سیستم چین برای کنترل انتقال اطلاعات خودروهای هوشمند به خارج

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چین عظیم ترین بازار خودروی دنیا است و با توجه به هوشمندی روزافزون خودروها و ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات برای ناوبری و مسیریابی در آنها، چین نگران است که انتقال داده های یادشده به خارج از این کشور مشکلاتی را برای امنیت ملی آن به وجود آورد یا ابزاری برای حملات سایبری به چین گردد.

سیستم چین برای کنترل انتقال اطلاعات خودروهای هوشمند به خارج

خودروهای امروزی مجهز به مجموعه ای از حسگرها و دوربین ها برای یاری به رانندگان هستند و داده هایی که به وسیله این تجهیزات فراوری و منتشر می شوند معمولاً از سوی شرکت های خودروساز برای ابداع فناوری های تازه مانند سیستم های رانندگی خودران هم به کار می فرایند. اما این فرایند تازه باعث نگرانی هایی در زمینه حفظ حریم شخصی و امنیت افراد و اتومبیل ها شده است.

خودروسازان چینی موظف به ذخیره این نوع داده ها در داخل این کشور هستند و باید موافقت رگولاتوری این کشور برای انتقال اطلاعات مذکور به خارج از چین را هم به دست آورند. در حال حاضر تحقیقاتی از شرکت آمریکایی تسلا در چین در جریان است تا در خصوص عملکرد آن در زمینه ذخیره سازی اطلاعات و انتقال این داده ها به خارج از این کشور تحقیق گردد.

دولت چین در ماه می پارک خودروهای تسلا را در محوطه بعضی ادارات دولتی خود به دلیل نگرانی های امنیتی از دوربین های آنها ممنوع نمود.

سیستم تازهی که به وسیله مؤسسه تحقیقات مهندسی خودرو چین ابداع شده، با تحلیل جهت انتقال داده های سیستم های مخابراتی و ارتباطی هر اتومبیل از مقصد آپلود داده ها آگاه می گردد. سیستم یادشده فعلاً بر روی خودروهای مدل 3 تسلا و بعضی فراوریات آئودی، مرسدس بنز، لندرور و غیره در حال آزمایش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1775

به "سیستم چین برای کنترل انتقال اطلاعات خودروهای هوشمند به خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم چین برای کنترل انتقال اطلاعات خودروهای هوشمند به خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید