سریال قورباغه قسمت اول؛ وقتی بهترین دوستت به بهترین دوستش شلیک می کنه...!

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران- قسمت اول سریال قورباغه به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسد زاده چهارشنبه 3 دی ماه 1399 وارد شبکه نمایش خانگی شد.

سریال قورباغه قسمت اول؛ وقتی بهترین دوستت به بهترین دوستش شلیک می کنه...!

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران؛ قورباغه که در چند هفته اخیر زمان های متفاوتی برای انتشارش اعلام شده بود و حواشی ای هم در پی داشت در نهایت چهارشنبه شب ناگهانی و بدون اطلاع قبلی منتشر شد.

مخاطبان زیادی که روز ها منتظر پخش این سریال پر ستاره بودند در همان 24 ساعت ابتدایی پخش به تماشای این سریال نشستند و قورباغه در 48 ساعت رکورد بی سابقه 40 میلیون دقیقه تماشا را در پلتفرم های نماوا و روبیکا به ثبت رساند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: من همواره یه جایگاه واسم کم بوده، کتم برام تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می مونده و من ازش جلوتر حرکت می کردم. دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می کنم همه جا بسته است و نمی تونم نفس بکشم. انگار همه این لحظه ها رو قبلا دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه ها، اونا رو زمانی می بینم که...

تصاویری کوتاه از شخصیت های قصه، موسیقی ای عجیب، نریشنی شعر گونه و سپس تیتراژ. قورباغه با پرسه ها و وقت گذرانی های رامین، فرید و جواد در شهرک اکباتان و اطرافش آغاز می گردد. سه جوان خرده بزهکار، به دنبال خوش گذرانی، به دنبال پول و متنفر از پلیس.

با مشاهده اتفاقی صحنه قتل یک مامور در گوشه ای از شهرک، زندگی سه جوان تغییر می نماید. رامین پسر کم حرف و مرموز این گروه سه نفره اسلحه مامور در حال مرگ را بر می دارد و دیری نمی گذرد که با دو دوست دیگرش تصمیم به دزدی از یک خانه، خانه نوری همکلاسی قدیم رامین، می گیرند.

اما اتفاقات در خانه نوری به شکل غریبی پیش می رود...

قورباغه؛ قسمت اول، آفریقا

قورباغه در قسمت اول متفاوت ترین آغاز را نسبت به سایر ساخته های شبکه نمایش خانگی تا کنون دارد. قاب بندی، تصویر برداری و سیالیت دوربین به حق در کلاسی بالاتر از سایر سریال های ایرانی واقع شده است و نوع روایت و بازی گردانی نیز اگرچه شبیه به سایر ساخته های هومن سیدی، اما باز هم بسیار دورتر از سایر رقبای قورباغه است.

قسمت اول قورباغه آفریقا نام گذاری شده است که اشاره ای به اولین ساخته سینمایی هومن سیدی دارد. همچنین این قسمت برداشتی است آزاد از la Haine یا نفرت، فیلمی فرانسوی ساخته متیو کاسوویتس با بازی وینسنت کسل. همین برداشت آزاد است که زمزمه هایی را مبنی بر تقلیدی و کپی بودن قورباغه بر سر زبان ها انداخته است. این مورد همراه با اشاره به فیلم مغز های کوچک زنگ زده که آن هم گفته می شد تقلیدی از فیلم شهر گناه فرناندو میرلس است، دست مایه ای برای تاختن به هومن سیدی و قورباغه شده است.

اما فارغ از این که لفظ کپی کاری چه برای فیلم قبلی سیدی و چه برای این سریال کمی دور از انصاف است، برداشت ها و الهامات این چنینی از ساخته های بزرگی، چون فیلم های ذکر شده به خودی خود اتفاق بدی نیست. حتی در بسیاری از موارد نتیجه ای بسیار خوب هم در پیش دارد.

هومن سیدی در فیلم های دیگرش و در قورباغه نوعی از زیبایی شناسی را در کارهایش پی می گیرد که هم نسبت سایر ساخته های ایرانی متفاوت است و هم به بهترین نحو پرداخت می گردد. سیدی به دنبال گروهی از جوانان و خرده فرهنگ های تهرانی می رود و دنیا آن ها را در فیلم هایش به نمایش می گذارد که کس دیگری سراغی از آن ها نرفته است و اگر هم رفته با پرداختی سطحی و دم دستی نتیجه ای غیر قابل قبول و باور به بار آورده است.

چرا بهترین دوستت به بهترین دوستش شلیک کرد؟... به من...؟ به خودش...؟ همه اینا سوالاییه که یه مرده قبل از مرگ از خودش می پرسه. قورباغه ها ... اونا همواره باعث مرگم می شن. حتی تو خواب...

انتها بندی قسمت اول بسیار هوشمندانه، شوکه کننده و جذاب مخاطبان را در تعلیقی نگه می دارد که قسمت دوم سریال داستان را با هیجان بیشتری پی بگیرند. داستانی که هنوز چیز زیادی از آن نمی دانیم و هنوز خبری از ستاره های پر شمار سریال: نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، هومن سیدی و... در آن نیست.

پیش نمایش سریال قورباغه

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1334

به "سریال قورباغه قسمت اول؛ وقتی بهترین دوستت به بهترین دوستش شلیک می کنه...!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال قورباغه قسمت اول؛ وقتی بهترین دوستت به بهترین دوستش شلیک می کنه...!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید