شتاب خودروسازان سنتی برای مقابله با سازندگان خودروهای خودران

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت هایی مانند تسلا و اپل که برای فراوری خودروهای برقی خودران کوشش می نمایند، به تهدید برای خودروسازان سنتی بدل شده اند و از همین رو این شرکت ها در کوشش هستند با استفاده از فناوری های نوین رقبای تازه نفس خود را از میدان به در نمایند.

شتاب خودروسازان سنتی برای مقابله با سازندگان خودروهای خودران

سه شرکت بزرگ تراشه سازی اینتل، کوالکوم و ان ویدیا از همکاری برای ارتقای تراشه های قدیمی خود برای فراوری خودروهای پیشرفته تر خبر داده اند. اما موفقیت آنها در گروی همکاری خودروسازان سنتی برای دسترسی به بخش های کلیدی فراوریات آنهاست.

علاوه بر تسلا که طیف گسترده ای از خودروهای برقی و تاحدی خودران را فراوری نموده، اپل هم میخواهد یک خودروی الکتریکی فراوری کند. این شرکت سازنده آیفون میخواهد تا اوایل سال 2025 یک اتومبیل با قابلیت های کامل خودران ارائه دهد.

رویدادهایی از این دست موجب نگرانی خودروسازان سنتی شده و آنها در کوشش هستند تا هر چه سریع تر فراوریات خود را به قابلیت های خودران مجهز نمایند و از همین رو به همکاری با شرکت های بزرگ تراشه ساز روی آورده اند.

دنی شاپیرو، معاون خودروسازی انویدیا، سازنده تراشه های پرقدرت، در این مورد گفته است: خودروسازانی که پیشگام نبوده اند، بالاخره متوجه شدند که اگر رویکرد خود را تغییر ندهند، عقب خواهند ماند. انویدیا این هفته قراردادهایی را برای تأمین تراشه های الکترونیکی خودروهای آینده چندین استارت آپ چینی منعقد کرد و با خودروسازان دیگر از جمله مرسدس، هیوندای، ولوو و آئودی همکاری می نماید.

تراشه های نو شناسایی عابران و موانع را تسهیل نموده، دسترسی به نقشه های باکیفیت برای مسیریابی را ممکن می نمایند و برای تصمیم گیری سریع در شرایط نامساعد جاده ای و جوی کاربرد دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1953

به "شتاب خودروسازان سنتی برای مقابله با سازندگان خودروهای خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب خودروسازان سنتی برای مقابله با سازندگان خودروهای خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید