حیواناتی عجیب که نمی دانید وجود دارند!

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران: جهان مملوء از حیوانات وحشی عجیب و غریب است. گونه های جانوری زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برای عموم مردم کمتر شناخته شده اند ولی اطلاعات جالبی درباره آن ها وجود دارد. امروز، ما در خبرنگاران یک لیست جالب برایتان گردآوری کرده ایم: 10 حیوان عجیب و غریب که نمی دانید وجود دارند و نام آن ها را تا کنون نشنیده اید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

حیواناتی عجیب که نمی دانید وجود دارند!

1. مرغ ابریشمی (Silkie)

مرغ ابریشمی یکی از نژاد های مرغ است که به دلیل پر های زینتی غیرمعمول خود که شبیه ابریشم (سیلک) و اطلسی است، به این نام خوانده می شود. این گونه از مرغ دارای ویژگی های عجیب متعددی است که عبارتند از پوست و استخوان های سیاه رنگ، لاله های گوش آبی رنگ، و پنج پنجه بر روی هر پا؛ در حالی که اغلب گونه های مرغ تنها چهار پنجه روی پا های خود دارند. این گونه از مرغ در اغلب نمایش های ماکیان و با رنگ های متنوع دیده می شوند. همچنین مرغ ابریشمی به سبب ویژگی های جسمی خاص خود، طبعی آرام و محبت آمیز دارند.

2. پوست پر سوندا (Sunda Flying Lemur)

این حیوان در واقع یک لمور (میمون پوزه دار ماداگاسکار) نیست و توانایی پرواز ندارد. ولی در عوض می تواند از روی درختان جهش کند. این حیوان گیاه خوار است و در طول شب فعالیت می کند و از قسمت های نرم گیاهان مانند برگ های جوان، گل ها و میوه ها تغذیه می کند. این حیوان را می توان در سراسر جنوب شرقی آسیا و دراندونزی، تایلند، مالزی و سنگاپور مشاهده کرد.

3. سگ وحشی آسیایی (Dhole)

سگ های وحشی آسیایی یا سگ های جنگلی که به نام Dhole نیز شناخته می شوند، جزو کمیاب ترین، مرموزترین و در معرض خطرترین گونه سگ سانان روی کره زمین هستند. این حیوانات بومی مناطق جنوبی و جنوب شرقی آسیا هستند. این سگ ها با دمی سیاه رنگ و پشمالو و بدنی قرمز رنگ به راحتی تشخیص داده می شوند. این حیوان گوشت خوار است.

سگ های جنگلی اجتماعی هستند و اغلب در دسته هایی که به بیش از 20 حیوان می رسد به شکار می پردازند. سگ های جنگلی از پیروز ترین شکارچیان به شمار می آیند. این حیوانات از گوزن٬ بز، آهو، خرگوش، موش، گاو، گاومیش و گراز تغذیه می کند. سگ های جنگلی حدود 90 سانتی متر طول دارند و وزنشان بین 15-25 کیلوگرم است.

4. بز کوهی مارخور (Markhor)

بز کوهی مارخور یکی از گونه های بزرگ جثّه بز کوهی است که در شمال شرقی افغانستان، شمال پاکستان، کشمیر، جنوب تاجیکستان و جنوب ازبکستان زندگی می کند. این حیوان در معرض خطر انقراض واقع شده است و برآورد می شود که جمعیت آن در حیات وحش کمتر از 2500 رأس باشد. مارخور حیوان ملی پاکستان است و نامش را از زبان فارسی و به معنای خورنده مار گرفته است. طبق باور های محلی این جانور مار ها را کشته و آن ها را می خورد. این نوع بز 65 تا 115 سانتی متر تا شانه هایش طول دارد. وزن متوسط آن 40 تا 110 کیلوگرم می باشد.

5. میمون دماغ سربالا (Snub.nosed Monkey)

میمون های دماغ سربالا از جمله موجودات شاخص در حیات وحش چین به شمار می فرایند. این میمون ها، بسیار مظلوم و غمگین به نظر می رسند و به دلیل رنگ و شکل زیبایی که دارند، مورد توجه بسیاری از مردم هستند. بینی و سوراخ های بینی این میمون به طرف بالا قرار گرفته که این شکل دماغ باعث می شود وقتی باران می آید قطرات آب مستقیم وارد سوراخ های بینی میمون شود و جانور شروع به عطسه کردن می کند. متاسفانه امروزه این میمون ها به دلیل از بین رفتن زیستگاهشان، در معرض خطر انقراض قرار دارند.

6. سگ راکون (Raccoon Dog)

تانوکی یا سگ راکون، حیوان بومی شرق آسیاست که معمولا مورد بی توجهی قرار می گیرد، اما این حیوان در فرهنگ ژاپنی دارای جایگاه قابل توجهی است. با اینکه شکل ظاهری تانوکی ها شبیه به راکون هاست، اما آن ها متعلق به خانواده سگ سانان همچون گرگ ها و روباه ها هستند. سگ راکون به همراه روباه خاکستری آمریکای شمالی تنها سگ سانی است که توانایی بالا رفتن از درخت را دارد. راکون سگ همه چیزخوار است و از جوندگان کوچک، دوزیستان، ماهیان، خرچنگ، حشره ها، لاشه، گیاهان و میوه ها تغذیه می کند.

7. گرگ یالدار (Maned Wolf)

گرگ یال دار بزرگترین گونه سگ سانان در آمریکای جنوبی است. چهره شان شبیه به گرگ، پا هایی بلند و کشیده، چون روباه هایی قد بلند و گوش هایی باریک و ترسناک دارند. گرگ یالدار بلند قدترین سگ سان وحشی به حساب می آید. رنگ قهوره ای مایل به نارنجی این جانوران بر ابهتشان می افزاید و پا های سفید و سیاهشان گویا کفش هایی زیبا و فاخر هستند.

آن ها بویی از خود بر جا می گذارند که نشان گر قلمروشان باشد و به کسی اجازه ورود به آن را نمی دهند. گرگ های یالدار، گوشت خوار هستند و برای بقا به شکار می پردازند. طعمه های مورد علاقه آن ها پستان داران کوچک (خرگوش و دیگر جوندگان)، پرنده، ماهی و... است.

8. گرنوک (Gerenuk)

گرنوک یا غزال والر یک گونه گردن دراز از خانواده بز های کوهی می باشد که در بیابان های شرق آفریقا و خار های خشک بوته زار ها زندگی می کند. کلمه گرنوک از زبان سومالیایی می آید و به معنی گردن زرافه ای می باشد. گرنوک ها سر نسبتا کوچک، اما چشم ها و گوش های بزرگی دارند. آن ها با ایستادن بر روی پا های عقبی خود و بالا کشیدن گردنشان امکان آن را بدست می آورند که به شاخه های بالاتر درختان نیز دسترسی پیدا کنند.

9. مرغ مگس خوار سلطنتی (Amazonian Royal Flycatcher)

مرغ مگس خوار سلطنتی آمازون پرنده ای است بومی قاره آمریکا که در جنگل ها و بیشه زار های آمازون یافت می شود. طول این پرنده حدود 16 سانتیمتر می باشد و تاجی رنگارنگ روی سر آن ها وجود دارد. آن ها لانه های بزرگی (گاهی به طول 180 سانتیمتر) در قسمت هایی که نزدیک آب است می سازد. این لانه ها بر روی آب آویزان مانده و باعث می شود دست پستانداران شکارچی به آن نرسد. این پرنده شهد و مایع شیرین درون گل ها را می نوشد و حشرات ریز را شکار می کند.

10. غزالک گورخری (Zebra Duiker)

غزالک گورخری یک بز کوهی کوچک است که در آفریقا و بیشتر در ساحل عاج یافت می شود. پوست آن ها به رنگ طلایی یا قرمز قهوه ای با نوار های سیاهی همانند گوره خر است. طول این حیوانات به 90 سانتیمتر می رسد و وزن آن ها 20 کیلوگرم است. غزالک گورخری در جنگل ها زندگی می کنند و از برگ ها و میوه های درختان تغذیه می کنند. این حیوانات از عجیب ترین کوجودات کره زمین محسوب می شوند.

منبع: wonderslist

منبع: برترین ها
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1061

به "حیواناتی عجیب که نمی دانید وجود دارند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "حیواناتی عجیب که نمی دانید وجود دارند!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیواناتی عجیب که نمی دانید وجود دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید