گوشی های برنده و بازنده آنر در سال 2023

به گزارش مجله پیکورو، آنر طی دوازده ماه گذشته، به خصوص در بازار چین، به موفقیت های بزرگی دست یافته است. به طور معین این شرکت در این مدت در بازار چین توانسته دو رکورد بیشترین گوشی فروخته شده و بیشترین گوشی تاشو فروخته شده را از آن خود کند. موفقیت داخلی در کل نشان می دهد که شرکت موردنظر آماده توسعه بیشتری در بازارهای بین المللی است. به همین دلیل آنر در سال 2023 بیش از پیش روی بازار هند تمرکز نموده و در سال 2024 هم می خواهد به بازارهای بیشتری راه پیدا کند. حالا در این مطلب قصد داریم گوشی های برنده و بازنده آنر را در سال 2023 معرفی کنیم.

گوشی های برنده و بازنده آنر در سال 2023

برنده: آنر 90

این گوشی از همه نظر یک میان رده بسیار مجذوب نماینده محسوب می شود. از چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 گرفته تا دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و نمایشگر AMOLED غول پیکر و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 66 وات. اما مجذوب نماینده بودن این گوشی صرفا به استفاده از مشخصات سخت افزاری خیلی خوب برنمی شود بلکه باید بگوییم که این گوشی تقریبا در تمام بازارهایی که حضور پیدا نموده، پیروز شد فروش بالایی برای آنر به ارمغان بیاورد.

در بازاری که کاربران باید بین انواع و اقسام میان رده های فوق العاده دست به انتخاب بزنند، آنر 90 پیروز شد موقعیت محکمی برای خود ایجاد کند. در این میان این گوشی ضعف هایی مانند فقدان اسپیکرهای استریو دارد اما همانطور که گفتیم، ویژگی های روی کاغذ فقط بخشی از قضیه هستند و همین بالا بودن آمار فروش نشان می دهد که مدیران آنر برای این گوشی، در جهت درستی حرکت نموده اند.

بازنده: آنر 90 پرو

در سوی مقابل، آنر 90 پرو قرار می گیرد. این گوشی قرار بود به لطف استفاده از نمایشگر بزرگ تر، چیپست بهتر و دوربین های قدرتمندتر توجهات زیادی را جلب کند. از بین ویژگی های این گوشی می توانیم به استفاده از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، دوربین تله فوتو 32 مگاپیکسلی با زوم 2.5 برابری و سرعت شارژ 90 وات اشاره کنیم.

اما این گوشی برخلاف مدل استاندارد، اصلا راهی بازارهای جهانی نشد و بنابراین نمی توانیم در خصوص آمار فروش این گوشی در بازارهای جهانی صحبت کنیم. اما آنر تصمیم گرفت تمرکز خود را برای بازار جهانی به مدل استاندارد معطوف کند و به علت همین تصمیم، باید مدل پرو را در فهرست بازنده ها قرار دهیم.

برنده: آنر مجیک 5 پرو

در نمایشگاه MWC 2023، این شرکت از گوشی آنر مجیک 5 پرو رونمایی کرد. آنر با این گوشی نشان داد که می تواند مانند رقبا، پرچم داران همه فن حریفی را به دست کاربران برساند. از بین ویژگی های مهم این گوشی می توانیم به ظاهر بسیار مجذوب نماینده، نمایشگر عالی، عمر باتری خیلی خوب و دوربین های باکیفیت اشاره کنیم. طبیعتا این یک گوشی بی نقص نیست و مشکلاتی دارد اما در کل یکی از برترین گوشی های پرچم دار در سال 2023 محسوب می شود.

بازنده: MagicOS

با وجود اینکه آمریکا آنر را تحریم ننموده و به همین دلیل گوشی های این شرکت برای دسترسی به سرویس های نرم افزاری گوگل مسئله ای ندارند، اما این موضوع کافی نیست. با وجود اینکه حدود 2 سال از جدایی آنر و هواوی می گذرد، ولی آنر هنوز نتوانسته برای رابط کاربری گوشی های خود یک هویت بصری متمایز ایجاد کند و این رابط کاربری همچنان شباهت زیادی به EMUI دارد.

حتی جدیدترین نسخه این رابط کاربری یعنی MagicOS 7.1 که مبتنی بر اندروید 13 است، بعلاوه از بعضی قابلیت های کلیدی و ویجت های مهم بهره نمی برد. آنر بارها وعده داده که این رابط کاربری در آینده نزدیک با تحولات زیادی روبرو می شود ولی هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. بنابراین حالا که آنر در سال 2023 هم این رابط کاربری را با بهبود چندانی روبرو ننموده، امیدواریم در سال 2024 توجه بیشتری به این موضوع نشان بدهد و MagicOS بتواند به رقیب قدرتمندی در بازار موبابل تبدیل شود.

برنده: آنر مجیک Vs

این گوشی برای بازار چین در سال 2022 معرفی گردید ولی آنر تصمیم گرفت آن را در سال 2023 راهی بازار جهانی کند. این گوشی، اولین گوشی تاشو افقی است که رقیب بسیار قدرتمندی برای سری گلکسی زد فولد محسوب می شود. این گوشی که یکی از سبک ترین گوشی های تاشو به شمار میرود که البته گوشی V2 پیروز شد آن را در این زمینه پشت سر بگذارد. البته V2 هنوز راهی بازار جهانی نشده ولی به نظر می رسد بالاخره در سال 2024، شرکت های چینی گوشی های تاشو را به طور گسترده تری برای بازارهای جهانی عرضه می نمایند.

بازنده: آنر V Purse

حالا که سراغ گوشی های تاشو آنر رفته ایم، باید در خصوص گوشی عجیب آنر V Purse هم صحبت کنیم. اگر این گوشی صرفا به عنوان یک مدل کانپست یا مفهومی معرفی می شد، با آن مسئله ای نداشتیم. طراحی این گوشی به شدت یادآور هواوی میت Xs2 است که البته از بدنه باریک تر و چیپست ضعیف تر بهره می برد.

آنر تصمیم گرفت این موبایل را به عنوان فشن اکسسوری در وهله اول و موبایل در وهله دوم ارائه کند که با توجه به قدیمی بودن چیپست و معمولی بودن دوربین ها، عملا گوشی تاشو مناسبی نیست. آنر برای این گوشی قیمت 850 دلار در نظر گرفته که به عنوان یک گوشی تاشو رقب بالایی نیست اما در کل نه یک فشن اکسسوری مجذوب نماینده محسوب می شود و نه یک گوشی تاشو مناسب. در نتیجه از هر جهت که به این محصول نگاه کنیم، هیچ مجذوب نمایندهیتی ندارد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 دی 1402 بروزرسانی: 12 دی 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2285

به "گوشی های برنده و بازنده آنر در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های برنده و بازنده آنر در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید