ساماندهی فعالیت خانه های مسافر در استان همدان

به گزارش مجله پیکورو، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ساماندهی فعالیت خانه های مسافر در استان همدان صورت می پذیرد.

ساماندهی فعالیت خانه های مسافر در استان همدان

علی مالمیر در جلسه ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقصدهای گردشگری استان همدان اضافه کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران، همه واحدهای اقامتی از جمله خانه مسافرها در سطح استان باید با داشتن مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در طول دو سال گذشته به علت همه گیری ویروس کرونا، حوزه گردشگری در کشور و استان همدان تعطیل بود و مسافران و گردشگران به صورت گذشته به استان سفر نداشتند.

مالمیر با اشاره به اینکه از نوروز سال جاری سرفصل جدیدی از گردشگری در استان همدان شروع شده است، گفت: نوروز سال جاری گردشگران زیادی به این استان سفر کردند که بسیاری از آنها در خانه مسافرها اقامت داشتند.

او با اشاره به اینکه اماکنی که از اداره کل میراث فرهنگی مجوز دریافت می نمایند، مورد نظارت این اداره کل قرار میگیرند، ادامه داد: تاسیسات گردشگری که بدون مجوز فعالیت می نمایند زیر پوشش حمایت های این اداره کل نیستند و فعالیت آنها، ممکن است موجب بروز بعضی از آسیب ها گردد.

او با اشاره به اینکه صدور مجوز برای خانه مسافرها از نوروز سال جاری شروع شده است، اعلام نمود: فعالیت غیرمجاز سودآوری زیادی دارد و قیمت های نامتعارف موجب عدم استقبال برای دریافت مجوز به منظور فعالیت رسمی و قانونی خانه مسافرها شده است.

مالمیر ادامه داد: در نوروز سال جاری 15 مورد مجوز خانه مسافر در سطح استان همدان صادر شد، درحالیکه بر اساس ارزیابی انجام شده بیش از 15 هزار خانه مسافر در این مدت فعالیت داشته اند.

او ادامه داد: ارائه خدمات حوزه سلامت و درمان به بیماران خارجی در استان همدان، باید به وسیله شش شرکت دارای مجوز انجام گردد و هرگونه فعالیت دفاتر غیرمجاز، موجب بروز آسیب می گردد.

مالمیر با بیان اینکه گردشگری سلامت در چند سال اخیر در استان رشد نموده، توضیح داد: در راستای ارتقای ارائه خدمات و بعلاوه امنیت گردشگران خارجی کمیسیونی تشکیل و شیوه نامه های اجرای آن مصوب شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2040

به "ساماندهی فعالیت خانه های مسافر در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی فعالیت خانه های مسافر در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید