چین سریع ترین گوشی هوشمند را می سازد!، عکس

به گزارش مجله پیکورو، آی تی من نوشت: در لیست بنچمارک گیک بنچ 6، گوشی هوشمند شیائومی 14 با شماره مدل 23127 PN0CC طبقه بندی شده و نشان می دهد این دستگاه از 16 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و مادربرد آن با نام رمز houji شناخته می گردد.

چین سریع ترین گوشی هوشمند را می سازد!، عکس

تازه ترین اطلاعات حاکی از آن است که گوشی هوشمند شیائومی 14 از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می برد که شامل چهار هسته قدرت مند با فرکانس بالای 3 گیگاهرتز می گردد.

آخرین گزارش ها نشان می دهد گوشی هوشمند شیائومی 14 به عنوان اولین پرچمدار بازار به شمار می رود که از تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت می گیرد. نتایج بنچمارک این تراشه در گذشته عملکرد خیره نماینده ای را نشان می داد که باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان حوزه فناوری شد.

به عبارتی بهتر، اسنپدراگون 8 نسل 3 توانست در تست چند هسته ای تراشه A17 Pro را شکست دهد، اما در تست تک هسته ای موضوع کاملا فرق دارد.

در لیست بنچمارک گیک بنچ 6، گوشی هوشمند شیائومی 14 با شماره مدل 23127 PN0CC طبقه بندی شده و نشان می دهد این دستگاه از 16 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و مادربرد آن با نام رمز houji شناخته می گردد.

روز گذشته، خبری مبنی بر کلاستربندی تراشه اسنپدراگون برپایه 1 + 5 + 2 منتشر شد، اما گیک بنچ 6 می گوید پردازنده موردبحث از یک هسته با فرکانس 3.30 گیگاهرتزی و سه هسته با فرکانس 3.15 گیگاهرتزی بهره مند می گردد؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می پردازیم.

علاوه براین، شایعات تایید می نماید دو هسته دیگر با فرکانس 2.96 گیگاهرتزی درون تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 وجود دارد که جفت آن ها کلاک اسپیدی مشابه سه هسته پردازشی دیگر دارد.

به طورکلی، این پردازنده احتمالا به صورت 1 + 3 + 2 + 2 کلاستربندی می گردد که به شیائومی 14 اجازه می دهد در تست چند هسته ای به امتیاز قابل توجه 7494 برسد که سریع ترین امتیاز میان چیپست های موبایلی محسوب می گردد.

بعلاوه، این اعداد و ارقام به ما می گوید که اسنپدراگون 8 نسل 3 توانسته تراشه 3 نانومتری اپل A17 Pro را با اقتدار شکست دهد.

براساس به روزترین بنچمارک ها، تراشه سیلیکونی A17 Pro که به عنوان قلب تپنده آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس شناخته می گردد، توانسته با کسب امتیاز 7024 به عنوان دومین تراشه در دنیای فناوری پس از اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار بگیرد؛ البته باید یادآور شویم این اطلاعات دقیق و رسمی نیستند، بنابراین برای تست واقعی باید چند روزی را منتظر باشیم و ببینیم کمپانی آمریکایی کوالکام چه پردازنده ای را به دنیای گوشی های اندرویدی برای مقابله با اپل به سازندگان هدیه می دهد.

باوجوداین، تراشه A17 Pro درمقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد پایین تری در تست تک هسته ای دارد. نتایج به دست آمده به وضوح نشان می دهد شیائومی 14 حدود 29 درصد عملکرد کلی ضعیف تری را دراین بخش به نمایش می گذارد.

به عبارتی دقیق تر، تراشه 4 نانومتری کوالکام بهره وری انرژی را بهبود می بخشد، اما در عمل از پردازنده 3 نانومتری اپل A17 Pro بسیار عقب تر است و باید سال های روی این بخش تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

ازسوی دیگر، سطح عملکرد کلی و پردازشی اسنپدراگون 8 نسل 3 می تواند تنها با یک فن خنک نماینده بسیار قدرت مند بهبود یابد. تنها دراین صورت می توان انتظار داشت نتایج تراشه کوالکام از اپل بهتر می گردد.

بااین حال، افشاگران نمی توانند تضمین نمایند اطلاعات منتشر شده کاملا درست است.

بنچمارک گیک بنچ 6 هیچ گونه افزایش دمای داخلی را پس از اجرای برنامه ها نشان نمی دهد.

بعلاوه، باید دید تراشه درحالت سخت و شرایط آب وهوایی گرم نیز عملکرد پایداری خواهد داشت یا آنکه از ارتقا سخت افزاری برای کاربران اشتباه است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2277

به "چین سریع ترین گوشی هوشمند را می سازد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سریع ترین گوشی هوشمند را می سازد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید