شرکت های دانش بنیان به لحاظ علمی از دانشگاه های داخل تغذیه کنند

به گزارش مجله پیکورو، رایزن علمی ایران در اروپا گفت: با توجه به تحریم های موجود شرکت های دانش بنیان می بایست به لحاظ علمیاز دانشگاه های داخل تغذیه کنند.

شرکت های دانش بنیان به لحاظ علمی از دانشگاه های داخل تغذیه کنند

قادر قربانی رایزن علمی ایران در اروپا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره تاثیر تحریم های موجود بر روابط بین المللی گفت: سیاست گذاری باید به نحوی باشد که شرکت های دانش بنیان ایران به لحاظ علمی از دانشگاه های داخل تغذیه کنند.

رایزن علمی ایران در اروپا ادامه داد: شرکت های دانش بنیان می توانند در صورت بروز مسائل از دانشگاه ها کمک بخواهند همچنین اگر مسئله ای ندارند از طریق دانشگاه به ارتقاء کیفیت دست یابند. در این راستا دانشگاه ها نیز وظیفه دارند در ارتباطات خود با پارک های علم و فناوری و دانشگاه های دیگری که شرکت های دانش بنیان دارند این نکته را لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه ایران در وهله اول با 4 کشور اروپایی ارتباط داشته است؛ شرح داد: همکاری بین المللی ایران با 4 کشور اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتریش آغاز شد. طی تفاهم نامه های منعقد شده کشور ایران با اکثر دانشگاه های اروپایی در سطوح بالا به همکاری پرداخت.

قربانی در سرانجام اعلام نمود: قصد داریم روابط خود را با کشور های اروپایی افزایش دهیم به همین منظور طی ماه های گذشته هیئت بلند پایه ای را به سوئیس اعزام کردیم. کشور ایران در این زمینه با تدبیر جلو خواهد رفت، زیرا همیشه سرعت خوب نیست و پایداری امری مهم تر تلقی می شود. در این راستا به سمت ایجاد مکانیزم پاییدار حرکت کرده ایم به طوری که اساتید از طریق حلقه واسطه دانشجویان با یک دیگر به همکاری می پردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 493

به "شرکت های دانش بنیان به لحاظ علمی از دانشگاه های داخل تغذیه کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان به لحاظ علمی از دانشگاه های داخل تغذیه کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید