آمدن آن نقش دارد. شادابی و روحیه شاد، نوعی فعال نماینده و بالابرنده قوی سیستم ایمنی است. خشم، کینه ورزی و تلخکامی موجب می گردد بدن در معرض استرس های مدام و محیط اسیدی ناشی از آن باشد که خود موجب تقویت سلول های سرطانی می گردد. هر کسی در هر شرایطی می تواند برای لذت بردن از همان شرایط موجود تمرین کند. کینه ورزی، نفرت و تقابل و خشم، خودمان و سلول هایمان را بیشتر از هر کس دیگری در معرض خطر قرار می دهد، ضمن اینکه شرایط را هم تغییر نمی دهد. سلول های سرطانی در محیطی که اکسیژن کافی دارد، رشد نمی نمایند. دوری از محیط آلوده، ورزش روزانه و تنفس عمیق در هوای پاک موجب می گردد که اکسیژن کافی از ریه ها به کلیه سلول ها برسند. اکسیژن درمانی یکی از راه های مقابله با سلول های سرطانی است.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1778

به "غذا، شیوه زندگی و سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا، شیوه زندگی و سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید