طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی اجرا می گردد

به گزارش مجله پیکورو، سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان اطلاع داد و گفت: طی این طرح قرار است همه اشتغال هایی که به وسیله بهزیستی ایجاد می گردد، به طور کامل آنالیز و نظارت گردد.

طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی اجرا می گردد

سیدمحمدحسن صافی سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: در اجرای طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی، پایداری شغلی و هزینه کرد منابع اشتغال پایش و نظارت خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی، یکی از طرح هایی است که براساس آن می خواهیم سیاست گذاری بهتری داشته باشیم و از هدر رفتن منابع جلوگیری کنیم.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تاکید نمود: این طرح جامع دو هدف را دنبال می نماید؛ اول نظارت بر منابع است تا به جایی که باید باشد، برسد و جای دیگر خرج نگردد و هدف دوم، آسیب شناسی اشتغال ایجاد شده را انجام دهیم.

صافی توضیح داد: پایداری شغلی و زنده بودن یک اشتغال، موضوع مرتبط با بهزیستی نیست بلکه مانند مشاغل دیگر متناسب با شرایط مالی و بازار است، اما با استمرار طرح نظارت در پی تقویت مشاغل ایجاد شده و شناسایی مشاغلی هستیم که مددجویان بیشتر می توانند در آن موفقیت کسب نمایند.

وی گفت: اگر نظارت بر بازار اشتغال مددجویان به درستی انجام گردد، جا هایی که ضروری است در پی مداخله خواهیم بود. در این طرح در پی کاهش ضرردهی و افزایش بهره وری هستیم.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه دیگر بهزیستی در حوزه اشتغال، بازبینی و بروزرسانی همه دستورالعمل ها و آیین نامه های اشتغال در سازمان برای افزایش بهره وری و کیفیت خدمات در حوزه اشتغال در سال های آینده است. این بخشنامه که بالغ بر 10 دستورالعمل است در حال بازبینی و کارشناسی مجدد است.

صافی اعلام نمود: فرصت های شغلی مددجویان بهزیستی طبق برنامه ششم توسعه 65 هزار شغل است که برنامه ریزی مجددی برای آن داریم و هدف گذاری برای ایجاد 100 هزار فرصت اشتغالی انجام دادیم. اینکه به 100 هزار فرصت شغلی برسیم جزو تعهدات نیست، اما جزو برنامه ها است که براساس آن کارهایمان را انجام می دهیم.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزه مهارت آموزی برنامه های ویژه ای تدارک دیده ایم. یکی از این برنامه ها، تفاهم نامه هایی است که با سازمان های مختلف از جمله با مراکز فنی و حرفه ای منعقد می گردد. این تفاهم نامه یک ماه قبل با مراکز آزاد فنی و حرفه ای به امضا رسید که مددجویان بهزیستی در این مراکز از ظرفیت 5200 رشته شغلی و بیش از 15 هزار مرکز آزاد استفاده نمایند.

صافی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت مراکز آزاد فنی و حرفه ای، بخشی از دوره های آموزشی خاصی که در مراکز دولتی وجود ندارد برای مددجویان تامین و با شرایط مددجویان متناسب سازی گردد.

وی توضیح داد: مراکز آزاد فنی و حرفه ای غیردولتی هستند، اما 50 درصد تخفیف اولیه برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفتند و امید است بخش دیگری از منابع را از روش های مختلف برای آموزش مددجویان تامین کنیم.

خبرنگاران اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2146

به "طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید