کرونا در اروپا، از نارضایتی شهروندان از اقدامات دولت ها تا طرح آلمان برای محدود کردن پروازها از انگلیس

به گزارش مجله پیکورو، جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که آلمان محدودیت پروازها از انگلیس به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا را در دستور کار قرار داده و نتایج یک نظرسنجی هم نارضایتی بیشتر شهروندن اروپایی از سیاست های ضد کرونایی دولت ها را نشان می دهد.

کرونا در اروپا، از نارضایتی شهروندان از اقدامات دولت ها تا طرح آلمان برای محدود کردن پروازها از انگلیس

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا همچنان با سرعت بالا در اروپا جولان می دهد و دردسرهای زیادی را برای شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

نگرانی درباره بی تاثیری واکسن کرونا بر نوع جدید کشف شده ویروس

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که بر اساس تجزیه و تحلیل های اولیه دانشمندان انگلیسی نوع جدید کشف شده ویروس کرونا تغییرات ژنتیکی زیادی به ویژه در نوعی پروتئین داشته است. ویروس برای نفوذ به داخل سلول ها به این پروتئین احتیاج دارد.

بنابراین نگرانی هایی وجود دارد که واکسن جدید شرکت بیونتک-فایرز که در حال حاضر در انگلیس استفاده می گردد علیه این نوع ویروس موثر نباشد.

وزیر بهداشت انگلیس: کنترل نوع جدید ویروس کرونا بسیار سخت است

وزیر بهداشت انگلیس پیشنهاد داده است که تدابیر جدید محدودنماینده کرونایی در لندن و جنوب شرق انگلیس برای یک مدت زمان تعیین ادامه یابد.

مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه در اظهاراتی گفت: تدابیر جدید محدودنماینده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در لندن و جنوب شرق انگلیس احتمالا برای یک مدت زمان تعیین ادامه خواهد داشت.

وی هشدار داد: نوع جدیدی از ویروس کرونا شیوع پیدا نموده است که کنترل آن بسیار سخت و سخت است.

وی درباره اعمال محدودیت های جدید کرونایی در لندن و جنوب شرق انگلیس نیز گفت: ما واقعا باید این ویروس را کنترل کنیم و راهی طولانی برای دستیابی به این هدف داریم. تا زمانی که واکسن کرونا به طور گسترده ای توزیع و استفاده نگردد، مهار و کنترل شکل جدید این ویروس بسیار سخت خواهد بود.

منع ترددهای هوایی از انگلیس به هلند

دولت هلند به دلیل کشف ویروس جدیدی از کرونا در انگلیس از امروز (یکشنبه) پروازها از انگلیس به این کشور و سفرهای هوایی از هلند به انگلیس را تا اول ژانویه ممنوع اعلام نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در اوایل ماه دسامبر یک نمونه از این نوع ویروس جدید کرونا که در انگلیس شیوع پیدا نموده در هلند هم شناسایی شد. این نمونه جدید از ویروس کرونا در انگلیس در حال تحقیق و آنالیز است و به گفته بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور سرعت سرایت آن 70 درصد بیشتر از گونه های دیگر آن است.

نارضایتی بیشتر شهفرایندان اروپایی از سیاست های ضد کرونایی دولت ها

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بیشتریت شهفرایندان اروپایی از سیاست ها و اقدام های دولت هایشان برای مقابله با پاندمی کرونا ناراضی هستند، گرچه علت عدم رضایت می تواند کاملا متضاد باشد.

روزنامه دی ولت شنبه، 19 دسامبر نتایج یک نظرسنجی درباره سیاست های مقابله با کرونا را منتشر نموده که موسسه افکارسنجی یوگاو به سفارش این نشریه در 9 کشور اروپایی انجام داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این نظرسنجی، 52 درصد پرسش شوندگان در این 9 کشور معتقدند دولت های آنها باید تدابیر بیشتری برای مقابله با شیوع کرونا در دستور کار قرار می دادند.

14 درصد پرسش شوندگان سختگیری های اعمال شده در کشورشان را اغراق آمیز ارزیابی می نمایند و تنها 19 درصد سیاست های دولت را کاملا درست می دانند. به عبارت دیگر 66 درصد مردم در این کشورها اقدام های مقابله با کرونا را یا زیادی یا ناکافی می دانند و از آن رضایت ندارند.

در آلمان نظر شهفرایندان درباره سیاست های مقابله با کرونا تقریبا به همین شکل بوده است، ضمن این که این نظرسنجی پیش از محدودیت های شدید صورت گرفته که از روز چهارشنبه به اجرا درآمده صورت گرفته است.

در عین حال و با وجود تفاوت های بسیار زیاد استراتژی کشورهای مختلف برای مهار پاندمی، نگاه شهفرایندان اروپایی به بحران کرونا شباهت های زیادی با هم دارد.

نگرانی شهفرایندان اروپایی از پیچیده تر شدن فرایند درمان کرونا

در تمام کشورهایی که از شهفرایندان آنها پرسش شده، مهم ترین نگرانی ابتلا به ویروس کرونا و ترس از پیچیده شدن فرایند درمان بیماری کووید19 عنوان شده است؛ نیمی از پرسش شوندگان در این زمینه اتفاق نظر دارند.

20 درصد شهفرایندان مهم ترین نگرانی خود را طولانی شدن دوره محدودیت ها عنوان نموده اند و 13 درصد آنها ادامه محدودیت های سفر را دلمشغولی اصلی خود معرفی می نمایند.

مطابق نظرسنجی یاد شده بحران کرونا تا کنون در آلمان و به نسبت دیگر کشورهای اروپایی تاثیرات عمیق کمتری برجا گذاشته است. فقط 27 درصد شهفرایندان در این کشور گفته اند که در ماه های گذشته به خاطر پاندمی کرونا با کاهش درآمد روبرو بوده اند.

این تعداد در اسپانیا 48 درصد، در لهستان 43 درصد و در ایتالیا 39 درصد پرسش شوندگان بوده اند. در سوئد که راه متفاوتی برای مقابله با بحران کرونا در پیش گرفته و تا کنون محدودیت های شدید در آن اعمال نشده 19 درصد شهفرایندان گفته اند که درآمدشان در ماه های گذشته کاهش یافته است.

در آلمان 55 درصد پرسش شوندگان گفته اند که تعطیلات کریسمس را فقط در جمع نزدیک ترین افراد خانواده می گذرانند در اسپانیا 77 درصد، در بلژیک 78 و در ایتالیا 85 درصد.

موسسه افکارسنجی یوگاو, برای این که این نظرسنجی بازتاب دقیق تری از افکار عمومی شهفرایندان اروپایی ارائه کند پرسش های خود را از دوم تا نهم دسامبر با حدود 10 هزار و 600 نفر در کشورهای آلمان، اسپانیا، سوئیس، بلژیک، لهستان، ایتالیا، سوئد، فرانسه و بریتانیا در میان گذاشته است.

409 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 22771 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد و 409 نفر هم در این مدت زمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم سرعت بیشتر در فرایند تهیه و توزیع واکسن کرونا را درخواست نموده و گفته است: این باید اولویت سیاسی مطلق باشد. وی درباره امیدهای واهی مبنی بر اینکه قرنطینه در 10 ژانویه لغو می گردد هشدار داده و گفت: آمارهای مبتلایان کنونی به اندازه ای بالا است که این نادرست است که حالا در بحث ها درباره کاهش محدودیت ها وارد شویم.

کاهش چشمگیر مسافران پروازی در آلمان

نشریه بیلد آلمان با استناد به پاسخ دولت آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب لیبرال دموکرات مجلس آلمان از کاهش چشمگیر مسافران پروازی در آلمان در دوران کرونا اطلاع داد.

بر این اساس در ژانویه تا اکتبر امسال میلادی 155 میلیون مسافر هوایی کمتر نسبت به این دوره زمانی در سال گذشته وجود داشته که کاهش 72 درصدی را نشان می دهد. تعداد پروازها در آلمان هم 1.1 درصد کاهش داشته که کاهش 63 درصدی را نشان می دهد.

اعتراضات ضد محدودیت ها در ایالات آلمان برگزار گردید

روز شنبه در بسیاری ایالات آلمان اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی و سیاست های دولت برگزار گردید.

نخست وزیر پرتغال به قرنطینه رفت

نخست وزیر پرتغال هم به دلیل ملاقات با رئیس جمهور فرانسه که تست کرونایش مثبت شده است به مدت 14 روز به قرنطینه رفته است. این قرنطینه تا 29 دسامبر ادامه خواهد داشت.

محدودیت پروازها از انگلیس در دستور کار دولت آلمان

آلمان هم با توجه به پیدایش نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس منع پروازها از این کشور را در دستور کار قرار می دهد. وزارت بهداشت آلمان اعلام نموده که محدودیت پروازها از انگلیس و آفریقای جنوبی گزینه جدی است.

وزارت بهداشت آلمان اعلام نموده است: ما تحولات را دقیقا دنبال می کنیم، با همسایگان اروپایی خود در ارتباط هستیم و با فشار بالا اطلاعات درباره ویروس جدید کرونا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

اعمال قرنطینه سخت در ایتالیا

ایتالیایی ها هم باید کریسمس و شب سال نوی میلادی را در سخت ترین قرنطینه بگذرانند. با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا تمام این کشور به عنوان منطقه قرمز کرونایی اعلام شده که بالاترین سطح هشدار کرونایی است. نخست وزیر ایتالیا اعلام نموده که برای مهار کرونا از 21 دسامبر تا 6 ژانویه محدودیت های سخنگیرانه در این کشور اعمال می گردد.

کاهش تخت های خالی آی سی یو در ایالت بایرن آلمان

در ایالت بایرن آلمان هم به دلیل بحران کرونا تخت های مراقبت های ویژه خالی بسیار کم شده است. بسیاری از مناطق این ایالت روز شنبه اطلاع دادند که تخت خالی ندارند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که در یونان بیش از دو سوم شهفرایندان آماده واکسیناسیون علیه کرونا هستند و تنها 27 درصد شهفرایندان در این باره تردید داشته و یا آن را رد می نمایند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2460555 نفر به کرونا مبتلا شده و 60418 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 2004219 نفر به کرونا مبتلا شده و 67075 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2004219 نفر به کرونا مبتلا شده و 68447 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1817448 نفر به کرونا مبتلا شده و 48926 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1493961 نفر به کرونا مبتلا شده و 26414 نفر در اثر این بیماری جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1381

به "کرونا در اروپا، از نارضایتی شهروندان از اقدامات دولت ها تا طرح آلمان برای محدود کردن پروازها از انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از نارضایتی شهروندان از اقدامات دولت ها تا طرح آلمان برای محدود کردن پروازها از انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید